Toon posts:

Slecht nieuws voor BBned en BaByXL netwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet gezien een aantal topics melding maken van het volgende. Op dit moment gebruik ik tot VOLLE tevredenheid xs4all via KPN. Iets anders als utopische gedachten kan ik er niet over hebben, na jaren UPC gewend te zijn geweest (hierop niet reageren plz, dit is niet de strekking van het verhaal, maar mijn ervaring)
MAAR Ik blijf natuurlijk Nederlander... dus ik wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Xs4all en Demon staan ERG goed bekend, dus wil ik overstappen naar het BBned netwerk (lees Demon) Op een gegeven moment stuur ik een mailtje wanneer ze nu eindelijk mijn wijkcentrale eens gaan aanpassen... want de hele omgeving heeft BBned (ik woon in een nieuwe wijk)

Hieronder het mailtje met het antwoord van Demon:
U schreef:

> Ik zou graag weten, wanneer dit op de planning staat. Inmiddels houd
> ik dit wekelijks bij en ik zie niets veranderen. Ik weet dat een
> aantal buren ook meteen overstappen van KPN naar BBned (lees
> demon) als dit gerealiseerd is.
>
> De postcode/ wijk betreft een grote wijk met veel huishoudens die
> nieuw is. Het zijn allemaal jonge gezinnen. Precies jullie doelgroep
> volgens mij.

Vermoedelijk gaat het in uw postcodegebied niet beschikbaar worden daar zowel BBned als BaByXL hun dekkingsgebied niet meer actief vergroten. Onze oprechte excuses hiervoor.

Met vriendelijke groet,
Customer Service
Demon Internetet
Als "echte" tweaker, laat je het hier natuurlijk niet bij zitten

Dus het volgende mailtje:
U schreef:

> Hu? Dan zou ik ook maar snel overstappen op KPN dan... Die hebben
> tenminste landelijke dekking.. Het lullige is, dat ongeveer 500 meter
> verderop de mensen wel beschikking hebben over demon... Ik neem aan
> dat jullie als afnemer toch wel ENIGE invloed op dit proces hebben? Ik
> neem aan dat jullie je markt ook willen uitbreiden, dat lijkt me toch
> een zwaarwegend belang ?

Helaas zien zowel BBned als BaByXL geen bsinesscase in uw postcodegebied. KPN heeft overigens ook geen landelijke dekking.

Met vriendelijke groet,
Customer Service
Demon Internetet
Zie de signature "Demon Internetet" ? (never mind 8) )

Anyway, nu ontstaat bij mij het onheilspellend gevoel, dat er dus feitelijk geen uitbreidingen meer plaatsvinden. Dus ook bijvoorbeeld TweakersDSL kan niet verder meer verspreiden, want die maken ook gebruik van die netwerken. Ik snap best dat ze voor 1 user geen uitbreiding doen, maar volgens mij maak je juist deze aanbiedingen om je huidige markt uit te breiden

Zijn er mensen die hier meer info over hebben? Of gelijksoortige reacties hebben gekregen. Want als dit de insteek is, dan is het in mijn beleving op sterven na dood. Het kan toch niet zijn dat een bedrijf wat wil groeien hiermee akkoord gaat ?
Geen uitbreiding = zeg maar dag met je handje met innovative ondernemingen.
En hoe reageert TweakersDSL hierop? sowieso heeft de provider die het voor elkaar krijgt mijn gebied in BBned land te krijgen, er een klant bij :P

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Verhuizen. Je woont gewoon niet in een interessant gebied. Hoewel, is het een VINEX-locatie? Misschien bedenken ze zich dan nog wel een keer, als er genoeg klanten zijn komen wonen. :)

Overigens zeg je dat je BBned wil, maar Demon biedt je die garantie niet. Je kan net zo goed BabyXL krijgen. Door Demon te bepalen.

[ Voor 80% gewijzigd door rollebol op 13-09-2003 11:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
rollebol schreef op 13 September 2003 @ 11:01:
Verhuizen. Je woont gewoon niet in een interessant gebied.
Aha, gelukkig weer een standaard opmerking zoals : Schiet je zelf kapot, want dan heb je er geen last meer van..

