Dual Monitor met S3 trio 64+765 (PCI)

Pagina: 1
Acties:

• Garoth
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik kon het met de search niet specifiek vinden dus bij deze:

Ik heb een systeem met de volgende specs: WinXP, Geforce2 MX400 64 MB AGP, en een S3trio 64v+765(PCI) video kaart erin. Het idee was om deze te gebruiken voor dual monitor, maar er is een probleem met de kaart. Ik kan geen winXP drivers vinden. Misschien weet iemand hoe ik het aan het lopen kan krijgen?

Ps - Ik heb ook geen idee hoe of wat ik moet doen voor dual monitor te krijgen als het eenmaal werkt... Dus misschien een site waar ik dat op kan vinden?

grtz

G

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

• Garoth
oh ja, de errorcode die hij geeft is als volgt :

Cannot start device (code 10)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet die PCI kaart eens als primairy in de bios.. Waarschijlijk installeert hij hem dan gewoon en kun je er vervolgens een dual setup van bouwen.

hoe dat moet kun je makkelijk vinden in de FAQs en de search

en in het vervolg kun je ook gewoon de edit knop gebruiken als je iets toe wilt voegen aan je post.

[ Voor 20% gewijzigd door TERW_DAN op 13-09-2003 16:37 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
ik heb deze gevonden: http://www2.driverguide.com/uploads/uploads11/19921.html

als hij zegt dat je moet inloggen:
user: drivers
pass: all

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

OnTracK schreef op 13 September 2003 @ 16:38:
ik heb deze gevonden: http://www2.driverguide.com/uploads/uploads11/19921.html

als hij zegt dat je moet inloggen:
user: drivers
pass: all
Waarschijnlijk niet eens nodig.
kaartje wordt standaard door XP herkend (iig al door win2k, dus als winXP het ineens niet zo doen is dat heel erg vaag).

• Garoth
heb ik geprobeerd, maar als ik de primary display in de bios op PCI zet, dan hangt hij zich op... Hij komt dan niet eens tot Windows.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En als je die GF2 eruit haalt? hangt hij dan ook nog of niet?
S3 kaartjes kunnen soms moeilijk doen met dual draaien.

• Garoth
dat kan ik eens proberen. Maar dan is natuurlijk wel het hele idee van Dual monitor weg, nietwaar?

ben zo terug

[ Voor 8% gewijzigd door Garoth op 13-09-2003 17:00 ]

• Garoth
Nope, werkt ook niet. Misschien is het moederbord incompatible met de kaart of zo, want de kaart werkt voor 100 %... Ach ja, dan laat maar zitten...

In ieder geval bedankt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk eens ff hier in de Multimon database

S3 Trio64V+ (765) werkt prima met default XP en 2K drivers, dat is het echt niet. Enige voorwaarde is dat hij als primary staat (vrijwel altijd de voorwaarde voor PCI kaarten), maar dat maakt niets uit voor Windows, daar kun je de AGP zonder problemen primary gooien.

Misschien niet zo snel opgeven maar wat meer doorspitten- het kan zoiets doms zijn als een IRQ conflict tussen de S3 en een andere PCI kaart, wat met het simpele verplaatsen van de kaart opgelost kan worden :z

Oslik blyat! Oslik!

• MICHIEL123
  • Niet online
Vrijwel altijd de voorwaarde voor PCI kaarten
Volgensmij is dit met oude kaartjes. Heb d'r al een x aantal pci kaartjes bij gehad (tnt pci, voodoo 3 2000 pci enz enz) triplehead opstelling, en kon 9vd10 gewoon gebruiken als ik van agp ging booten.

Maar terug naar het probleem.

Wat bij mij altijd gewerkt heeft met s3 kaartjes is 1na laatste pci slot. En booten van pci. Dan had ik met mijn 8kha+ mobotje nergens last van.

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• dion_b
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MICHIEL123 schreef op 14 September 2003 @ 05:12:
[...]

Volgensmij is dit met oude kaartjes. Heb d'r al een x aantal pci kaartjes bij gehad (tnt pci, voodoo 3 2000 pci enz enz) triplehead opstelling, en kon 9vd10 gewoon gebruiken als ik van agp ging booten.
Dan heb je het ook over de allerlaatste generatie PCI kaarten, namelijk de kaarten die gemaakt werden in een tijd dat AGP gemeengoed was.

Onder de oudere kaarten (dus van voor 1998, die nog steeds de overwegende meerderheid van PCI VGA kaartjes vormen) zijn het alleen de kaarten van Matrox en Artist Graphics die een schakelaartje/jumpertje hebben om niet het BIOS te initialiseren, waardoor ze secondary willen draaien. Dat moet je bij willekeurige S3/Trident/ATi kaartjes niet proberen :z

Oslik blyat! Oslik!

• Sine
  • Laatst online: 22:12
Jup, die oude matroxjes werken super voor deze geintjes

Ik heb tot voor kort een matrox millennium 2 (4mb ?) als 2e video kaart gehad
en dat werkte in 2k / xp super

Alleen kun je last krijgen van interferentie tussen 2 monitoren (CRT's that is) waardoor je op je monitor een irritatante scrollende lijn krijgt.

Daarom heb ik sinds eergisteren een dualhead kaartje in m'n systeem hangen en die synchroniseerd de monitoren zodat je van dat lijntje af bent

Repareren doe je zo.

• MICHIEL123
  • Niet online
Dan heb je het ook over de allerlaatste generatie PCI kaarten, namelijk de kaarten die gemaakt werden in een tijd dat AGP gemeengoed was.
Even niet aan gedacht :+ maar onder die enz vielen ook matrox kaartjes en je hebt voor die zelf al de uitleg gegeven.

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 08:58
Ik heb zelf een dual setup gehad met gf2 mx 400 en S3 pci kaartje (onder windows 2000/linux dan wel). Bij mij werkte alles meteen na het instellen van de pci kaart als primair in de bios.
Verder stelde ik dan de AGP kaart in als primair in windows, hierdoor kreeg je het leuke effect dat de POST op mijn oude scherm/pci kaart werd getoond en dan ineens ff zwart werd om vervolgens met de boot door te gaan op het primaire windows scherm :).

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Pagina: 1