Toon posts:

Kaart voor ViVo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede ViVo kaart. De PC die ik samen aan het stellen ben wordt voornamelijk gebruikt vor Videobewerking (zowel via firewire als analoog).
Voor het analoog capturen heb ik dus een goede video-in nodig. De video-out is wel meegnomen aangezien 9 van de 10 producties toch op DVD komen te staan.

Ik heb wat fieldresearch gedaan en kwam tot de volgende conclusies:

Ati 9000/9200 met Vivo (of AIW) heeft wel een zeer strakke Video-Out maar de Video-In is niet zo best.
GF FX5600 met Vivo is redelijk goed qua ViVo (al laat de out het ook afweten tov de Ati) maar de FX5600-chip is niet zo'n stabiele chip.

Ik deze info van diverse review-site gehaald en weet nu niet wat te doen.
Een goede oplossing zou de Ati 9600/9800 zijn, maar deze kaart is mijn (helaas!!! :'( ) te duur.

Heeft iemand een goed alternatief of weet wat ik het beste kan doen ??? Ik denk dus aan zo'n 200 euro voor de videokaart btw.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Waarom geen capture kaart van pinnacle oid. geeft meestal wel het beste resultaat. Kun je je weer geld besparen op je videokaart. en die is echt bedoeld voor video editing.

Verwijderd

Video-In capturing is niet beter met een ViVo als een losse capture kaart... Je houdt dan meer keuze over en bent denk ik goedkoper uit...

Qua capturing maakt een ViVo kaart toch geen gebruik van AGP (maar van PCI transfers over een AGP slot)...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 12:00 ]

Verwijderd

ik zit zelf aan de club3d 9200 vivo te denken.

is leuk dat je deze vraag stelt omdat ik ook net opzoek ben naar zo'n videokaart... hierbij gaat het mij niet om de game performance van de kaart maar echt puur desktop en video en geluid in.

weet iemand trouwens hoe het hierbij met het geluid zit? wordt dat ook via de videokaart gedaan? of via je geluidskaart?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 01:21:
ik zit zelf aan de club3d 9200 vivo te denken.

is leuk dat je deze vraag stelt omdat ik ook net opzoek ben naar zo'n videokaart... hierbij gaat het mij niet om de game performance van de kaart maar echt puur desktop en video en geluid in.

weet iemand trouwens hoe het hierbij met het geluid zit? wordt dat ook via de videokaart gedaan? of via je geluidskaart?
Altijd via de geluidskaart. Tenzij je een hele dure kaart neemt.
(ECHT duur dus.)

Verder kun je denk ik wel stellen dat alles onder de 500 Euro elkaar niet wezenlijk ontloopt kwa Video-in kwaliteit.

De enige uitzondering is de Pinnacle DC-10+ kaart. Die is beter dan de rest in die prijsklasse. Maar die kaart heeft weer andere beperkingen, zoals drivers...

Misschien is de leukste keuze een los Hauppage//Pinnacle kaartje met TV-tuner en Video-in en daarnaast een Radeon met de Theater chip voor de TV-uit. Volgens kom je dan altijd goedkoper uit dan dezelfde Radeon in AIW uitvoering.

Verwijderd

aha.. ik heb nu een ati radeon 8500 met een hele goeie tvout dus ik zou daar gewoon een leuke tv kaartje bij kunnen kopen.

ken je er toevallig een met een goeie opneem kwaliteit en waarbij je niet hoeft te klooien met draadjes op de achterkant voor het geluid enz.

ik heb er een hele tijd terug eentje gezien waarbij die geluidsdraadjes aan de binnenkort doorgetrokken werden.

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:36
een ati radeon 9600 pro is echt niet zo duur hoor, ik heb er vandaag eentje besteld voor 165 euro.. dat zit dus nog ruim binnen je budget...

Verwijderd

ik heb eigenlijk liever iets met een breakout box erbij. is volgens mij veel makkelijker als je film in gaat voeren via camera enz

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Xsence, een hele mooie oplossing vind ik zelf de Pinnacle Studio DeLuxe.
Wordt geleverd met Pinnacle Studio 8, en een breakout-box.
Er werd hierboven een DC10+ genoemd, die is dus echt brak, die flipt van de snelle systemen van tegenwoordig...
De Studio Deluxe is echt de meest interessante oplossing.
Zowel analoog als digitaal trouwens...

Edit: Linkje toegevoegd....

[ Voor 15% gewijzigd door Brede P op 14-09-2003 12:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam zojuist de Terratec Cameo Grabster200 tegen. Iemand hier ervaring mee ?
Een mooie breakout via USB2...... :9~

Verwijderd

Topicstarter
ThaSarge schreef op 14 September 2003 @ 03:34:
een ati radeon 9600 pro is echt niet zo duur hoor, ik heb er vandaag eentje besteld voor 165 euro.. dat zit dus nog ruim binnen je budget...
Maar dan heb je dus geen Video-In...

Verwijderd

BredeP schreef op 14 September 2003 @ 12:39:
Xsence, een hele mooie oplossing vind ik zelf de Pinnacle Studio DeLuxe.
Wordt geleverd met Pinnacle Studio 8, en een breakout-box.
Er werd hierboven een DC10+ genoemd, die is dus echt brak, die flipt van de snelle systemen van tegenwoordig...
De Studio Deluxe is echt de meest interessante oplossing.
Zowel analoog als digitaal trouwens...

