Probleem met site in IE6

Pagina: 1
Acties:

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 15:03
Ik heb op deze pagina een probleem, dat zich alleen voordoet onder IE6 (misschien ook onder lagere versies, maar dat kan ik niet testen) en niet onder NS6/7, Opera7 of Mozilla.
De URL van de pagina is: http://www.ontmoetingsker...vormd/kerk/kerkenraad.php

Het probleem is dat bovenaan de pagina (maar af en toe ook op andere plekken op deze pagina, maar op geen enkele andere pagina) de tekst naast het fotootje van de voorganger op misterieuze wijze verdwijnt. Ik heb tot op heden niet kunnen ontdekken wat de oorzaak is, daarom dat ik de hulp van de bezoekers van dit forum inroep, want zelf kom ik er echt niet uit.

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb ook IE6.0 en bij mij staat de tekst er gewoon

offtopic:
leuke site geworden ;)

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Het is alleen als de muis over het emailadres of de link gaat. Misschien met on.MouseOver of iets in die trant. De text wordt dan wit gemaakt.
Ik ben geen held in webscriping, maar ik denk dat dit het probleem is. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door _the_crow_ op 13-09-2003 09:45 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Heeft het niet iets te maken met het mouse-over commando. Dat ze er misschien iets van als er de 'muis overheen gaat maak het dan zwart anders wit'.

Dat zou ik denken... wel erg vreemd mocht het zo zijn.. :?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 09:47:
Heeft het niet iets te maken met het mouse-over commando. Dat ze er misschien iets van als er de 'muis overheen gaat maak het dan zwart anders wit'.

Dat zou ik denken... wel erg vreemd mocht het zo zijn.. :?
Dat kan dan weer niet, omdat de tekst (als je er overheen gegaan ben met je muis), gewoon wit blijft.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zie in je broncode meerdere keren tags al dit staan -> <br />
voorbeelden:
HTML:
1
2
3
<br />informatie: <a href="predikant.php" target="_top" onmouseover=
"window.status='Wat doet een predikant ?';return true" onmouseout=
"window.status='';return true">Wat doet een predikant ?</a>

HTML:
1
2
3
4
            <li> Dhr. H. Meendering<br />
                 Beltmolen 17<br />
                 tel.: 010-4505371<br />
                 e-mail:

@Cheeath:
weet ik veel zoveel verstand heb ik niet van HTML

[ Voor 98% gewijzigd door Glashelder op 13-09-2003 16:19 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

dual-zip schreef op 13 September 2003 @ 09:53:
Ik zie in je broncode meerdere keren tags al dit staan -> <br />
So?

@TS: Dit is dus een renderbug die je blijkbaar weleens krijgt met plaatjes waaromheen je tekst laat vloeien. Probeer de afbeelding eens links te laten floaten met de CSS property style="float: left;" in plaats van align="left". Ik heb zelf nog niet zulke dingen te weten produceren, ik vermoed dat het ergens een conflict is tussen HTML attributen en CSS properties.

Het zou ook kunnen zijn dat de browser over zijn nek gaat vanwege het ul of li element op die plaats. Even 'opnieuw' maken, en dan op een iets andere manier lost zulke renderbugs vaak op.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

zie ook IE bug?? of fout in de code? en de link die Doekman daarin geeft ;)

Intentionally left blank

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De table verder onderaan met "Wat doet een ouderling ?" vertoont overigens hetzelfde probleem.

Ook opvallend: bij het meerdere malen selecteren van de text naast de foto "verdwijnt" de hele text soms, en met resizen + refresh is het elke keer anders.

Moz 1.4 doet het daarentegen weer wel zoals bedoeld..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pieter.txt
En dat zou dus inderdaad weer niets met een plaatje (zoals bij de link van crisp) te maken moeten hebben, toch ? Of zou door die ene renderbug in IE6 de hele pagina aangetast kunnen worden ?

Overigens denk ik niet dat het ligt aan het gebruik van float. Het plaatje wordt immers geplaatst mbv align="left":
code:
1
[img]"../images/plaatje.jpg"[/img]

Daarnaast blijkt dat, door plaatje en tekst in een tabel te plaatsen, dit probleem is "opgelost". Alleen (zoals backslash32 ook al opmerkte) bij enkele tekstvakken verderop op de pagina blijft het probleem bestaan 8)7

[ Voor 76% gewijzigd door Pieter.txt op 13-09-2003 22:18 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Richt je niet teveel op IE als je HTML en CSS conformant bezig wil zijn, die browser heeft gewoon teveel beperkingen en ondersteund dingen gewoon niet. Als Mozilla en Opera 7 het goed doen zit je code waarschijnlijk wel goed in elkaar, maar loop je tegen de tekortkomingen van IE aan, dat is dan gewoon jammer voor degenen die nog IE gebruiken om je site te bezoeken >:)

Intentionally left blank

• Pieter.txt
crisp schreef op 14 September 2003 @ 00:55:
...., dat is dan gewoon jammer voor degenen die nog IE gebruiken om je site te bezoeken >:)
Zoals ik zelf :P , maar ik denk wel dat je gelijk hebt. Het belangrijkste is nu verholpen, de andere plekken waar tekst wegvalt, zijn niet zo belangrijk

Pagina: 1