PIII 450@600 (lees a.u.b)

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Hallo mensen..
Ik ben van plan mijn PII 350 up te graden naar een PIII 450@600..
Nou hebbik gehoord da een PIII450 een ondergeclockte PIII600 is..
Is dit waar of is dit bullsjit?
En hebben mensen ervaring met het overclocken van een PIII450 naar 600 MHz?
En om naar 600 MHz te gaan heb ik dan ook een "super"cooler nodig of kan t gewoon met de NON-boxed version?
Als ik nie zeker weet da ik naar 600 MHz kan gaan dan koop ik hem niet... :)
En zal ik het voltage moeten verhogen als ik mijn PIII450 naar 600 overclock?
Kunnen de mensen posten die het gelukt is hun PIII450 naar 600 MHz te clocken zonder problemen en zonder extra koeler? :)
Dus ik moet ff weten :

1. heb ik een extra kooler nodig?
2. moet ik mijn voltage verhogen?
3. heb ik een bepaalde PIII450 nodig om hem te o/c naar 600 MHz?

Bedankt alvast.. :)

----------
Grtz MindZ
----------

Verwijderd

ik weet dat het waar is dat de pIII 450 eigenlijk een 600 is maar ik denk niet dat je extra koeling nodig hebt want hij is een pIII 600 en geen 450 maar wel voor de prijs van een 450 toch??? ofzo???

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:35
KNIP

Als ik nie zeker weet da ik naar 600 MHz kan gaan dan koop ik hem niet...

KNIP

Dan moet je em nie kopen!

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04-2025
Ik heb/had de boxed versie van de 450, die draaide zonder problemen op 600mHz, dus met originele Intel cooler.

Later heb ik een Alpha cooler erop gezet dat ervoor zorgde dat de temperatuur van 40/55 (temp in rust / temp bij vol gebruik) naar 30/35 drukte.

Ik ben nu bezig om een watercooler te maken om de stap naar 630 mHz te zetten. Luchtgekoeld is nu niet meer mogelijk want de temperatuur loopt dan heel snel op. (lucht koeling kan wel maar dan moet je met hogeluchtdruk werken, en ik heb geen compressor :) )

Ik zou zeggen: koop die P450 (tray) met Alpha cooler (150,- incl. verzend) en dan ben je nog ruim een paar 100,- goedkoper uit.

Ik heb trouwens een Asus P3B-F moederbord, en PC100 geheugen.

Greetinx [eNeRGy]

Ps. voltage blijft op 2 volt.

(edited 30-12-1999).]

Verwijderd

Ik heb een PIII 500, is dit ook een ondergeclockte processor of niet?
Zou wel leuk zijn :)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Als je je 450 op 600 wil laten lopen moet je dus wel van een fsb van 100 naar een fsb van 133, dat kan dan de chip wel aan maar kan de rest van je systeem met zo'n hoge fsb overweg ?? je moet dus 133mhz geheugen hebben je pci bus loopt op 44 ipv 33 en daar houden ook een hoop pci dingen en hd's niet van. Dus zeker weten doe je het nooit.

• botoo
  • Laatst online: 23:51

botoo

💀 too old to die young

een groot aantal 450'ers kan naar 600, de beste kans heb je met een in Costa Rica geproduceerd exemplaar en dan nog van een bepaalde produktieweek, je moet ff zoeken bij de diverse overklok sites, ik weet dat er heel gespecificeerde gegevens zijn over wat wel kan met welke enzo. Zekerheid heb je zeker niet!!! verder moet je weten of de rest van je systeem de 133 FSB kan hebben, of dat je een Asus P2b-F of P3B-F hebt, die hebben onafhankelijke instellingen, Abit misschien ook wel maar dat weet ik niet. Bij mij had ik eigenlijk geen speciale koeling nodig, maar heb het er wel opgezet (better safe than sorry).
spec's:
PIII450@600
dubbele 60*60*25 CPU fan
Asus P@B-F
128 MB PC100
Viper550
SB Live

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Je hoeft niet perse PC133 SDRAM te kopen. Er zijn ook PC100 SDRAM reepjes die de 133Mhz en hoger halen. Zie hier:

http://www.bxboards.com/sdram.shtml

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:57

Thorne

Forrester

Beter koop je ook een ABIT of een Aopen Moederbordje met die nieuwe VIA-chipset: 133 MHz. FSB en AGP-divider van 1/2 (= geen gezeik met video-kaarten).

Qua snelheid zijn ze naar mijn opinie gelijk aan BX-chipsets.

>specs<

• koekum
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Wat heb ik aan jouw mening? ;)
In de laatste C'T staat een test van moederborden met die chipset, daar werd je niet echt vrolijk van.
:(

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

daarbij Abit richt zich met dat bordje op de low-budget markt.. zegt al geneog is mijn mening

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• RFAMLK
Uhmm ik weet zeker da mijn comp 133 MHz aankan omdat ik nu ook op 133 MHz run :)

PII350@467MHz. :)

Ohh jah en ik heb nu een C-nerd kooler voor SECC1 PIII is SECC2 en nou wou ik ff weten of deze SECC1 (dus voor PII) ook op die PIII kan..

Mzzl

----------
Grtz MindZ
----------

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
he mindZ je moet vooral je agp in de gaten houden dat is bij het overclocken van p3 450 altijd het grootste probleem de pci kaarten hd's memory doet het als het ff mee zit nog wel op 133mhz maar je agp niet.

tenzij je je agp in de bios gaat afknijpen (apertive size 4mb of agp sidebanding off)maar dat schiet dus niet op, ook heb ik wel is gelezen dat voodoo3 wel tegen die hoge agp zou kunnen maarja ik het liever een tnt2 kaart.

de opmerking van thorne is helemaal niet zo gek want een boardje met de nieuwste via chipset kan wel een agp deler van 1/3 aan, met de nieuwe via chipset kan je dus een p3 450 overkokken naar 600mhz zonder dat je agp over zijn nek gaat mocht je geheugen hebben die 133mhz niet trekt dan kan je de fsb op 133mhz zetten en je geheugen op 100mhz probeer dat maar is met een bx chipset..

ik heb zelf nu dus een p3 450 met een abit be6, 600mhz is geen probleem op de agp na, mijn agp kaart werkt alleen als ik hem op 500mhz zet. nu zit ik me al een tijd af te vragen of ik een boardje met de nieuwste via chipset zal kopen want dan kan ik mijn 450 op 600 draaien ipv 500mhz.

dus wat is verstandiger een abit be6-bx met een p3 450@500mhz of een abit/soyo? via chipset met een p3 450@600mhz (of zelfs 630mhz) enne die boardjes met via chipset zijn wel lekker goedkoop.

ohja en mijn p3 is een costa rica maarja heb je niet zoveel aan want ik heb nog geen winkel gevonden waar je eerst kan informeren naar het serie nr e.d. van de cpu.

enne op www.overclockers.com staat een vrij aardige database met welke snelheden ze halen met de diverse type p3 cpu's.

• RFAMLK
Errr..ik heb nu een GeForce en die kan wel degelijk een 133MHz FSB aan :)...
GeForce staat ook een beetje bekend da je ermee kan overclocken omdat ie veel aankan.. :)
Ik draar nu ook al een tijdje op 133MHz en heb nog geen problemen gehad.. :)
Alles wa jullie hebben gepost "pass" ik voor :) :).
dus ik denk da t wel lukt

Thnx men.
mzzl

----------
Grtz MindZ
----------
Pagina: 1