[PHP, MsSQL, Access] Wat moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie;

voor een project bij een bedrijf moet een Access database via een website worden uitgelezen, en er moet in worden gezocht etc. Het hele standaard gebeuren zegmaar.

Ik ben al bezig geweest om via ODBC een connectie te maken met Access en dat is ook uit te lezen met PHP. Alleen vind ik PHP+Access een beetje omslachtig werken. Nu is mijn vraag of ik die Access database misschien kan omzetten in Microsoft SQL, en of ik die database dan net zoals een MySQL database kan benaderen? Aangezien ik hier al ervaring mee heb. Microsoft SQL Server 2000 heb ik daar liggen.

Alvast bedankt voor de reacties!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als je PHP / Access lastig vindt werken, waarom denk je dat PHP / SQL Server niet lastig werkt? :?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 13 September 2003 @ 12:28:
Als je PHP / Access lastig vindt werken, waarom denk je dat PHP / SQL Server niet lastig werkt? :?
Omdat ik dus al eens gewerkt heb met PHP / MySQL. Dus ik denk als MSSQL / PHP nou zo'n beetje het zelfde werkt als MySQL / PHP dan komt me dat beter uit :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
De naam is bijna hetzelfde maar waar baseer jij die vergelijking op? Verder werkt het nog steeds op SQL basis dus het mag opzich geen problemen vormen om de gegevens er uit te toveren. Waarom werkt acces dan zo moeilijk volgens jou? Niet dat ik Acces ga adviseren voor een mission critical app hoor ;)

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Tis ook niet zozeer dat Access moeilijk is denk ik, maar werk gewoon liever met SQL. Gewoon omdat ik Access nooit een fijn programma heb gevonden en er nooit mee heb gewerkt (behalve zo'n halve cursus op school ;))

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ThAcRoW schreef op 13 september 2003 @ 12:44:
Tis ook niet zozeer dat Access moeilijk is denk ik, maar werk gewoon liever met SQL. Gewoon omdat ik Access nooit een fijn programma heb gevonden en er nooit mee heb gewerkt (behalve zo'n halve cursus op school ;))
Ook voor MS Access heb je SQL nodig om die te benaderen. Dat er nog een front end is, is een ander iets, maar deze front end heb je toch niet nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door gorgi_19 op 13-09-2003 12:56 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
ThAcRoW schreef op 13 September 2003 @ 12:44:
In Access werk je ook met Standard Query Language hoor...
edit:
En Gorgi was me voor :)

En, hoe kan je beoordelen of Access wel of geen fijn programma is als je er nooit echt mee gewerkt hebt???

Zelf weet ik niet hoe je met PHP een verbinding maakt naar je dbase, maar, verder is de SQL die je moet gebruiken om je queries uit te voeren gewoon hetzelfde (op misschien een enkel MS-teken na)

[ Voor 4% gewijzigd door faabman op 13-09-2003 12:58 ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Je kan een access DB eenvoudig omzetten naar een SQLDB. Daar gebruik je upsize voor in access (tegenwoordig standaard, vroegere versies een extra tooltje). Met Upsize kan je de tabellen met of zonder data verhuizen naar een SQL server, er wordt meteen een link naar deSQL server gemaakt in je access aplikatie zodat die nog gewoon werkt.

Maak uiteraard wel even een reserve copie want je kan tegen wat probleempje oplopen, zoals spaties in namen, verboden teken, etc etc

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Hmm oke. Dan heb ik het denk ik een beetje verkeerd begrepen :/

Is er toevallig ook geen tooltje die Access in MySQL omzet? :)

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:46

Q350 ERV+Svenar controller Wifi+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

* curry684 ziet minstens 684 topics van 'welke taal moet ik leren', 'welke omgeving is het beste', 'is ASP beter dan PHP' in de P&W-historie. En allemaal waren ze kansloos omdat het binnen 10 posts in een 'mijn taal is beter dan de jouwe' geneuzel vervalt.

Oftewel: kies zelf wat, koop een boek erover, stick to it.

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.