Toon posts:

2 geluidskaarten in je PC, geluidsbewerking en spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een onboard soundgeval 7.1 geluid op mn ABIT IC7 MAX3.

Deze staat nu in

Maar in mn ouwe heb ik een EWX24/96 van Terratec

Kan ik die erbij plaatsen? Want op deze zit geen mike en die wil ik wel weer graag voor bijvoorbeelrd counterstrike.

Iemand enig idee of het goed werkt, of het zelfs heeft geprobeerd.

Verwijderd

ligt aan je os, maar in bijv win xp is het geen probleem. even aanwijzen welke kaart default is enzo, maar wijst zichzelf

btw: de meeste meerkanaals on board kaarten hebben vaak wel een line in/mic in, maar dan moet je die aanwijzen in plaats van een bepaald kanaal

Verwijderd

onder xp geen probleem, ik heb ervaring tot 3 geluidskaarten, je moet dan wel jej terra als standaart ingeven in XP (voor je mic)
En dan bv in je winamp, BPM ofzo je 7.1 instellen voor sound.

Ik weet wel niet of het mogelijk zal zijn om je CS geluid over 7.1 te laten spelen en je mic te gebruiken op een andere kaart!

Proberen is dus de boodschap, zeker als je over de kaarten beschikt en niet moet aankopen ;)

edit:

omg weer te laat ik ga toch die xtc moeten proberen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 13:48 ]

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Je kan ook de onboard geluidskaart in je bios uitschakelen. Dan ziet windows niet een smeer dat ie erin zit.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt

en nog iets de ewx heeft geen mike die is voor geluidsbewerking
en de andere heeft de mike

kan ik dan ook van de ewx het geluid horen en ook het geluid van de mike die over de andere geluidskaart gaat?

misschien wat onduidelijk

Verwijderd

Topicstarter
ja jbcyber maar die onboard heb ik nodig voor de mike

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Oke op die manier. Ik d8 dat je geen mike op je onboard geluidskaart had. Dan heb ik je verkeerd begrepen.

Ik zou het inderdaad ook eens gaan proberen en dan kijken wat er van komt.
Pagina: 1