FF er info, het betreft een van de luxere nieuwbouw wijken in Almere-Stad als dat niet meer interessant is voor een provider of netwerk leverancier, dan kunnen ze beter op de markt kaas gaan verkopen

En de strekking van mijn verhaal gaat er niet om of IK het wel of niet krijg, want ik van xs4all via KPN prima, maar of het beleid van BBned e.d. bekent is

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 11:06 ]

• rollebol
Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 11:04:
[...]

Aha, gelukkig weer een standaard domme opmerking zoals : Schiet je zelf kapot, want dan heb je er geen last meer van..
Gelukkig weer een standaard domme openingspost die niet vermeldde dat het wel om de bewoonde wereld gaat. Meestal zijn dit soort posts van mensen in kleine boerendorpjes. Als het wel in de post stond, mijn excuses.
En de strekking van mijn verhaal gaat er niet om of IK het wel of niet krijg, want ik van xs4all via KPN prima, maar of het beleid van BBned e.d. bekent is
Ik denk eerlijk gezegd dat ze in principe niet uitbreiden, maar af en toe best nog in de stedelijke gebieden wat uitbreiden. Daarbij zijn bedrijven denk ik interessanter dan woningen, dus als je in de buurt van een beetje industrie (qua centrale dan) zit, dan heb je misschien geluk.

[ Voor 34% gewijzigd door rollebol op 13-09-2003 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
rollebol schreef op 13 September 2003 @ 11:01:
Verhuizen. Je woont gewoon niet in een interessant gebied. Hoewel, is het een VINEX-locatie? Misschien bedenken ze zich dan nog wel een keer, als er genoeg klanten zijn komen wonen. :)

Overigens zeg je dat je BBned wil, maar Demon biedt je die garantie niet. Je kan net zo goed BabyXL krijgen. Door Demon te bepalen.
Kap nou es met editten van je verhaal, zo kan ik niet reageren ! :)

En of ik BBned of BaByXL krijg zal me ook een rotzorg wezen, het gaat om de snelheden in combinatie met prijs/ kwaliteit verhouding. Nogmaals, de strekking van mijn verhaal heeft niet als doel om op punten en comma's gewezen te worden.

Maar op "tweaker-land" te berichten van naar mijn mening belangerijke info. En om zelf meer informatie te krijgen of er nog uitgebreid wordt

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 11:10 . Reden: typo ]

• rollebol
Trouwens, nu ik er even over nadenk... Hoe oud is je postcode? Als het echt een net nieuwe postcode is dan val je misschien wel gewoon onder een centrale met dekking, maar is dat bij BBned niet bekend. Bij de Cistron helpdesk kloppen ze ook maar gewoon over wat de postcodecheck hen vertelt.

Verwijderd

Topicstarter
rollebol schreef op 13 september 2003 @ 11:06:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat ze in principe niet uitbreiden, maar af en toe best nog in de stedelijke gebieden wat uitbreiden. Daarbij zijn bedrijven denk ik interessanter dan woningen, dus als je in de buurt van een beetje industrie (qua centrale dan) zit, dan heb je misschien geluk.
Fair enough, het toeval wil dat ik ongeveer (ff tellen, hemelsbreed ongeveer 500 meter van een industrie gebied zit (wat ook net gebouwd wordt) die op dezelfde centrale zit, toevallig weet ik dat, want een buurman werkt daar en die vertelde op dezelfde dag als ik internet op het werk te krijgen, omdat de centrale uitgebreid hadden...

Verwijderd

Topicstarter
rollebol schreef op 13 September 2003 @ 11:12:
Trouwens, nu ik er even over nadenk... Hoe oud is je postcode? Als het echt een net nieuwe postcode is dan val je misschien wel gewoon onder een centrale met dekking, maar is dat bij BBned niet bekend. Bij de Cistron helpdesk kloppen ze ook maar gewoon over wat de postcodecheck hen vertelt.
De postcode is SPLIKSPLINTER nieuw (feb dit jaar) En inderdaad, het is een compleet nieuwe centrale, want zelfs KPN moest daar adsl nog aanleggen... Vandaar dat ik aan de boom schud om te kijken of er een appel uitvalt... met tot op heden nul resultaat

Verwijderd

Almere buiten valt ook niet onder BBned/BaByXL of zelfs KPN dekking als het om DSL gaat, almere ligt gewoon nog een beetje achter op de meeste grote steden :)

Van wat ik gehoord heb (werk bij een ISP) wordt almere in de loop van volgend jaar weer verder uitgebreidt, maar is dat nog niet officieel gecommuniceerd. Je mag me er ook niet aan houden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het wel fijn vinden... 1024 upload... SMIKKEL!
Zoals ik al zei, ik ben met KPN opzich ook tevreden, alleen kan ik voor hetzelfde geld meer krijgen....
Ik zal je niet mishandelen, mocht het niet uitgebreid worden ;)

Verwijderd

staar je nog niet blind op die 1024kb/s upstream, daar is nog niets van zeker zolang met name Cistron en Demon nog lijnrecht tegenover de gang van zaken bij BBNed staan.

