Connectoren IDE verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Ik ben van plan mijn kabels te ronden, en van floppy- en gewone idekabels kun je zo de connectoren verplaatsen (bij floppy wel op 'twist' letten) door de connector er af te halen en met een tang of bankschroef ergens anders weer erop te zetten.
Kan dit ook bij u66 kabels? Ik meen dat er ergens een onderbreking in die kabel zit, en blauw moet altijd in je mobo. Mijn hd zit echter maar 10 cm van mobo af, dus nu wil ik de buitense connector (veeel) verder naar binnen zetten. Hoe doe ik dat? En is er een minimum lengte?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Of dat bij een U66 kabeltje goed gaat weet ik niet, maar waarom eigelijk?.
Bind alles netjes bij elkaar en klaar is kees, dan kun je de boel ook nog eens een keer verplaatsen zonder een nieuwe kabel te hoeven kopen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Ik heb nu bijna een halve meter idekabel onder iedere harde schijf gepropt zitten, en daar wil ik van af :)
Kan ik gewoon de middelste connector gebruiken voor een master, en dan de master-connector eraf snijden?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 13:48

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Als je maar een aansluiting nodig hebt kun je gewoon het langste eind er af snijden. Wat je al zei, er zit ergens een onderbreking, en die moet je dan ook weer in het korte stukje maken.
Ik zou niet gaan klooien met een bankschroef o.i.d.: de aders zitten zo dicht naast elkaar dat je grote kans loopt dat sommige contacten in de verkeerde aders terecht komen, en zo kortsluiting maken.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Verwijderd

Het lijkt me vrij moeilijk bij ata 66, ik weet niet hoe die kabels in elkaar zitten, 40 aders zijn voor de aarde en de andere 40 zijn voor de data.