[PSX] Leest/Herkent geen CD's meer na vervoer?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:10

CT

๐Ÿ“ฑ๐Ÿ’ป ๐ŸŽฎ โŒš๐Ÿ–ฅ

Topicstarter
De Playstation 1 deed het altijd goed tot vandaag.
De playstation is op de fiets in een rugtas vervoert (15minuten) en aangesloten met de kabels waar die altijd me zat aangesloten.
Maar nu zegt ie bij ALLE soorten cd's "Please insert CD".
Alleen zonder cd kom je nog in de optie menu..

Wat kan er zijn met de PSX? Is de lens misschien vast komen te zitten? Kan ik iets proberen waardoor die misschien weer gaat werken??

[ Voor 3% gewijzigd door CT op 13-09-2003 10:48 ]

Verwijderd

Indien gemodificeerd: draadje losgelaten.

Indien origineel: lens beslagen, cd vuil, vermogen laser te laag, focus problemen etc.

• CT

CT

๐Ÿ“ฑ๐Ÿ’ป ๐ŸŽฎ โŒš๐Ÿ–ฅ

Topicstarter
Maar als er bijv. een mod in zit moet die toch nog audio en originele kunnen lezen? Of gaat dat dan ook nietmeer met een los draadje :P Dat ding hoeft toch niet perse backups te lezen...

En hoe kan het evrmogen van de laser binnen 1 vervoer ineens te laag zijn :?

Verwijderd

Niet alle redenen die ik opnoemde kunnen optreden na vervoer (is meer algemeen), maar het vervoer kan dan wรฉl net de druppel zijn (bijvoorbeeld 7500 en ouder hadden vaak leesproblemen door oververhitting van de laser bijvoorbeeld).

Begin eens met het schoonmaken van de laser met een wattestaafje / niet pluizend doekje (geen alcohol, want het lensje is van plastic).

Bij de modificatie wordt een deel van de ingelezen data veranderd, als het draadje loszit doet hij dat niet meer (en is hij dan weer รณf ongemodificeerd, รณf hij doet ook de originelen niet meer).

Naslag:
- http://www.repairfaq.org/REPAIR/F_cdfaq9.html#CDFAQ_004
- http://www.gametalk.com/t...l_fantasy_ix/61930916.htm
- http://www.ps2.nu/playsta...ion-with-oscilloscope.asp

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 11:08 ]

• CT

CT

๐Ÿ“ฑ๐Ÿ’ป ๐ŸŽฎ โŒš๐Ÿ–ฅ

Topicstarter
okay ik heb 'm ff opengegooit, en ookal heb ik van de psx mod amper verstand ik zie nual dat dit vet lamlendig gemaakt is , een of andere chip hangt los met wat gammele draadjes door die psx doos te hangen. (is de psx van een vriend en hij zei dat ie lekker goedkoop was) ik zie dus waarom.
Er is dus idd 1 draadje losgeschoten.
Maarja glukkig soldeer ik wel vaker, ik zal het ff proberen. :P

thnx :) (Hopelijk is het de oplossing)

Verwijderd

Die losse chip is de modchip. Meestal zit die met dubbelzijdig plakband op een veilige plek geplakt en met 4 tot 8 draadjes aan het mobo gesoldeerd.

Als je hem toch openhebt, kun je het beste die laser even schoonmaken, je kunt er nu makkelijk bij ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 11:23 ]

• CT

CT

๐Ÿ“ฑ๐Ÿ’ป ๐ŸŽฎ โŒš๐Ÿ–ฅ

Topicstarter
Ik heb 1 v/d draadjes weer op ze plek gezet en die chip idd ff met dubbelzijdig plakband vastgeplakt :P Leek mij ook al logisch toe en duurzamer.
En idd hij werkt weer perfect, thnx :)
Pagina: 1