Verwijderd

Topicstarter
alles wat meer is als de 128 is al prima... laat ik het dan zo zeggen :)
512 vind ik al heel veel

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:30
Om even op Almere Buiten terug te komen, deze toch wel vinex locatie te noemen en mijn wijk is pas in Mei van dit jaar voorzien van ADSL (KPN).

Wat ik van KPN begreep is dat ze eerst op deze locatie 'oude' centrales installeren, omdat de nieuwe centales in een wijk die nog niet af is te duur is. Na enige tijd doen ze een software update op de centrales en heel soms worden er wat hardware spulletjes van Lucent vervangen.
Hierdoor was KPN ADSL pas in April van dit jaar aanwezig op mijn locatie (tevens met een vertraging van 6 maanden). ADSL heeft hierdoor in de wijk een behoorlijke achterstand tov kabel (vanaf dag 1 beschikbaar) en KPN wil daardoor zo min mogelijk 3rd party ADSL providers in deze centrales.

Rob

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:28

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 11:31:
staar je nog niet blind op die 1024kb/s upstream, daar is nog niets van zeker zolang met name Cistron en Demon nog lijnrecht tegenover de gang van zaken bij BBNed staan.
Volgens mij heeft alleen Cistron nog geen nieuw prijsplan vrijgegeven, Demon gister al wel. Zie: https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html onder Demon verdubbelt snelheden...

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Verwijderd

128kb/s hmm dat doet me aan mijn oude chello lijn denken brrrrrr ;)

Verwijderd

Wat ik van KPN begreep is dat ze eerst op deze locatie 'oude' centrales installeren, omdat de nieuwe centales in een wijk die nog niet af is te duur is. Na enige tijd doen ze een software update op de centrales en heel soms worden er wat hardware spulletjes van Lucent vervangen.
Hierdoor was KPN ADSL pas in April van dit jaar aanwezig op mijn locatie (tevens met een vertraging van 6 maanden). ADSL heeft hierdoor in de wijk een behoorlijke achterstand tov kabel (vanaf dag 1 beschikbaar) en KPN wil daardoor zo min mogelijk 3rd party ADSL providers in deze centrales.
KPN heeft gelukkig steeds minder te willen in nederland, maar helaas hebben BBned en BaByXL de software updates en nieuwere lucent hardware nodig voor hun producten terwijl KPN zijn dsl producten ook op de oudere apparatuur/software kan laten werken. Gewoon weer een naaistreek om eerst even zelf klanten te werven en dan pas de concurrent erbij te laten.
Volgens mij heeft alleen Cistron nog geen nieuw prijsplan vrijgegeven
nee ik las iets over dat Danny ter Haar alles behalve medewerking wil verlenen en dat Cistron dus nog niets gaat aanpassen. Of dat waar is of niet dat hou ik volledig in het midden.

Verwijderd

Topicstarter
WAAR WOONT DIE GAST ! ;)

Verwijderd

BBNED ZUIGT, sukkels zijn het vooral met hun postcodecheck 2 maanden stond er beschikbaar vanaf aug 2003 nu is het er niet meer en staat er niet beschikbaar wat een eikels je blij maken met lucht KPN RULEZ!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 11:40:
128kb/s hmm dat doet me aan mijn oude chello lijn denken brrrrrr ;)
Basic ADSL he :)
Ik vind de snellere abbo's te duur, want dat haal je er niet uit (althans ik niet)
€52 per maand vind ik meer als genoeg om als vaste lasten te hebben... Hiervoor heb ik fast adsl gehad, maar kwam al snel tot de conclusie dat de "winst" nauwelijks hoger was als met basic en het argument voor meer upload vooral voor anderen handig was... Aangezien ik het verrek voor anderen te gaan betalen ;)

Mijn beleving van internet: Download boeit niet (is in principe toch altijd hoog genoeg) upload roels

Ik weet dat er veel mensen het hier niet mee eens zijn... Maar ik denk dat er weinig mensen zijn die feitelijk lol hebben aan 1mb per seconde download, omdat ze de harddisken direct vol hebben EN er toch niet tegenaan kunnen branden...

