[Azureus / BitTorrent] niet verbonden met de aanwezige seed

Pagina: 1
Acties:

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Ik heb een vraag over het programma Azureus, maar misschien dat het ook / meer te maken heeft met het BitTorrent protocol.

Azureus is een java BitTorrent client ( http://azureus.sourceforge.net/index.php ), waarbij je itt de standaard client niet evenveel schermpjes hebt als downloads. Alle .torrent files worden in het zelfd venster geopend.

Nu wordt er per torrent aangegeven hoeveel seeds er zijn en met hoeveel je verbonden bent en ook hoeveel peers en natuurlijk met hoeveel peers je verbonden bent.

Ik heb nu een torrentfiles met 1 seed en 5 peers. Ik maak met alle peers verbinding maar niet met de seed. Houdt dat gelijk in dat de andere 5 peers ook geen verbinding met die seed hebben? Dan kan het bestand nooit compleet worden? Of werkt het protocol zo dat 1 peer wel met de seed verbinding heeft en dat ik via een peer de rest toch binnen krijg?

Verwijderd

Moet je even bij details kijken, daar kun je zien wie welk deel van het bestand heeft, en als iedereen bijvoorbeeld 1/5 heeft EN iedereen blijft online dan krijg jij hem wel complete ... Het maffe nu van zo ongeveer alle BitTorrent progsels die ik ken is dat het met niet meer dan 30 andere users verbindt :S ... dat waren er soms eerst wel 300, toen haalde ik ook wrede snelheden maar nu ... wordt iets minder, niet meteen dramatisch maar wel minder.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
ok dat snap ik maar in pricipe is het geen antwoord op mijn vraag. Ik vroeg of die ene seed, met wie ik geen verbinding krijg wel met een andere peer verbonden?

Maar eigenlijk bedenk ik me nu, dat dat waarschijnlijk wel zo is, want bij azureus kun je het aantal connecties per torrent op geven. Als je dit limiteerd wil het natuurlijk niet zeggen dat dat bij anderen ook gebeurt.