Toon posts:

Uitbreidingskaarten worden niet gevonden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Compaq Deskpro 2000 met 166 MHz processor.
Een reeds aanwezige netwerkkaart herkend hij zonder problemen.
Als ik nu een geluidskaart in een ander pci slot steek vind hij ze gewoon niet ook niet met zoeken naar nieuwe hardware een andere kaart (radiokaart) in een isa slot vind hij eveneens niet.
Heb reeds de netwerkkaart verwijderd gehad en de pci geluidskaart in dat slot gestoken zonder resultaat.
De bios heb ik ook al geflacht naar de nieuwste versie en de settings in die bios nagekeken (is niet veel soeps) dit alles zonder resultaat.
Het enige wat ik niet geprobeerd heb is het I/O adres aan te passen omdat ik niet exact weet van tot welk ik moet ingeven.
Ben op het moment radeloos en zit op het einde van mijn kunnen.

Verwijderd

Mischien helpt het als je vermeldt welke Os het is (AmigaDOS??)

Verwijderd

Topicstarter
Het besturingssysteem is Windows Me als dat je misschien kan helpen.

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

run het configuratie programma dat bij de computer hoort

dan worden de nieuwe kaarten wel doorgegeven aan het OS

http://h18007.www1.hp.com...kpro/us/download/263.html

[ Voor 25% gewijzigd door orca op 13-09-2003 21:34 ]

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Topicstarter
De desktop 2000 hier is de 5166 en niet de 5166MMX waar jij de download link voor geeft.
Voor de 5166 heb ik dit reeds gedaan.Voor ik eraan begon was de non dos partitie niet aanwezig op de schijf.Daarmee heb ik met partitionmagic 10 mb vrij gemaakt op de schijf om met de 2 aangemaakte diskettes (test en diagnostics) de non dos partitie aan te maken wat succes vol verliep,vanaf nu kon ik terug tijdens het booten over de F10 toets beschikken om zo in de zogenaamde bios te kunnen.Maar eender wat ik hier in wijzig niets doet mijn geluidskaart herkennen.Alvast bedankt voor de reakties suggesties steeds welkom.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft nog iemand enig idee voor mijn probleem?

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 20:19

Janao

Dog Clubbing Cat

was het niet zo dat Compaqs wel es probs gaven met sommige hardware omdat het niet van compaq is?? staat me iets bij dat compaq een soort extra paritybit vroeg bij bijv. geheugen...

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wel vreemd vind is dat het oude TokenRing (dat is het merk van de netwerkaart) netwerkaartje wel gevonden word en is ook niet van Compaq.
Pagina: 1