G400 DualHead mogelijkheden onder NT?

Pagina: 1
Acties:

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Howdy

sinds een tijdje geniet ik nu van een G400 DualHead. Ik wil als 2e os Windows NT gaan installen. Maar nou meen ik me te herinneren dat er wat mogelijkheden missen onder NT qua dualhead instellen. Ik doel hierbij op de mogelijkheden tot instellen van verschillende resoluties/refreshrates voor 2 monitoren.
Zijn de instellingsmogelijkheden hetzelfde als onder win9x/ME?

Verwijderd

heeft geen enkelen probleem er mee

• Coyote
DAMNIT :(
net NT geinstalled.. probeer ik dualhead instellingen uit.. maar nee hoor.. ieder monitor moet dezelfde resolutie hebben :(
De instellingsmogelijkheden zijn dus niet hetzelfde als onder win9x/ME.. als je het gewoon niet weet of de post niet goed gelezen hebt, geef dan geen antwoord suijkerbuijk.
Of zie ik onder NT iets heel erg over het hoofd???

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:30
Installeer NT5.0 (Windows2000) die ondersteund dat wel!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
W2K werkt hetzelfde als NT; hier dienen de monitoren ook eenzelfde resolutie te hebben. Eigenlijk maakt W2K er één grote breedbeeld resolutie van. Dat W2K/NT niet dezelfde dualmonitor functionaliteit hebben als Win98 is inderdaad balen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Frank Timmer
Op zaterdag 02 december 2000 13:08 schreef abbadon het volgende:
W2K werkt hetzelfde als NT; hier dienen de monitoren ook eenzelfde resolutie te hebben. Eigenlijk maakt W2K er één grote breedbeeld resolutie van. Dat W2K/NT niet dezelfde dualmonitor functionaliteit hebben als Win98 is inderdaad balen.
LUL niet man als je er geen verstand van hebt! Ik draai op dit moment toch echt Win2000 Professional met twee monitoren! Voor alle schermen kan je onafhankelijk de resolutie, refreshrate en kleurdiepte instellen!

• Coyote
snake.. volgens mij werkt dat dus alleen met 2 videokaarten.. en niet met een DualHead videokaart... :'(

• Frank Timmer
Dat had ik ook gehoord, maar ik dacht dat de problemen met de G400 al gedeeltelijk zijn gefixt (hoe weet ik niet)!

• Coyote
kan er niks nieuws over vinden.. zelfs op het forum van matrox geven ze nog aan dat het gewoon een beperking in Win2k en NT is.

nou ja.. dan maar weer terug naar DualBoot/DualHead WinME/WinME i.p.v. WinNT/WinME ;)

• Frank Timmer
Vreemd, je zou ook een goedkope 2e PCI videokaart erbij kunnen kopen!

• Coyote
Dat zou inderdaad kunnen ja.. maar daar heb ik geen Dualhead voor gekocht ;)
Ik ben ondertussen WinME al weer aan het installen.. dus dan blijf ik daar maar mee werken voorlopig... het is nou eenmaal niet anders

toch bedankt voor de hulp/suggesties
Pagina: 1