Ik brand zelden iets en dan alleen nog voor anderen meestal. Films zijn snel oud en kijk je toch nooit meer, mp3 download ik zelden en software is ook snel oud door updates enzo... games zijn niet zovaak de moeite dat je ze echt speelt (dat zijn er meestal maar een stuk of 2, misschien 3)
Ik heb alles op Harddisk staan (ik heb ongeveer 300gb) en daar doe ik alles op en ik backup niets. Ik heb een xp cd and that's all...

Om terug te komen op mijn verhaal... voor een spelletje spelen heb je al genoeg upload als je ongeveer 7 tot 10 kb hebt, maar de lijn moet wel stabiel zijn. Voor download heb je bijna met elk abbo genoeg, alleen duurt het hooguit iets langer...
En voor mensen die opgewonden worden van het roepen van "maar mijn verbinding is veel sneller" sure, betaal maar veel voor een service, waar je niet alleen afhankelijk bent van de snelheid van je eigen lijn, maar ook die van de ander...

Anway, ik zou 1024 up roelend vinden als ik er niet teveel meer voor zou hoeven te betalen, omdat je dan tenminste gemakkelijk (en snel) zaken kan uitwisselen..

Dus een abbo van 1024/1024 lijkt me bijzonder ideaal

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 13:13:
BBNED ZUIGT, sukkels zijn het vooral met hun postcodecheck 2 maanden stond er beschikbaar vanaf aug 2003 nu is het er niet meer en staat er niet beschikbaar wat een eikels je blij maken met lucht KPN RULEZ!
Euhm... de reden dat BBned zijn planning niet haalt IS meestal KPN, dus KPN sucks in dat geval... :O

Maargoed, roep maar wat je wilt 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 13:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 13:16:
[...]

Basic ADSL he :)
Ik vind de snellere abbo's te duur, want dat haal je er niet uit (althans ik niet)
€52 per maand vind ik meer als genoeg om als vaste lasten te hebben... Hiervoor heb ik fast adsl gehad, maar kwam al snel tot de conclusie dat de "winst" nauwelijks hoger was als met basic en het argument voor meer upload vooral voor anderen handig was... Aangezien ik het verrek voor anderen te gaan betalen ;)
lol, dat argument kende ik nog niet :)
Mijn beleving van internet: Download boeit niet (is in principe toch altijd hoog genoeg) upload roels

Ik weet dat er veel mensen het hier niet mee eens zijn... Maar ik denk dat er weinig mensen zijn die feitelijk lol hebben aan 1mb per seconde download, omdat ze de harddisken direct vol hebben EN er toch niet tegenaan kunnen branden...

Ik brand zelden iets en dan alleen nog voor anderen meestal. Films zijn snel oud en kijk je toch nooit meer, mp3 download ik zelden en software is ook snel oud door updates enzo... games zijn niet zovaak de moeite dat je ze echt speelt (dat zijn er meestal maar een stuk of 2, misschien 3)
Ik heb alles op Harddisk staan (ik heb ongeveer 300gb) en daar doe ik alles op en ik backup niets. Ik heb een xp cd and that's all...
mja, dan is downstream van een stuk minder belang.
Anway, ik zou 1024 up roelend vinden als ik er niet teveel meer voor zou hoeven te betalen, omdat je dan tenminste gemakkelijk (en snel) zaken kan uitwisselen..

Dus een abbo van 1024/1024 lijkt me bijzonder ideaal
1024/1024 is een SDSL product, ik weet eerlijk gezegd niet eens of die wel particulier te verkrijgen zijn, maar een 2048/1024 is er wel :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2003 @ 13:13:
zoals wolvie ook al zegt : 9 van de 10 keer komt dat doordat KPN dwars ligt. BBned moet een dienst leveren over het netwerk van KPN, hiervoor moet KPN toegang geven tot de wijkcentrale zodat BBned een koppeling hiermee kan maken met hun DSLAM. Als KPN een oudere wijkcentrale heeft staan op die locatie en weigert deze te updaten (goh, hoe vaak komt dat wel niet voor) dan kan je het dus vergeten. Veelvuldig komt het voor dat BBned een uitrol plant, maar dat KPN nadat de uitrol is begonnen dwars gaat liggen door oudere centrale's niet te updaten omdat het "technisch onmogelijk" zou zijn.

