Toon posts:

5.1 over een onboard sound-card

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik vroeg mij of hoe dat nu precies zit. Ik heb een Asus a7v333-x. Volgens de handleiding en in de control panel kan ik deze instellen tot een 5.1 Nu zat ik dus te kijken naar 5.1 setjes en nu viel mij er 1 van logitech op. Nu vroeg ik mij af, moet er op je geluidskaart 3 uitgangen zitten ( dus een speciale front,rear,center ) of gaat dit via de out,line in, line out ( zoiets heb ik gehoord namelijk dat dit mogelijk was).

Misschien dat jullie me wat verder kunnen helpen.

Bedankt alvast!

Verwijderd

kijk je achter op als je meerdere jack plugs hebt dan heb je analoog 5.1 uit. zo niet moet je het digitaal doen, dan zit er een digitale poort achter.

Dat staat ook HEEL goed uitgelegd in de handleiding, eerst die maar eens lezen lijkt me

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ligt volgens mij ook een beetje aan het type o.b. sound.
Vaak heb je gewoon een dongle nodig om te zorgen dat je 5.1 surround kunt bouwen. Het kan iig niet vanuit 1 aansluiting.

op mijn nforce 2 plankje zit er een dongle bij voor de SUB en de rear.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 13:42:
kijk je achter op als je meerdere jack plugs hebt dan heb je analoog 5.1 uit. zo niet moet je het digitaal doen, dan zit er een digitale poort achter.

Dat staat ook HEEL goed uitgelegd in de handleiding, eerst die maar eens lezen lijkt me
Er staat dus niets over in de handleiding. Dat was het eerste waar ik al naar had gekeken ;)

Verwijderd

Je hebt 3 outs nodig voor een 5.1 set analoog aan te sluiten.

Volgens mij staat dit echt wel in je
handleiding: ftp://www.asus.it/pub/ASU...v333-x/e1150_a7v333-x.pdf of begeleide documentatie bij je audiodrivers.

De audio is optioneel en er zit voor aansluiting een 1 x Audio I/O bracket bijgeleverd.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik het zie staat er alleen welke uitgangen/ingangen op het moederbord zitten. Niet in hoeverre ik mijn 5.1 aan moet sluiten en daar was ik naar op zoek.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 14:09 ]

Verwijderd

In principe zou je de boxen dus aansluiten op de achteraansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://price.itnow.com.cn/marketphoto/2002/DSC09938.jpg
en met de driver de poorten omschakelen in 5.1 modus.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik wat aan. IK ga het gewoon proberen. Werkt het niet koop ik als nog een sb live. Thnx allready

Btw ik heb het net gevonden waar ik het precies kan instellen. Nogmaals bedankt!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 14:17 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58
Btw ik heb het net gevonden waar ik het precies kan instellen. Nogmaals bedankt!
Volgende keer graag zelf even zoeken. Dit is namelijk in meerdere topics al besproken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.