***.html Openen in layer

Pagina: 1
Acties:

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Goedendag.

Ik ben bezig met een nieuwe website

Maar ik heb in het midden een groote layer waar de text in moet komen staan.
Zie voorbeeld :

home.planet.nl/~jaco1497/Web/index.html

Maar ik wil dus als ik een link aan klik dat ie de text in de layer zet

Hoe los ik dit op ?

De layer in het midden is textlayer

Ik heb nu geprobeert : <a href="test.html" target="textlayer">Ftp</a>

Maar dit werkt niet :(

[ Voor 48% gewijzigd door Xtremer op 13-09-2003 15:48 ]

Verwijderd

kun je dan niet net goed van die layer een iframe maken?! of ga ik nu tegen scheentjes aantrappen.. ? zal waarschijnlijk net zo goed werken.. ik ben niet zo bekend met layers.. aan de andere kant denk ik dat je heeeeeeel ver gaat komen met de links naar de sites in de FAQ ( sorry, heb nie zoveel tijd om de linkjes hier te fixen..) W3C moet je hier volgens mij snel mee moeten helpen... succes!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 15:45 ]

Verwijderd

iframe it is, div's (ik denk niet dat je layers bedoelt, da's een oude ns uitvinding) zijn hier niet voor bedoelt, kan wel met wat js (xmlhttp -> innerHTML), maar dat wil je waarschijnlijk niet.

Overigens is dit ook niet echt een correcte manier van iframe gebruik, aangezien al je verschillende pagina's zo verscholen raken in 1 uri, da's niet handig voor bv zoekmachines en ook niet als je direct een link aan iemand wilt geven.

Ik weet wel dat het eigenlijk altijd zo gaat, maar da's niet handig. Correct gebruik van een iframe zou zijn om om juist je menu op elke pagina in een iframe te includen, zo cache je terugkomende elementen en hou je toch voor elke pagina een aparte uri