MSN moeite met bestandsoverdracht

Pagina: 1
Acties:

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Geachte Allen,

Ik heb hier een Pentium II 400 met 128mb geheugen en een 8 gb harddisk staan. Ik draai Windows 2000 op deze machine. Wanneer ik probeer grote bestanden (700mb) probeer te ontvangen gaat het mis. Aan het begin lijkt het goed te gaan en vliegen de mb's volgens msn binnen (100mbit internetverbinding). Wanneer het bestand bijna binnen is stokt msn ineens. Mijn harddisk begint ineens te ratelen als een gek (tijdens de bestandsoverdracht is mijn harddisk heel rustig). Na een paar minuten is het geratel voorbij en heb ik het bestand binnen.

De versturende partij krijgt dan het bericht dat de bestandsoverdracht niet is geslaagd. Volgens mijn msn heb ik het bestand wel gewoon binnen gekregen en het bestand is ook gewoon compleet.

Weet iemand wat hier aan de hand is? Het lijkt wel of msn niet direct een locatie heeft voor het te downloaden bestand.

P.S. Mijn harddisk bestaat uit 2 partities (C = besturingssysteem en 1,5 gb vrij en op de D partitie stuurt msn de bestanden naar toe)

• Paters
  • Niet online
shit...verkeerde plaats....
Kan iemand van GOT deze topic verplaatsen naar software algemeen?

[ Voor 57% gewijzigd door Paters op 13-09-2003 12:19 ]

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is het nie handiger om dit via FTP te doen ??

• Paters
  • Niet online
Bartjeee schreef op 13 September 2003 @ 12:19:
Is het nie handiger om dit via FTP te doen ??
Dat is een mogelijkheid maar dan moet de tegenpartij wel een ftp server kunnen draaien. Helaas heeft niet iedereen de kennis/zin om een sever op te zetten. De makkelijkste oplossing voor velen is het over msn versturen aangezien dat het minste moeite kost.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 16:14
Paters schreef op 13 september 2003 @ 12:21:
[...]

Dat is een mogelijkheid maar dan moet de tegenpartij wel een ftp server kunnen draaien. Helaas heeft niet iedereen de kennis/zin om een sever op te zetten. De makkelijkste oplossing voor velen is het over msn versturen aangezien dat het minste moeite kost.
Welke versie van MSN gebruik je?

Powered by KPN

• Paters
  • Niet online
sorry....vergeten te zeggen: msn6

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Paters schreef op 13 September 2003 @ 12:21:
[...]

of je geeft hem ook schrijfrechten op zijn account op jouw ftp server

tenzij jij ook niet die kennis hebt

[ Voor 5% gewijzigd door Driek op 13-09-2003 12:25 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

• Paters
  • Niet online
Driek schreef op 13 September 2003 @ 12:25:
[...]

of je geeft hem ook schrijfrechten op zijn account op jouw ftp server

tenzij jij ook niet die kennis hebt
Dat kan inderdaad ook. Maar ik wil graag dat het ook kan via msn :)

Verwijderd

dit probleem heb ik ook wel eens gehad. soms mislukt de overdracht ook wel eens vlak voordat het helemaal binnen is. ik heb me wel eens afgevraagd of het door de grootte van de buffer komt, lang niet alle harde schijven kunnen die 100mbit bijhouden lijkt me.

• Paters
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2003 @ 12:32:
dit probleem heb ik ook wel eens gehad. soms mislukt de overdracht ook wel eens vlak voordat het helemaal binnen is. ik heb me wel eens afgevraagd of het door de grootte van de buffer komt, lang niet alle harde schijven kunnen die 100mbit bijhouden lijkt me.
Dat zou inderdaad goed kunnen. Ik ben benieuwd hoe msn die files binnen haalt. Volgens msn komt een bestand met ongeveer 8 mb p/s binnen. Mijn harddisk kan ongetwijfeld niet die snelheid aan. Dat betekend dus dat mijn harddisk nog heel veel moet schrijven wanneer de bestandsoverdracht eigenlijk al klaar is. Mijn vraag is dan: Waar staat de data wanneer de bestandsoverdracht eigenlijk al voltooid is?

Het lijkt dat alle data al binnen is maar toch moet de harddisk nog schrijven. Waar bevind zich deze buffer?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
het geheugen?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Wie gaat er ook zulke bestanden via het msn protocoll versturen 8)7
Dat is hetzelfde als je hele films via smtp gaat versturen.
Denk meer aan FTP zou ik zeggen.

