@home icm Motorola SB: switch voldoet?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik wil 2 pc's op een @home breedband account aansluiten. Nu heb ik gehoord dat de Motorola Surfboard modems een ingebouwde router hebben. Dat wordt ook ergens op GoT genoemd, maar ik kan niets vinden over ervaringen hiermee.

Voordat ik een router koop, zou ik graag willen weten of het echt mogelijk is om via een switch het internet te delen in combinatie met een Motorola Surfboard, zodat ik alleen een switch hoef te kopen.

Iemand ervaringen hiermee?

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Dit is toch gewoon de surfboard modem die iedereen (op com21 mensen na) heeft. In dat geval zal ik je moeten teleurstellen. De modem kan wel dienen als DHCP server voor 32 clients, maar daar heb je niks aan omdat er nog steeds inglogd moet worden op het @home netwerk dmv van je CP- naam. Je kan trouwens in het config menu van je modem komen door 192.168.100.1 in een webbrowser te typen.

Uit de modem zelf:
The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN). When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server. These addresses are assigned from an address pool which begins with 192.168.100.11 and ends with 192.168.100.42. Statically assigned IP addresses for other devices on the LAN should be chosen from outside of this range

Verwijderd

ExcaliburDexter is correct.
Lees dit topic maar eens door: Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 11:50 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:54

Korakal

Up up up!

Zie ExcaliburDexter en euss, dat was dus wel makkelijk te vinden. Mag ik je om die reden op de functionaliteit van de search™ wijzen?

Dit topic is gesloten.