Toon posts:

Pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gisteren aan het internetten verder had ik niks appart draaien. En opeens ging me pc uit (het lijkte net kortsluiting). Eerst ff gekeken of de lampen op de zelfde kamer het deden en die deden het gewoon.

Toen heb ik geprobeerd om de pc op te starten, maar zonder succes. Wanneer ik de powerbutton indrukte gingen de lampjes op de kast nog geen seconde aan en daarna was het systeem weer uit. Ook de ventilatoren gingen niet aan van de voeding en CPU.

Vervolgens heb ik alleen het moederbord met MEM en CPU getest, maar weer gebeurde er percies hetzelfde. Ook heb ik een andere voeding gebruikt maar dit mocht ook niks baten.

IK heb daarna me oude systeem ingebouwd in de zelfde kast, en deze werkte gewoon goed.

:(

Weet iemand wat dit kan zijn? voor systeem specs kijk hier

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
probeer is je mobo helemaal los te testen, en daarna je cpu

je geheugen kan de pc niet helemaal uit zetten, en eigenlijk je cpu ook niet, dus ik verdenk je mobo

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Hoi,

Probeer in eerste plaats idd zoveel mogelijk aparaten los te koppelen. Wat je dan kan proberen als het niet werkt; erase de bios, dit doe je door de stroom los te koppelen, het baterijtje van je moederboard er af te halen (zo'n platte) en even een paar min w8en dan je stroom er weer in en dan kijken of het werkt.

Suc6!!!!

Gr Jeroen

Verwijderd

gelukt?

Verwijderd

Topicstarter
Haha zo snel ben ik nu ook weer niet, en moet zo ook weer weg dus dat moet ik later ff uitproberen. Maar in ieder geval bedankt.

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Onze oude Pentium 166 deed hetzelfde nadat er perongeluk 230 op de seriele poort had gestaan.
Bij ons was de voeding, moederbord en de cpu kapto dus het zal waarschijlijk 1 of meerdere van die dingen zijn.

Dus ff kijken wat nog wel werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door DannyVersluis op 13-09-2003 11:38 ]

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
Zit gelukkig nog wel garantie op de onderdelen.

Verwijderd

Topicstarter
DannyVersluis schreef op 13 September 2003 @ 11:37:
Onze oude Pentium 166 deed hetzelfde nadat er perongeluk 230 op de seriele poort had gestaan.
Bij ons was de voeding, moederbord en de cpu kapto dus het zal waarschijlijk 1 of meerdere van die dingen zijn.

Dus ff kijken wat nog wel werkt.
De voeding zal het bij mij niet zijn, want die werkt perfect in een ander systeem.

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

ik had onlangs net hetzelfde voor, druk op powerknop en binnen de 2 seconden viel men pc weer uit. Bij mij was het gewoon men cpu cooler die het niet meer deed, haalde nog 10 toeren per minuut of zo :)

dus kijk naar je cooler, hang hem eventueel even aan een voeding van een andere pc.

dunno wat voor mobo je hebt, ik heb abit kr7a raid en had daar de optie "Shutdown on CPU cooler failure" of iets dergelijks aan gezet (Stond standaard uit :?), had toen even bios gerest & geboot toen deed die het wel ... natuurlijk pc wel _direct_ terug uitzetten :)

edit:
damn tweakers zijn snel, in het typen van dit bericht al 5 reply's 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door ripperke op 13-09-2003 11:42 ]

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kan gebeuren.

Zie euss voor het antwoord :)
Pagina: 1