[Radeon 9600 Pro] Klapt eruit

Pagina: 1
Acties:

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022
Mijn Radeon 9600 Pro klapt eruit bij veel spellen. Nou heb ik een aantal ideeen erover. Ten eerste heb ik de proc en het geheugen al vervangen, en dat scheelt nix.

- Als ik AA aanzet in spellen gaat het een stuk sneller, en soms meteen.
- Als ik mijn barebone (SN41G2) dicht doe klapt ie er heel snel uit en zet ik hem open dan blijft ie langer draaien.

Heeft iemand een idee?

Ik d8 zelf warmte maar als hij helemaal in de openlucht draait en NIET overgeclocked is kan dit toch bijna niet het probleem zijn?

BIJ VOORBAAT DANK!

p.s. Frustratielevel 10+ :(

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025
Het kan warmte zijn.

Verwijderd

Instabiele chipset/AGP ? Voltages? Koeling? Timings? Overgeklokt? Drivers?

• chaser_
instabiele chipset/agp : geen id dus (eerst NFORCE2 en nu KT400)

Voltages: Voeding geeft normale voltages af (geen pieken en dalen)

Koeling: Stock

Overgeclocked: nee

Timings: geen idee?!

Drivers: Catalyst 3.6

Zoiets? Misschien dat je nu wat meer weer :D

Verwijderd

Hoe warm is hij idle / crashed ?
Wat zegt SmartGART van je AGP settings? Heb je die al geprobeert te verlagen (8x > 4x / speciale AGP functies uitgeschakeld etc).

Timings komt pas om de hoek als je het systeem hebt overgeklokt, je videokaart geflasht hebt of in je bios handmatig timings ingesteld hebt.

Je hebt al in de logfiles van Windows gekeken? DirectXDiagnose gedraait?

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 11:16 ]

• chaser_
Smartgart draait gewoon op 8x

Het is ook niet dat het complete systeem crashed, hij komt gewoon netjes op de windows desktop, zonder verdere meldingen.

Waar kan ik de temp zien van de kaart? Er zit voor zover ik weet geen sensor op.

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025
Probeer eens met smartgart op 4x en probeer eens andere drivers.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ontcapst :)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56

BCC

Stomme vraag mischien, maar dit klinkt toch echt wel als een warmte probleem: Draait de fan op de GPU wel?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

kijk als de heatsink er echt goed op zit. laatst was de mijne los en klapte hij steeds uit. ging ik kijken en JA, heatsink losjes.. dus werd warm en slaat ie uit

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

zit er een PCI-kaart rechtstreeks onder je VGA-kaart?
gauw eruit dat ding!
hou minimaal 1 vrij slot onder je kaart/GPU-koeler.
(en scheelt een shared IRQ)

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Ghost-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-08 00:17
Wat is je Mobo, toevallig MSI KT400??

Als je denk dat het warmte kan zijn, zet je kast eens open en zet er desnoods een tafel vin voor om het uit te sluiten.

The one you cant see...

• chaser_
Het probleem lijkt opgelost: ik heb alles in een normale kast gebouwd, en met een Asus A7N8X motherboard. Tot nu toe draait alles nog stabiel.

iig bedankt voor alle reacties!

• MinddiggerNL
  • Laatst online: 27-06 15:17
chaser_ schreef op 15 September 2003 @ 12:58:
Het probleem lijkt opgelost: ik heb alles in een normale kast gebouwd, en met een Asus A7N8X motherboard. Tot nu toe draait alles nog stabiel.

iig bedankt voor alle reacties!
En dat werkt wel goed?? Ik wil deze combi ook gaan gebruiken maar lees zojuist in andere topics dat die A7N8X door de Nforce 2 chip nogal problemen oplevert met de Radeon 9600 pro :?

Verwijderd

MinddiggerNL schreef op 12 October 2003 @ 13:30:
[...]

En dat werkt wel goed?? Ik wil deze combi ook gaan gebruiken maar lees zojuist in andere topics dat die A7N8X door de Nforce 2 chip nogal problemen oplevert met de Radeon 9600 pro :?
Nforce 2 en club 3d 9600pro moet op zich geen probleem zijn aangezien alles oc is hier en draait erg goed moet ik zeggen.

• MinddiggerNL
Aha..."mijn" (is eigenlijk voor een vriend van me) combinatie is een Asus A7N8X Deluxe met een ATI Radeon 9600 Pro Sapphire 128 Mb DDR, TV-out+DVI. Ik gok er maar op dat dit gewoon probleemloos gaat samenwerken en zo niet, dat het dit wel doet als ik hem op AGP 4x zet.

Verwijderd

Zoveel verschil is er niet qua prestaties tussen 8x en 4x. :)

• MinddiggerNL
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 08:40:
Zoveel verschil is er niet qua prestaties tussen 8x en 4x. :)
Daarom...dat beetje prestatieverschil nemen we dan maar op de koop toe, het gaat erom dat het systeem stabiel is.
Pagina: 1