BaByXL ondervindt dezelfde problemen.

Verwijderd

ben je nou gewoon niet verziek dat het niet te krijgen is ik bedoel allemaal dingen gaan lopen vertellen wat gelul is denk ik ..... kijk als ze jou wijk niet rendabel vinden tja jammer dan pech gehad

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 05:12
Lekkere onderbouwing, als je zo tevreden bent met KPN waarom dan interesse in BBned? BBNed zuigt, vind een 2048/1024 lijn voor 55euro in de maand met een max overboeking van 1:25 echt niet zuigen. Proef ik hier een lichte vorm van jalousie :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2003 @ 13:55:
ben je nou gewoon niet verziek dat het niet te krijgen is ik bedoel allemaal dingen gaan lopen vertellen wat gelul is denk ik ..... kijk als ze jou wijk niet rendabel vinden tja jammer dan pech gehad
tegen wie heb je het nou eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
tegen mij, maar ik reageer er niet op, omdat ik al een paar keer heb gezegd, WAAROM ik die poste... De informatie die ik wilde hebben kreeg ik stiekem al van jou. Ik doe niet aan "volgens mij vind jij dit of dat" Maar geef gewoon argumenten wat ik vind ;)

Maar mijn beargumentatie voor de kosten voor snellere abbo's vond je nog wel wat? Want behalve dat je het argument nog niet gehoord had... kan je je er een beetje in vinden ?

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
KPN rulez ja, 'betaal meer voor minder' zou hun nieuwe slagzin kunnen zijn 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2003 @ 13:32:
[...]

1024/1024 is een SDSL product, ik weet eerlijk gezegd niet eens of die wel particulier te verkrijgen zijn, maar een 2048/1024 is er wel :)
Mwa, over het verschil tussen 1024/1024 en 2048/1024 is wel heen te komen denk ik ;)
zeker als ze dat ook voor €55 aanbieden 8)

Verwijderd

Topicstarter
rig0r schreef op 13 September 2003 @ 15:02:
[...]

KPN rulez ja, 'betaal meer voor minder' zou hun nieuwe slagzin kunnen zijn 8)7
Ik denk dat het iets genuanceerder ligt hoor... vergeet niet, dat KPN flinke kosten maakt voor de aanleg.... BBned maakt in die zin alleen gebruik van...

Kort gezegd, als je alleen een DIENST levert, kan je minder marge nemen als dat je ook onderhoud moet doen... zoals KPN.. dus helemaal raar is het niet denk ik...
Los van het feit dat ik meteen over zou stappen als ik zou kunnen... maar ik ben over KPN niet ontevreden... in 2 jaar heb ik pas 2 (landelijke) storingen gehad... verder alleen brute uptime en stabiele verbinding...

Mij hoor je niet klagen.. maar meer voor minder... daar ben ik ook voor de porren hoor !

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 05:12
Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 15:06:
[...]

Ik denk dat het iets genuanceerder ligt hoor... vergeet niet, dat KPN flinke kosten maakt voor de aanleg.... BBned maakt in die zin alleen gebruik van...

Kort gezegd, als je alleen een DIENST levert, kan je minder marge nemen als dat je ook onderhoud moet doen... zoals KPN.. dus helemaal raar is het niet denk ik...
Los van het feit dat ik meteen over zou stappen als ik zou kunnen... maar ik ben over KPN niet ontevreden... in 2 jaar heb ik pas 2 (landelijke) storingen gehad... verder alleen brute uptime en stabiele verbinding...

Mij hoor je niet klagen.. maar meer voor minder... daar ben ik ook voor de porren hoor !
Het ligt inderdaad iets genuanceerder ;), BBned en de andere nertwekleveranciers betalen KPN voor het gebruik van KPN's 'spullen' en moeten zelf ook investeren om centrales geschikt te maken voor ADSL. KPN heeft altijd een houding, wij leveren kwalitiet en dat mag wat kosten. Terwijl BBned te stelling hanteert wij leveren kwaliteit voor een goede prijs.
Pagina: 1