[php] Cookies uit lezen in subdomein naam?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een probleem. Ik heb zelf een membersysteem gemaakt met gebruik van cookies.
Alleen het probleem is dat ik gebruik maak van subdomein namen. En hierdoor werken de cookies niet meer.
vb: In membersysteem.mijnsite.nl staat het membersysteem en cookies worden bij inloggen hier gegenereed. Maar nu kan ik alleen hier het cookie uit lesen, bij de andere subdomein namen werkt het dus niet.
Hoe kan ik zorgen dat ik overal de cookies kan uit lesen. dus of ik nu bij a.mijnsite.nl zit of bij b.mijnbsite.nl?

Wie weet hoe ik dit kan doen?

Harstike bedankt Cédric

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Wanneer je cookies maakt .mijnsite.nl als domein gebruiken. Je kunt dan cookies uitlezen vanaf elk subdomein van mijnsite.nl.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

pietje63

RTFM

Ik heb wel eens gelezen dat als je de cookies stuurt vanaf www.mijnsite.nl het onder sommige omstandigheden wel mogelijk is om die onder een subdomein uit te lezen, afhankelijk van wat je precies in je cookie zet. Daarvoor moet je maar even op www.w3.org kijken.

Verder vraag ik me af waarvoor je gebruik maakt van subdomeinen voor een site...

het bedanken of groeten onder een post is niet nodig; wij tweakers groeten elkaar continu (blabla) lesen -> lezen
edit:

Let er trouwens wel op dat als je cookies vanaf een andere domein/subdomein verstuurd dan waar je momenteel de pagina van verstuurt dat gebruikers van een recente versie van internet explorer met de standaard instellingen de cookies weigeren; daar staat namelijk standaard aan dat cookies van een derde host standaard worden geweigerd.

[ Voor 28% gewijzigd door pietje63 op 13-09-2003 13:43 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• ejhannen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07-2021
Ik werk samen met 'schret', daarom geef ik even antwoord op zijn post.

We gebruiken subdomeinen, omdat we een grote site hebben. om veel bezoekers te trekken, gebruiken we veel subdomeinen. in elk subdomein komt weer een appart onderwerp. maargoed.

Zou iemand me dan ook kunnen vertellen hoe ik dan een cookie de opdracht kan geven om op een bepaald domein wordt opgeslagen. en hoe ik die dan vanaf een subdomein kan openen? dat zou wel handig zijn dan.

Alvast bedankt.

http://www.ejhannen.nl

• ejhannen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07-2021
En is het ook mogenlijk om het zo te maken dat je een cookie aanmaakt op domeinnaam sitex.nl, dat je die ook kan inlezen op domeinnaam sitey.nl als die op dezelfde server staan? Zo ja, zou iemand mij dan ook kunnen vertellen hoe dat dan moet?

http://www.ejhannen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Even een aanvulling:
We gebruiken nu dit als cookie:
setcookie("KO", "$member", time()+36000,"http://mijnsite.nl")
hoe zorg ik er nu dus voor dat dit cookie op alle subdomein namen geld?

en is het mogelijk om op website www.websiteA.nl ook de cookie die gemaakt is op website www.websiteb.nl uit te lezen. We willen namelijk een groot site maken met meerdere domein namen. En dat leden maar 1 x hoeven aan te melden. en op alle 2 de domein namen kunnen inloggen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 16:07 ]

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 15:54:
Even een aanvulling:
We gebruiken nu dit als cookie:
setcookie("KO", "$member", time()+36000,"http://mijnsite.nl")
hoe zorg ik er nu dus voor dat dit cookie op alle subdomein namen geld?

en is het mogelijk om op website www.websiteA.nl ook de cookie die gemaakt is op website www.websiteb.nl uit te lezen. We willen namelijk een groot site maken met meerdere domein namen. En dat leden maar 1 x hoeven aan te melden. en op alle 2 de domein namen kunnen inloggen.
http:// weghalen in het domein (eventueel een .tje voor mijnsite.nl zetten -> .mijnsite.nl)
Je weet trouwens dat je nu een koekje zet met een expire tijd van huidige tijd + 600 minuten? (10 uur)

edit:
I cast you out, typo demon!

[ Voor 6% gewijzigd door Roa op 13-09-2003 16:40 ]

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 20:52

ripexx

bibs

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 15:54:
Je kan niet hetzelfde cookie gebruiken voor sitea.nl en siteb.nl , wel kan je een cookie gebruiken voor a.sitea.nl en b.sitea.nl Anders kan je namelijk vanuit andere domeinen ook jouw cookies uitlezen. En dat is nou net iets wat je niet wilt en zou betekenen dat een cookie een nog groter security risk wordt. ;)

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
Harstike bedankt allemaal het is gelukt!
ripexx schreef op 13 September 2003 @ 16:47:
[...]

Je kan niet hetzelfde cookie gebruiken voor sitea.nl en siteb.nl , wel kan je een cookie gebruiken voor a.sitea.nl en b.sitea.nl Anders kan je namelijk vanuit andere domeinen ook jouw cookies uitlezen. En dat is nou net iets wat je niet wilt en zou betekenen dat een cookie een nog groter security risk wordt. ;)
Pagina: 1