Toon posts:

[WIN2K] Gehacked , Geen Internet meer?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn Windows 2000 Professional is gehacked, kan nu het internet niet meer op terwijl de instellingen wel goed staan.

Ook startte mijn PC zich "automatisch" op om 2.00 uur 's nachts.

overigens werkt ook het commando: 'msconfig' niet.

weet iemand misschien hoe ik weer m'n internet-verbinding goed kan krijgen en of MSCONFIG wel in win2000 professional is ingebouwd? heb trouwens een COM21 modem (Wanadoo zwartmodem) misschien dat de hacker daar software in heeft gebouwd?

De processen van Windows die op de achtergrond draaien zijn normaal.

ik kreeg ook weleens een error van Generic Host Process (svhost.exe) en Remote Procedure Call als ik me niet vergis, heb geen process van msblast.exe gezien.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 08:26 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

1 oplossing: een complete herinstallatie vanaf scratch. Je weet niet wat de hacker gedaan heeft, en wat voor backdoors hij heeft achtergelaten op je system.
Dus een complete herinstallatie...

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
is er geen andere manier? en zou ik bijv. het register kunnen resetten en dan wèl met het Internet kunnen verbinden?

ik zou eigenlijk heel graag m'n gegevens willen houden van ut register omdat er veel applicaties zijn geinstalleerd

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
zo zo 'gehacked' nog wel, hoe kom je tot die conclusie?

anyway, kun je nog wel hosts pingen vanaf de cmd prompt?

ping 194.109.6.66 bijvoorbeeld (dns xs4all)

werkt dat?

krijg je nog wel een ip adres van je internet provider? (ipconfig /all)

A wise man's life is based around fuck you

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Volgende keer na install van al je progs eerst een ghost image oid maken. Kun je die later in enkele minuten weer terug zetten....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

Topicstarter
"Ook startte mijn PC zich "automatisch" op om 2.00 uur 's nachts. "

nee pingen lukt niet omdat ik niet eens kan verbinden met het Internet.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kun je niet systeem herstel gebruiken, ik zie in je posthistory dat je een aantal startpunten hebt (tenminste dat neem ik nu aan) Als je die nu gebruikt heb je kans dat je zo wel weer verder kunt....
Al blijft het wel riskant ja

Je register kopieeren gaat niet echt werken denk ik, a daar kan die rotzooi ook inzitten en b programma's kun je het beste zelfstandig dat laten regelen als niet al te zeer gevorderde user.

Draai je wel een goede updated virusscanner?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

Zet bij systeembeheer de RPC services op restart service in plaats van shut down computer.
Hierdoor kun je waarschijnlijk het internet weer op.
Haal de patch voor blaster op bij MS, en bij www.moosoft.com een trojanscanner.
Laat via www.housecall.nl een virusscan uitvoeren.
Het kan blaster c zijn, zoek naar teekids.exe en penis.exe (jawel)
http://securityresponse.s...a/w32.blaster.c.worm.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net op Syman Security Response dat je bij dat virus je pc niet kan afsluiten, bij mij zijn er geen problemen bij 't afsluiten, kan gewoon het internet niet op, en kan iemand ff verklaren waarom mijn pc 's nachts werd opgestart?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 08:50 ]

Verwijderd

Waar lees jij dat?

Verwijderd

Topicstarter
http://securityresponse.s...a/w32.blaster.c.worm.html

In many cases, on both Windows 2000 and XP, changing the settings for the Remote Procedure Call (RPC) service may allow you to connect to the Internet without the computer shutting down

Verwijderd

Vertaling: In veel gevallen, bij zowel bij W2000 als XP, kunt u na verandering van de RPC settings het internet weer op zonder dat de computer zichzelf uitschakelt (na een dialoogvenster).
Dus na het aanpassen van de instellingen voor de RPC services kun je het internet weer op.
Waarna je dus de patches op kunt halen bij MS.
Er zijn trouwens pas weer nieuwe exploits; het is bijna dagelijks bal.
http://www.microsoft.com/...ity/bulletin/MS03-026.asp
edit: hier is trouwens al aardig wat over te vinden op got, zoek maar eens naar RPC exploit

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 09:34 ]

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 08:46:
Ik las net op Syman Security Response dat je bij dat virus je pc niet kan afsluiten, bij mij zijn er geen problemen bij 't afsluiten, kan gewoon het internet niet op, en kan iemand ff verklaren waarom mijn pc 's nachts werd opgestart?
Heb je misschien WOL in je netwerkkaart zitten en aanstaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Plofkotje op 13-09-2003 09:50 . Reden: ff edditten :P ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2003 @ 08:46:
Wake on Lan aan in het bios?
edit: damn was nog aan het typen e het staat er al :X
Verwijder je TPC/IP instellingen eens en installeer ze opnieuw als je nog steeds niet kan internetten...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 09:35 ]

Pagina: 1