Edit: Linkje toegevoegd....
echt een superding .. helaas hangt daar ook een prijskaartje van 399 euro aan (volgens de pinnacle site).

maar dat is echt teveel voor me, ben nu aan het kijken naar een aopen fx5200 videokaartje met breakoutbox, dit is echt een leuke kaart en kan ook heel veel... ben hem alleen nog niet tegengekomen op pricewatch.

Verwijderd

In mijn systeem heb ik de Club 3D 9200 Vivo en ik gebruik hem dagelijks om te capturen van VHS. Het heeft me wat moeite gekost om hem aan het werk te krijgen omdat het in principe een NTSC kaart is. Nu werk ik met WinDVR 3 en kan ik prima captures maken.

De Club 3D drivers willen niet altijd goed installeren, gebruik hiervoor liever ATi drivers. Verder is er een probleem met het instellen van de beeldfrequentie die je [url=file:///D:/Drivers/ATi/Radeon%209200/ATI-60HZ-Bug%20auch%20ohne%20Tool%20loswerden.htm]zo[/url] kan oplossen. TV out werkt voor mij goed. Er zit een analoge en DVI uitgang op. Met een bijgeleverde converter kun je een tweede analoge monitor op de DVI uitgang aansluiten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 13:05:
In mijn systeem heb ik de Club 3D 9200 Vivo en ik gebruik hem dagelijks om te capturen van VHS. Het heeft me wat moeite gekost om hem aan het werk te krijgen omdat het in principe een NTSC kaart is. Nu werk ik met WinDVR 3 en kan ik prima captures maken.

De Club 3D drivers willen niet altijd goed installeren, gebruik hiervoor liever ATi drivers. Verder is er een probleem met het instellen van de beeldfrequentie die je [url=file:///D:/Drivers/ATi/Radeon%209200/ATI-60HZ-Bug%20auch%20ohne%20Tool%20loswerden.htm]zo[/url] kan oplossen. TV out werkt voor mij goed. Er zit een analoge en DVI uitgang op. Met een bijgeleverde converter kun je een tweede analoge monitor op de DVI uitgang aansluiten.
Hee bedankt voor je reactie man..

op welke resolutie kan je video capturen? en hoe doe je het met de audio? die capture je via je geluidskaart neem ik aan? gaat dat goed?

Verwijderd

Met WinDVR 3 neem je altijd op in MPEG-2 en kun je het instellen op:

Good (352x288; 1800 KBits/sec),
Better (352x576; 3600 KBits/sec)
Best (720x576; 7200 KBits/sec) en
Customized (PAL of NTSC DVD, 1/2DVD, 1/4DVD, VCD, SVCD, PC MPEG, 1/4PC MPEG, 1/2DVD Hi-Q).

Mijn VHS capture ik op best, waarna ik het her-comprimeer met DivX. Ik maak er dus (nog) geen DVD's van. Hoe hoger je resolutie, hoe meer eisen er aan je systeem gesteld worden. Ik doe het met een Abit NF7, AMD XP 2500, 512mb RAM en een Maxtor 20gb ATA/66. Die disk wil ik nog sneller hebben. ATA/133 is echt aan te raden.

Voor de aansluiting op de videorecorder gebruik ik de S-VHS kabel maar kan ook met gewone cinch.

Geluid gaat natuurlijk via de geluidskaart, ik heb eens een opmerking gehad dat er minimaal synchronisatie verschil was maar kan ook die video band geweest zijn.

Verder wil ik nog vertellen dat ik zonder problemen GTA Vice City op 1024x768 met beste opties kan spelen met deze kaart.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 12:15 . Reden: specs ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat dachten jullie van een Hercules 3D Prophet 9200(SE ???), 128Mb DDR, DualD, TVout i.c.m. de Terratec Cameo Grabster200 ?
Of toch maar uitsluitend de GigaByte ATI Radeon 9200 128Mb DDR(Vivo) ?

Ik twijfel....wie helpt mij ????

Verwijderd

Een 9200 SE zou ik zeker niet nemen, die is weer een stuk lichter begrijp ik. Voor de rest: de keus is aan jou.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Een Gf4Ti4200 met Vivo functionaliteit (zoals die van bv Leadtek) werkt ook naar behoren (zolang je videobron maar een goed signaal afgeeft).
Die kaarten zijn een stuk goekdoper.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

http://www6.tomshardware....14/vga_card_guide-70.html

zou mijn keus zijn, lekker alles in een en nog een goede stille koeling ook.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 13:05:

Hi vans, ik heb nog een vraagje aan je.

heb je met die videokaart ook dual display? meestal krijg je er dan een dvi > crt hulpstukje bij zodat je er 2 monitore op kan aansluiten.

heb je dat er ook bijgekregen?

Verwijderd

TV out werkt voor mij goed. Er zit een analoge en DVI uitgang op. Met een bijgeleverde converter kun je een tweede analoge
Staat er al heh. ;)

Verwijderd

oh shit... thanks man... dan heb ik nu eindelijk een keuze gemaakt :)

Dat wordt ehm!!

• luie-steffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Wie is het gelukt om het capturen goed te krijgen ?
Ik las al ergens dat het ntsc is?

het beeld tijdens capturen is flink vervormd, alsof het een compleet andere timing heeft.

Weet iemand hoe je dat goed krijgt ?
Pagina: 1