Gisteren zijn wij verhuisd naar een nieuw bedrijfspand. Hier is door derden DHCP aangezet. Ook werken wij met Terminal Server en W2K. Nu is echter elke gebruiker zijn lokale werkblad kwijt en wordt opgezadeld met de beveiligingspolicy en het bureaublad van TS. Het is een rechtenkwestie alleen de vraag is waar? Maandag moeten er 160 man aan het werk en ik denk dat ik en mijn collega's heel wat te doen hebben. Wie weet een oplossing?
Verwijderd
Misschien dat je wat meer info kunt geven over het serverpark en de eventuele verbindingen, want zo is het maar een wazig verhaalVerwijderd schreef op 13 september 2003 @ 17:09:
Gisteren zijn wij verhuisd naar een nieuw bedrijfspand. Hier is door derden DHCP aangezet. Ook werken wij met Terminal Server en W2K. Nu is echter elke gebruiker zijn lokale werkblad kwijt en wordt opgezadeld met de beveiligingspolicy en het bureaublad van TS. Het is een rechtenkwestie alleen de vraag is waar? Maandag moeten er 160 man aan het werk en ik denk dat ik en mijn collega's heel wat te doen hebben. Wie weet een oplossing?
Ok. We draaien op een W2K advanced server met 2 DC en 7 TS. Verder hangen er zo'n ruime 140 pc's aan met lokaal OS geinstalleerd varierend van W95 tot W2K en een enkele XP. Tot voor de verhuizing werd er niet met DHCP gewerkt. Gisterochtend is de scoop aangemaakt met de nodige exclusions. Volgens ons zijn er ergens rechten niet goed verdeeld. Alleen wij zoeken ons naar. Maandagochtend komen de heren die de boel hebben geinstalleerd pas weer. Maar ik dacht misschien kan iemand hier mij helpen?
dus je draait nu dus wel met DHCP? de clients verkrijgen netjes een ip adres van de dhcp server dusVerwijderd schreef op 13 September 2003 @ 17:23:
Ok. We draaien op een W2K advanced server met 2 DC en 7 TS. Verder hangen er zo'n ruime 140 pc's aan met lokaal OS geinstalleerd varierend van W95 tot W2K en een enkele XP. Tot voor de verhuizing werd er niet met DHCP gewerkt. Gisterochtend is de scoop aangemaakt met de nodige exclusions. Volgens ons zijn er ergens rechten niet goed verdeeld. Alleen wij zoeken ons naar. Maandagochtend komen de heren die de boel hebben geinstalleerd pas weer. Maar ik dacht misschien kan iemand hier mij helpen?
ok, dat kan, maar heb je dan wel de juiste opties meegeven aan de clients
staat er nog vreemde dingen in de eventlogs van de servers
A wise man's life is based around fuck you
Ja, alhoewel alle clients zijn ingesteld op het verkrijgen van ip adressen van de DHCP server blijven sommige toch hardnekkig vasthouden aan hun oude adres. In de eventlogs van de servers is niets vreemds te vinden. Clients staan zowel ingesteld op verkrijgen van ipadres als van dns van de server.
misschien heel dom maar hebben sommige werkstationen niet nog een static IP adres?Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 20:37:
Ja, alhoewel alle clients zijn ingesteld op het verkrijgen van ip adressen van de DHCP server blijven sommige toch hardnekkig vasthouden aan hun oude adres. In de eventlogs van de servers is niets vreemds te vinden. Clients staan zowel ingesteld op verkrijgen van ipadres als van dns van de server.
Verwijderd
heb je alle wekstation idd wel een automtische ip gegeven? is je scoop na de aanmaak wel geactiveerd?
We hebben een aantal werkstations getest en die hebben netjes een ipadres uit de scoop gekregen. De werkstations waarvan wij zagen dat zij nog hun oude adres hadden, hebben we met ipconfig /renew alsnog een ipadres laten krijgen alleen de dhcpserver gaf daarna aan dat de pc nog steeds zijn voormalige adres had. Volgens mij ligt het probleem ook niet direct daar, maar in het feit dat ergens de rechten niet goed zijn gezet in de active-directory of op de dhcp-server. Maar daar komen wij dus niet uit.
Je hebt wel eerst op die clients met hun oude ip in de TCP/IP instellingen vinkje omgezet naar dat ze automatisch een IP adres bemachtigen?
En hoe zit t met je Terminal Services Profiles daar al naar gekeken? Welke mode draait de TS. Kortom, niet genoeg info en gezien de vraagstelling misschien maar beter om tot Maandag te wachten als die Engineers dr weer zijn. No offence, maar als je niet goed weet waar je klikt en zij kunnen Maandag uitzoeken wat dr allemaal gedaan is dan kan het wel eens heel wat langer duren.
Succes vooralsnog.
En hoe zit t met je Terminal Services Profiles daar al naar gekeken? Welke mode draait de TS. Kortom, niet genoeg info en gezien de vraagstelling misschien maar beter om tot Maandag te wachten als die Engineers dr weer zijn. No offence, maar als je niet goed weet waar je klikt en zij kunnen Maandag uitzoeken wat dr allemaal gedaan is dan kan het wel eens heel wat langer duren.
Succes vooralsnog.
Life is too short... Play more...
Idd, als je eerst zonder DHCP werkte dan moet je elke bak langs om dat vaste IP eruit te halen..
Wees consequent, maar niet altijd
Eerste indruk is dat in de active directory de TS policys een niveau te hoog terecht zijn gekomen.
Die dhcp zal daar weinig aan veranderen.
Bekijk de policys van de ASD eens goed.
Die dhcp zal daar weinig aan veranderen.
Bekijk de policys van de ASD eens goed.
Copyright and left by SED...
Pagina: 1