Linksys WRT54g packetloss*

Pagina: 1
Acties:

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Hmm het volgende,

Ik heb een tijd geleden een Linksys WRT54G router gekocht. ding deed heet perfect samen met chello, fijn draadloos op laptop en buurtjes er ook op. TOen maar eens een 8 Mbit adsl genomen, ook hier werkt alles prima.
Tot op een dag internet vaag begon te doen, dus ik in router kijken wat er aaan de hand is, kan ik hem bijna niet meer benaderen :(
Denk dan gaan we hem eens pingen en inderdaad flinke packet loss, dus nieuwe firmware erop en het ding deed het weer. Echter het zelfde probleem herhaalde zich na een aantal weken weer. Nu kon ik er vrij weinig meer mee. Dus hoppa telefoon 0900-linksys, mensen daar zeiden fijn stuur hem maar terug krijgt u van ons een nieuwe :)

In tussen een BEFW11S4 geleent van het bedrijf waar ik hem gekocht heb, dit aparaat werkt prima in de tijd dat de andere retour ging. Heb de router terug gestuurt zonder toebehoren en kreeg 3 dagen later het pakketje binnen (super service) ding was nieuw compleet met alles erop en eraan.

Nou ja ervan uit gaande dat alles weer met geleende ding prima werkte, dus ik snel ding uit de doos en op netwerk aangesloten. Yeah hij doet het, tenminste een paar minuten :(
Kan alweer het ding niet benaderen en ik heb weer packet loss. Ben ik nu zo blond en doe ik wat verkeert ??????

Netwerk staat alles op Auto dhcp in de range 192.168.1.1
Als ik van me laptop iets afhaal draadloos dat schommelt de verbinding tussen 0 en 1400 Kb/s (het blijft schommelen tot de verbinding weg valt), met de BEFW11S4 loopt dit stabiel op 700Kb/s (11 Mbit)
Gooi ik de lapper direct op de 100 Mbit aansluiting dan haal ik met WRT54G max 1500 Kb/s en met de BEFW11S4 toch wel 8000 Kb/s

Mwhha wat nu ???? 2 routers stuk zal toch niet ??

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 23:22

CAP-Team

XBL: CAPTeam

misschien dat ie minder goed met jouw adsl overweg kan :?
ik heb zelf ook een wrt54g, internet via de kabel (@home) en ik heb nooit problemen :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• motormuisje
Ok het adsl gebeuren is net zoals met chello aangesloten dus dat kan het echt niet zijn, de chello modem geeft het ip via dhcp aan de router en je hebt internet, de adsl modem geeft een ip via dhcp en je hebt internet.

Sorry maar daar geloof ik niet dat dat het probleem kan zijn.
Ookals ik adsl kabel eruit trek blijft het probleem.

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou ik heb hier ook wrtg54 draaien en ik ben er uitermate tevreden over.

Maar misschien dat je probleem ergens anders zit, kabels. Of misschien dat je routing tabel op de een of andere manier in de war gebracht wordt.

Ik dat toch even allemaal nachecken

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• motormuisje
Het probleem is niet alleen op mijn pc, 4 pc's hangen hier aan en die kunnen allen niet de router bereiken.
Het is dus niet pc, os, kabel, vervuilde lucht, het is echt de router zelf, maar waarom ????

Het leuke is dat dit de tweede maal is dat ik het product ruil/laat vervangen. Ik weet dat er als consument een bepaalde wet is dat als ik het product voor de derde maal retour stuur voor reparatie of vervanging ik recht heb op mijn geld (aankoopbedrag).
Wie kan mij deze wet laten zien (URL) want ik denk dat geld terug wel een goeie optie is, gezien het feit ik dat ik niet zo heel veel vertrouwen heb in dit product.

[ Voor 52% gewijzigd door motormuisje op 13-09-2003 23:57 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Is het niet iets wat je router omzeep helpt. Er zijn filesharing programma`s die routers laten crashen. Dus wat gebruik je aan programma`s en wat doe je verder met dat ding ?

Je zegt na een firmware update (reboot) werkt alles weer. Ik zou hem dus gewoon rebooten en zoeken voor de laatste (stabielste) firmware.

Verder kan linksys aardige spullen maken heb zelf 2 wap11 v2.2`s en dingen doen het nu ruim een jaar denk.

[ Voor 19% gewijzigd door raymonvdm op 14-09-2003 00:43 ]

• motormuisje
Nee in het netwerk hangen geen filesharing proggie's dus dat kan het niet zijn, ook als mij eiegen pc de enige op het netwerk is heb ik problemen. Het zit echt in de router.

Verwijderd

WEET EXACT WAT HET IS!!!!
Hij is teheet geweest(is al een beetje stuk), of hij wordt het heet.
Stuk boven er uit dremelen en een dikke fan op zetten.

Vaak worden ze ook onstabiel, de verbinding valt steeds weg of hij lijkt dat hij is slaap is gevallen.
Al deze klacten ebben direct of in direcht wat met de hitte te maken.
O,ja nog iets sommige voedingen geven net geen 5 volt af of met een telage amp.
mijn wap 11 bijv valt met 5volt wel eens in slaap na een paar dagen, terwijl op 6 volt hij het weken vol houd.

[beetje off-topic]

Deze gast op helaas een ander forum tweakt Acesspoints en schiujft ook iets over teheet geworden AP`s en over de spanning.
http://forum.wirelessnede...&highlight=wap+11+te+heet

en deze een beetje:

http://forum.wirelessnede...&highlight=wap+11+te+heet

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
[/]

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 05:16 ]

• motormuisje
Sorry ik ben niet van plan het ding als hij het standaard niet doet te tweaken... als hij het goed doet kan ik een keer een poging ondernemen.

Ik heb hem dus nieuw uit doos en niet werkent.

[ Voor 16% gewijzigd door motormuisje op 14-09-2003 10:45 ]

• motormuisje
Het gehele netwerk hebben we vandaag plat gelegt en opnieuw opgebouw/configged. Zoals het er nu uit ziet werkt alles weer, de tijd zal het leren.

Verwijderd

Ik heb ook de WRTG54. Misschien lame, maar ik heb er tot op heden geen probs mee.

Alleen statische routes erinvoegen krijgk niet voor mekaar
Pagina: 1