2 soundcards voor 5.1 + headset

Pagina: 1
Acties:

• jellevanderpal
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:04

jellevanderpal

Mijn beste ik dusver

Topicstarter
Hoi,
Ik heb zo'n grappig giabyte minibordje, met onboard sound, en daar heb ik heel lang naar mijn maatstaven aardig muziekjes mee kunnen luisteren... (Realtek AC'97)
Maar nou kwam er een vriend langs, met een 5.1 setje voor 20 euro... Ik denk KASSA!!! dus meteen gekocht, ik kwam er vrij snel achter dat ik daar een echte soundcard voor nodig had, dus heb een SB Live 5.1 gehaald... Alleen, ik heb ook een tvkaart, en als je daar geluid bij wil, moet je van tvkaart->line in. dus ik had mun rear, front en sub/center vol en alleen nog een poortje voor een gewoon mic.
Maaar, ik heb dus zo'n kewle headset, en ik wil ei'k af en toe via MSN ofzo met iemand live kunnen praten... Via de mic-poort op mun sblive lukt dat niet, en heb ik ook geen geluid natuurlijk door de koptelefoon want alles zit vol met mun 5.1 set....
Toen d8 ik, hoewel ik al verwachtte dat dat niet (of iig niet zomaar) zou gaan, laat ik es gewoon EN onboard aanzetten EN sb live. ... sblive voor harde muziek draaien over mun 5.1 en headset op onboard.... mja, zoals te verwachten was, ging dit niet... Als ik onboard aan zet, kan ik alleen maar horen en spreken via de headset, maar hoor ik nix meer via mun live....

Wat ik dus wil, is EN 5.1 aan EN headset compleet werkend.... wa's hier de beste oplossing voor? Kheb al nagedacht, om een splitter te kopen voor de front speakers en dan aan de ene kant 5.1 front en de andere kant headset koptelefoon, maar dat neemt niet weg dat ik dan mic. troubles heb... alsin, die doet het gewoon nie.... misscchien iets met de tvkaart te maken o.i.d. iig alsik de mic. op mun live aansluit, werkt ie wel, maar niet om te verzenden via MSN.

Dus als ik dit laatste kan oplossen, dan hoef ik enkel een splitter en is het gefixt. Gaat dat niet, dan zou ik graag willen weten of het mogelijk is op de een of andere manier om 2 sounddevices te draaien.... Ik heb alle gecheckt in de bronnen, ze gebruiken verschillende irq's en geheugenadressen...

Nah, ik kom er niet uit zo,
Hopelijk kunnen jullie me helpen....

Grz... A_Dude

Ik schrijf. En ik onderneem. - Ik vibecode: Test je website

Verwijderd

Je line-out (front-left/right) splitten (of op de koptelefoonaansluiting van je 5.1 boxenset), en de microfoon op je SBLive! aansluiten.

Onboard disablen, aangezien de kwaliteit daarvan toch wel minder is en de gebruikte resources alleen maar problemen kunnen geven.

2 geluidskaarten gebruiken onder Windows is nogal problematisch. Je kunt bijvoorbeeld wel 2 kaarten/chipsets gebruiken als invoermiddel (meersporig opname bijvoorbeeld), maar als uitvoermedium wordt maar 1 kaart tegelijk geaccepteerd in het Windows Driver Model (en DirectX naar ik meen) afaik. Als opnamemiddel kan het dus wél (persoonlijk heb ik 3 SBLive's in 1 systeem werkend gehad) maar dubbele uitvoer kan niet.

6 kanaals Switch maken: Verwijderd in "2 geluidskaarten simultaan laten draaien"

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

Ik heb snel even gekeken voor je, maar is dit nu niet puur een software probleem ?

Als je nou je microfoon & oortjes van je headset aansluit op je ac97 & je (grote?) boxen op je 5.1, dan zijn het toch maar gewoon instellingen aanpassen (vind niet direct terug in je artikel of je dat al gedaan hebt :)), zet winamp (als je die gebruikt) dat die moet outputten via de 5.1 driver (options>preferenecs>plug-ins>output>directsound > device)

en zet vervolgens msn om de in-&output via de ac97 te regelen.

of zit ik hier volledig verkeerd ?

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• jellevanderpal
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:04

jellevanderpal

Mijn beste ik dusver

Topicstarter
Okay, bedankt voor de hulp, zo red ik me wel :)

Ik schrijf. En ik onderneem. - Ik vibecode: Test je website