Inet delen op 1 pc met verschillende uitgaande Ip's

Pagina: 1
Acties:

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik heb sinds kort Inet via SurfNet, Hierbij kreeg ik 8 eigen ip's die ik kan gebruiken. Nu woon ik in een studentenhuis waar meerdere mensen via mijn 2e comp (WinXP PRO) bak op het Inet zitten. Maar aangezien ze dus via mijn bak Inetten gaan ze ook via mijn ip en blijven mijn andere 7 ip's ongebruikt (een beetje jammer dus).

Is het mogelijk om via een bepaald proggie, vanaf mijn 2e pc andere mensen op ons netwerk een ander uitgaand IP toe te wijzen?

bv
Dus dat de server aan de hand van je eigen locale 192 .168.0.* IP weet via welk uitgaand IP hij het Inet op moet gaan?

Maybe leef ik gewoon in een droom, en is dit gewoon never mogelijk en kan het alleen met een Router of zo. Maar ja wie niet vraagt wie niet wint ;)

Alvast bedankt

www.Qbox.nl

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
REchtsklik op mijn netwerklocaties > Eigenschappen > Rechtsklik op LAN-verbinding > Eigenschappen > Dubbelklik TCP/IP > Geavanceerd > Voeg in bovenste veld IP-adressen toe

Hoe je er voor kunt zorgen dat ze ook daadwerkelijk worden gebruikt voor verkeer weet ik niet, maar met W2K en Win XP is het iig mogelijk om meerdere IP-adressen toe te wijzen aan je netwerkverkeer (handig als je in verschillende subnets zit en ze toch allemaal wilt bereiken).

• CdRwin
thx das handig (wist ik nog nie). Maar hoe kunne andere mensen op mijn netwerk die nu gebruiken?

www.Qbox.nl

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk dat ding acepteerd toch 8 adressen (waarchijnlijk6)

hub tusen netwerkaart van je pc en dat "modem" en die ander pc's een van die ander adressen geven

als je werkt met een usb dinges dan moet je even winroute oid gebruiken
Kan natuurlijk ook met de ethernet variant

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 13-09-2003 15:31 ]

Iperf

• CdRwin
fish schreef op 13 September 2003 @ 15:31:
kijk dat ding acepteerd toch 8 adressen (waarchijnlijk6)

hub tusen netwerkaart van je pc en dat "modem" en die ander pc's een van die ander adressen geven

als je werkt met een usb dinges dan moet je even winroute oid gebruiken
Kan natuurlijk ook met de ethernet variant
Ja maar een hub kan toch niet als Router functioneren?

Want ik heb het modem aan mijn server (XP machine) hangen, en vanaf de server gaat ie naar mijn hub waar het gedeeld word.
En hou kan je dan op die manier verschillende uitgaande ip's aan pc's van jou workgroup geven?

www.Qbox.nl

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hoeft toch geen nat te gebruiken want je hebt 6 ip adressen ;)

kijk jouw pc gebruikt een ipadres toch ? hoe is die aangesloten?

usb -------> use winroute oid
utp -------> zet er een hub tussen en sluit een andere pc aan met het volgende ip adres

maar euh vertel eerst maar eens hoe jouw netwerk preceis in elkaar steekt op dit moment

wat voor modem hoe aangesloten enz.
(zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2)

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 13-09-2003 21:21 ]

Iperf

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

met winroute (5) kan je dat allemaal zeer goed realiseren

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1