Toon posts:

2soundkaarten voor 4 kanaals geluid..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment heb ik een VIA onboard gedoetje en een ALS4000 in m'n computer. Ik heb een ac3tje opgeplitst in 6 wav's, de bedoeling is dan om ze tegelijk af te spelen op de verschillende geluidskaartjes. Dit wil niet echt synchroon. Zijn hier programma's voor? Of zijn er misschien kant en klare decoders die naar twee soundcards output kunnen geven? Of plugins voor winamp of xmms?
Er zijn 5.1 geluidskaartjes te koop voor 10euro alleen ik ben bang dat de kwaliteit van die kaartjes nog erger is dan van dat wat ik nu heb.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 11:14
Ik ben hier ook vaak naar op zoek geweest, er is een verklaring die telkens weer omhoog kwam, waarom het niet ging: De timings van de verschillenende kaarten was vaak NET iets anders. Anders gezegd, de ene kaart speel 44101 samples af in een seconde en de andere 43999. Vandaar dat je het niet synchroon krijgt.

Wat je toch kunt proberen als je losse WAVjes hebt, een afspeel schema maken in GraphEdit (o.a. van www.doom9.nl te downloaden). Maar ik betwijfel of ze synchroon (blijven) lopen.

Ik had ook een beetje het zelfde probleem, had een Vortex 2 kaart, geen (fatsoenlijke) driver ondersteuning XP en problemen met Via board. Heb toen een Sweex 5.1 kaartje gekocht (12 euro of zoiets). Het is minder kwaliteit dan die Vortex2, maar je bent van een hoop gedoe af. De zelfde chipset wordt op veel onboards gebruikt, dus misschien ga je er nog niet zoveel op achteruit!

Verwijderd

Je kan het niet met Windows drivers, maar je zult lowlatency drivers moeten gebruiken, zoals ASIO.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, GraphEdit werkt beter dan met de pauzeknop klooien :) Nou even wat versterkers aansluiten...