Toon posts:

[VB6] Data invoeren in datagrid *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello everybody,

Ik ben op dit moment bezig met een ordersysteem in visual basic 6 dus niet .net Het lukt allemaal prima maar nu kom ik er ff niet meer uit.
Ik ben nu bezig met een form waar een order ingeklopt moet gaan worden.

Het is de bedoeling dat er iets van een datagrid komt waar de volgende velden instaan. Artikelnummer, Artikelomschrijving, Aantal, Korting, Regelprijs.

Nu wil ik dus dat als het form gestart word dat de datagrid leeg is en als je dan een regel toevoegd aan de hand van artikelnummer dat de omschrijving van het desgewenste artikelnummer automatisch ingevuld word en dat als je de aantallen invoerd dat de regelprijs erachter komt te staan.

Ik weet dat het mogelijk is maar de vraag is even hoe. Ik heb het met een datagrid geprobeerd en met een listview maar bood beide geen uitkomst

Ik heb op internet, got en msdn gezocht maar niks kunnen vinden. Zijn hier mensen die mij kunnen helpen ? Ik hoop het

Groeten Bromaster

Verwijderd

altijd een handige link: www.datagridgirl.com, mebie staat er wat handigs bij voor je

Verwijderd

Topicstarter
Helaas. Ik had gehoopt dat ik een nuttig antwoord kreeg maar ik ben bang dat ik niet de enige ben die het niet weet. Aangezien ik niet verwacht dat hier nog een nuttig antwoord komt te staan mag hij wat mij betreft dichtgegooid worden

Verwijderd

Ik zou als ik jouw was geen datagrid gebruiken voor wat jij wilt, denk dat dat onnodig veel werk is. Waarom niet het invoeren van de gegevens via gewone input boxen en de weergave en/of mutatie wel via het datagrid?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 16:26:
Helaas. Ik had gehoopt dat ik een nuttig antwoord kreeg maar ik ben bang dat ik niet de enige ben die het niet weet. Aangezien ik niet verwacht dat hier nog een nuttig antwoord komt te staan mag hij wat mij betreft dichtgegooid worden
wat is nuttig? de info die hier staat http://www.datagridgirl.com/articles.aspx lijkt me voor jou toch echt wel handig, misschien kan je anders es een probeersel online gooien?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 16:52:
Ik zou als ik jouw was geen datagrid gebruiken voor wat jij wilt, denk dat dat onnodig veel werk is. Waarom niet het invoeren van de gegevens via gewone input boxen en de weergave en/of mutatie wel via het datagrid?
Zo deed ik het altijd al maar ik wou het nu iets professioneler laten overkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 16:58:
[...]

wat is nuttig? de info die hier staat http://www.datagridgirl.com/articles.aspx lijkt me voor jou toch echt wel handig, misschien kan je anders es een probeersel online gooien?
Bedankt floorcore. Ik had al ff gekeken maar kon er niet echt iets op vinden maar mischien heb ik niet goed gekeken. Ik zal binnenkort ff een probeersel online gooien
Pagina: 1