Erg lastig soundkaart probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Een vriend van me heeft een PC met een erg lastig geluidsprobleem. Het gaat hier om het volgende:

Elite K7VZA rev 1.02 mobo met onboard geluid

In WinXP Pro zie ik in de device manager een warning staan bij een item in Sound, Video and Game controlers.
Er staat een device tussen dat ik niet ken. Het heet Microsoft Kernel DLS Synthesizer.
Het device zou niet goed werken zegt WINXP.
Ik heb gekeken of er andere drivers zijn op Internet, maar kan beroerd weining erover vinden, zelf niet bij Elite(ECS)

- Ik heb SP1 van WinXP opnieuw gedraaid, geen effect
- Ik heb Windows Update geprobeerd, maar die vindt geen nwe drivers.
- Ik heb de device al weggegooid en gerestart om te zien of XP het zelf opnieuw zou vinden. Dat doet het maar weer met de warning in device manager.
- Ik heb geprobeerd het device aan te sturen als een ESC1688 in Windows...het resultaat is dat de warning in de Device manager weg is, maar ik krijg nog steeds geen geluid.
- Heb de laatste Via 4in1 Hyperion drivers opnieuw geinstalleerd, maar hielp ook niet.
- Ik dacht dat het misschien te maken zou kunnen hebben met bepaalde instellingen van de BIOS. Heb die dus op de meeste veilige instellingen gezet, maar ook dat hielp niet.

Kortom...ding heeft gepoetse tandjes en gekamde haren, maar toch werkt het geluid niet.

Heeft iemand nog ideeën wat dit zou kunnen zijn?

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Welke DirectX heb je geinstalleerd ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

het lijkt me dat je een driver cd hebt bij het mobo.
installeer de driver opnieuw, maar laat niet windows de driver selecteren.
ga zelf op zoek naar de juiste lokatie, selecteer de driver cd, en ga alle inf bestanden bij af.
de goede kom je vanzelf tegen.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 13-09-2003 14:37 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 10:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Staat het geluid wel aan in het bios?
Kun je 'm op een ander IRQ zetten of IO adres zetten?
Wellicht heeft ie gewoon een conflict met wat anders...

Alles kan stuk.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
DirectX 9.0b is geinstalleerd. Met de voorgaande DirectX deed ie het ook niet. Het stomme is ook dat na een herinstallatie van XP dit probleem is opgetreden :(

Ik heb geen CD bij het mobo gekregen. Ik heb wel de juiste INF nog een keer gekozen na het verwijderen van het device in XP en laten weten dat ik zelf het device wil installeren. Ik kies dan dus ook wederom voor die MS kernel DLS synthesizer (wat dat dan ook moge zijn), maar zodra driver geinstalleerd is komt die warning weer terug.

Geluid in BIOS staat aan. Ik krijg ook geen IRQ conflict te zien in de devicemanager (speciaal daarop gelet). Ik heb ook in BIOS aangezet dat het een ACPI OS is, dus XP zal zelf alle IRQ settings bepalen. Als ik dat uitzet blijft het probleem ook.

Ik heb Google erbij gehaald om meer over deze MS kernel DLS te weten te komen, maar vind er erg weinig over. Ook op de site van ECS cq Elite heb ik drivers gedownload voor de audio, maar dit MS kernel DLS ding blijft maar klagen.

Ik snap er echt ff niets meer van. Als ik nl dus die ECS1688 driver gebruik voor dat MS Kernel DLS geval, dan is de warning dus welliswaar weg, maar krijg ik nog steeds geen geluid.

[ Voor 22% gewijzigd door Tallguy op 13-09-2003 15:15 ]

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
kleine ^

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 18:32
die ms kernel dls is een device wat verkeerd door XP herkent wordt , normaal gesproken als je daar de mainboard driver overheen installeerd hoor het goed te zijn , probeer anders geluids ic chip nr. en daar reference drivers voor te vinden

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

Verwijderd

ftp://ftp.ecs.com.tw/driver/mb/sound/via/686120a.zip

Dit moet hem zijn de 1.0 mobo heeft geen onboard sound probeer dit maar eens.
Pagina: 1