• Paters
  • Niet online
met een andere computer van mij verstuur en ontvang ik ook bestanden van dergelijke grootte via de msn. Ik heb dan nergens last van (amd1400mhz, 256mb geheugen, maxtor 40gb 7200rpm). Ik denk dat het probleem gewoon ligt aan de langzame hardeschijf in de oude computer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 12:48:
Wie gaat er ook zulke bestanden via het msn protocoll versturen 8)7
dat is extreem handig als je bezig bent met onderhoud aan een netwerk. het enige dat je nodig hebt is een router met DHCP. dus het werkt bijna altijd...

Verwijderd

Technisch gezien mag MSN of ieder ander programma geen problemen geven bij grote bestanden doorstromen in verband met niet kunnen bijhouden van Harde Schijf.
MSN moet dan met windows naar de netwerkkaart schreeuwen dat het te snel gaat.
TCP heeft middeltjes om de snelheid dan te beperken, maar als het MSN protocol weigert dit TCP middeltje te gebruiken, sja..

Oftewel MSN is (nog) niet geschikt voor grote bestanden.

Use FTP :)
of eventueel HTTP.. mensen kunnen daar toch geen bezwaar tegen hebben?

In win2k(pro?) of win2kserver even webservertje (IIS) instellen.. bestandje erop, alternatieve poort gebruiken (eventueel), of inlog vereisen en laat de ander maar downloaden.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Paters schreef op 13 September 2003 @ 12:43:
Dat zou inderdaad goed kunnen. Ik ben benieuwd hoe msn die files binnen haalt. Volgens msn komt een bestand met ongeveer 8 mb p/s binnen. Mijn harddisk kan ongetwijfeld niet die snelheid aan.
Ik denk dat ze gedownload worden naar een temp dir en tijdens het ratelen verplaatst worden naar de final destination (soms duurt het verplaatsen langer dan het downloaden en het is totaal overbodig).

[ Voor 26% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-09-2003 22:45 ]

• Paters
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op 13 september 2003 @ 22:37:
[...]

Ik denk dat ze gedownload worden naar een temp dir en tijdens het ratelen verplaatst worden naar de final destination (soms duurt het verplaatsen langer dan het downloaden en het is totaal overbodig).
Ik dacht eerst ook aan dit probleem maar dat is naar mijn mening niet het oorzaak, aangezien msn dit bij een snelle computer (lees snelle harddisk etc) niet laat gebeuren.

Verwijderd

Paters schreef op 13 September 2003 @ 23:45:
[...]

Ik dacht eerst ook aan dit probleem maar dat is naar mijn mening niet het oorzaak, aangezien msn dit bij een snelle computer (lees snelle harddisk etc) niet laat gebeuren.
Dit is echter wel degelijk het geval, een bestand wordt terwijl het onderweg is niet meteen naar de ontvangen bestanden map geschreven, maar komt eerst in een temp dir (ik geloof temporary internet files maar weet t niet zeker). Of dit het probleem is is echter een tweede. Dit kun je makkelijk testen door het bestand op de C: op te slaan, in dat geval zou er geen geratel meer moeten zijn omdat alleen een vermelding in de filetables veranderd wordt.

• Paters
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 00:01:
[...]
Dit is echter wel degelijk het geval, een bestand wordt terwijl het onderweg is niet meteen naar de ontvangen bestanden map geschreven, maar komt eerst in een temp dir (ik geloof temporary internet files maar weet t niet zeker). Of dit het probleem is is echter een tweede. Dit kun je makkelijk testen door het bestand op de C: op te slaan, in dat geval zou er geen geratel meer moeten zijn omdat alleen een vermelding in de filetables veranderd wordt.
Bij mijn snellere computer worden ontvangen bestanden van msn ook op de D partitie bewaard. Bij deze computer moet het bestand aan het eind van de overdracht dan ook van C naar D worden verplaatst. Hier merk ik echter niets van. Wanneer msn klaar is met versturen staat het bestaat direct op de juiste locatie.
(ik merk met met mijn snellere computer wel dat wanneer ik een bestand op sla met de rechter muisknop en dan "opslaan als", dan merk ik wel dat de hele file binnen wordt gehaald en daarna nog naar de juiste partitie moet worden verplaatst.
Pagina: 1