[PHP/SQL/JS] Menustructuur + subitems

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:00
Ik weet niet zeker in welke categorie ik dit topic moet openen, als ie hier verkeerd zit kieper je hem maar over de schutting.

Ik ben op het moment (zoals velen) een CMS aan het ontwikkelen, hierbij moeten ook menus en submenus aan te maken zijn.

Nu lukt het opbouwen van het menu wel aardig door gebruik te maken van een recursieve functie.

Echter wil ik ook dat het mogelijk is om menu's en submenu's toe te voegen, maar ik zit te piekeren hoe ik dit moet doen :s

Mijn sql database ziet er zo uit
idnodeidparentidtekst
110Home
220Info
330Help
443Helpdesk
553Faq
660Mail

Zoals je kunt zien zouden de teksten Helpdesk en FAQ dus onder het menu Help vallen.

Hoe zouden jullie het toevoegen/verwijderen van menu-items/submenu's regelen?
Begrijp me niet verkeerd dit is geen "wil iemand ff deze code voor me schrijven" topic ik zit alleen al vrij lang te piekeren en kom niet tot een concrete oplossing dus vraag alleen hoe jullie dit zouden aanpakken

[ Voor 10% gewijzigd door Helmet op 13-09-2003 10:17 ]

Icons are overrated

Verwijderd

Ik gooi mijn menu structuur gewoon in een xml bestand en met xsl + xpath bouw ik het menu op, is niet zo heel ingewikkeld

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:00
Nou t gaat me eigenlijk niet om het opbouwen want dit werkt zonder problemen, maar het wijzigen/toevoegen van items is waar het mij om draait, hoe laat jij de clientpc menu's/submenu's toevoegen?

Met andere woorden HOE laat je de client gegevens invoeren? Het menu bewerken? (en t belangrijkst hoe hou je deze gegevens bij ?)

Ik heb zelf wat zitten spelen met een Java-script array, maar dit is niet zo eenvoudig als ik dacht

[ Voor 48% gewijzigd door Helmet op 13-09-2003 10:34 ]

Icons are overrated

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:36
Je kunt de wijzigingen dubbel doorvoeren, je plaatst dynamisch cliënt side een nieuw item in de tree. Verder stuur je de wijziging naar de database. Dit kan met verschillende technieken, zoals:

-een transparante afbeelding die je een nieuw src geeft
Nadeel:je kunt geen gegevens terug krijgen, ook geen foutmeldingen dus!
-je kunt parent.verborgenframenaam.location.href=de url doen
Nadeel:je hebt een frame nodig, of het een nadeel is mag je zelf bepalen.
Voordeel:je kunt gegevens versturen en je kunt ook weer gegevens terug krijgen.

Je schijnt ook nog wat te kunnen doen met de XML functies van JS, daar zou ik persoonlijk voor gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door djluc op 13-09-2003 10:52 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:48

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik volg het niet denk ik, maar wat is er mis met een insert query met de juiste parentnode in te stellen?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo