Chaintech Mobo loop?

Pagina: 1
Acties:

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Hallo daar,

Als niet echte hardware tweaker had ik deze vraag. Ik heb een Chaintech 7CTKJD mobo en athlon 1000. Ik heb de complete mobo nu verplaatst in een andere kast. Alleen nu blijft hij bij de bios loop-en. Dus hij laat netjes de processor zien, telt het geheugen en dan lijkt hij het systeem te resetten (achter elkaar door).. Ik heb dus ongeveer 2 seconden beeld, dan een reset en begint ie weer opnieuw... Ik heb ook al lopen denken dat het aan het mem. zou kunnen liggen, maar dat is onveranderd gebleven. .Iemand enig idee?

Bij voorbaar dank...

ps. de reset switch heb ik voor de handigheid ook maar niet aangesloten, in beide gevallen word het er nl niet anders op.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:41

talin

ES-MA

telt ie et geheugen wel goed ? ziet het systeem na de count het totale geheugen ?
trek er eens een bankje uit en probeer eens ander geheuegen ( statische elecktrisiteit tijdens verhuizing )

voor de rest :

- PCI of VGA kaart niet goed in slot .
- CMOS clear ?
- mobo batterij vervangen .
- ATX stekker vastzetten .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Het geheugen heb ik meerdere keren vervangen (2 x nieuwe gehaald) dus dat lijkt het me niet... (Helaas :( ) VGA kaart is prima, ook al geprobeerde met andere.. CMOS is al leeg...(batterij is al sinds tijden leeg, maar nog nooit vervangen).. DUs sta ik weer helaas met vraag tekens....Iemand misschien nog een idee?

Verwijderd

ehm, doe er dan eens een nieuw batterijtje in...

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Maakt dat echt zoveel uit?

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
ja :D

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Nieuwe kast, ook een nieuwe voeding dus?

Trek je ATX stekker 'ns los en sluit je oude voeding weer aan. Als dat niet werkt het mobo opnieuw in de kast monteren.

En dat batterijtje maakt inderdaad niks uit. Ik heb hier een heel systeem zonder batterijtje draaien. Dat de datum/tijd niet klopt en andere bios settings niet onthouden worden is een ander verhaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 13-09-2003 17:27 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Kheb het probleem gevonden, hij maakt ergens in de kast kortsluiting ofsow. Althans buiten de kast gaat het prima ;) Nou staat hij gewoon op die pootjes, en raakt volgens mij nergens de kast. Iemand nog enig idee??

Verwijderd

Mijn broer had hetzelfde probleem (rebooten na het tellen van mem etc) maar daar lag het aan het feit dat Windows98 niet meer dan 512 mb ram ondersteunt, heb je er toevallig nog ram bijgeplaatst? dan is dit misschien het probleem.

Anders zou je de HDD een keertje proberen te verwisselen, succes iig

Verwijderd

Nee, het lijkt me logisch dat je mObo nergens de kast aan mag raken. en ik zou er gewoon ook maar een nieuw batterijtje instoppen, want hij zit er natuurlijk niet voor niets.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Verwijderd schreef op 15 september 2003 @ 11:54:
Mijn broer had hetzelfde probleem (rebooten na het tellen van mem etc) maar daar lag het aan het feit dat Windows98 niet meer dan 512 mb ram ondersteunt, heb je er toevallig nog ram bijgeplaatst? dan is dit misschien het probleem.

Anders zou je de HDD een keertje proberen te verwisselen, succes iig
Als hij dat al doet direct na het memory tellen, kan dat imho niets met windows 98 te maken hebben tenzij je windows in je bios geplaatst hebt :+ ;)

Als de command.com van de C schijf al geladen is, dan kan het wel maar dat is dan weer niet direct na het geheugen tellen :?

What's it?

Verwijderd

Ik denk dattie kortsluiting maakt, heb ik een tijdje trug ook gehad met een BP6je, ik was vergeten er een schroefje uit te halen. maarja draait nu als een zonnetje :)

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Nee probleem was echt contact met kast, dus kortsluiting. Draait nu als een zonnetje met een lap stof tussen kast en mobo. :) Batterijtje maakte echt geen drol uit :) Maar goed . Dank aan u allen

Verwijderd

Sorry We'Re CLOSED

(hehehehehehe)
Pagina: 1