[win xp] Winsock reinstallen

Pagina: 1
Acties:

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik heb problemen met mijn internet toegang via een router. Ik kan de router wel pinge(als ik handmatig het ipadres en subnetmask invul) maar ik krijg geen goed ip-adres toegewezen als ik het op automatisch instel.

Dit probleem komt zo ineens van het een op het andere moment zonder duidelijke verklaringen of installaties van software oid.

Nu denk ik dat het er aan ligt dat mijn winsock corrupt is. Ik heb als gezocht hierop in de search maar kom geen duidelijk oplossing van herinstallatie hiervan tegen.

Wat ik wel gevonden heb is dat je tcp/ip protocol moet vewijderen in het control panel bij netwerk, en dat je in de registry 2 sleutels winsock en winsock2 en vxd? moet vewijderen klopt dit?

En wat moet ik daarna dan doen, het tcp/ip protocol weer installeren?

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:52

Klippy

Still Game

TCP/IP kan je niet meer verwijderen in WinXP, wel resetten.
Daarvoor ga je naar je command prompt en typt:
netsh int ip reset [ log_file_name ]

Bijv:
netsh int ip reset C:\log.txt

Winsock reinstall kan ook niet echt zelf, maar daar is een handig progje voor :)
[google=WinsockXPfix]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• marenk_vos
netsh int ip reset

heb ik al geprobeerd dit loste het probleem niet op, op dit moment ben ik bezig met sfc /scannow op te kijken of er systeembestanden missen

straks ga ik de winsock fix ff proberen

b.t.w. offtopic maar ik zag je sig. Brand UP is lekker ... :p

[ Voor 15% gewijzigd door marenk_vos op 13-09-2003 16:06 ]

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• marenk_vos
Het werkt.... de winsockfix helemaal te gek.. bedankt...