Toon posts:

Lage performance Maxtor ATA100 icm Asus P4P800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet zo'n lange tijd een nieuwe pc gekocht. Hierin heb ik de HD's van mijn vorige pc overgeplaatst, omdat ik dacht dat deze nog prima waren.

Nu doet het volgende probleem zich voor: de Maxtor 7200 rpm 40gb ATA100 schijf haalt maar een leessnelheid van zo'n 26 mb/sec., terwijl deze toch wel iets van 45 mb/sec zou moeten kunnen halen (andere met een soortgelijke hd halen dit ook daadwerkelijk). Kan iemand mij misschien helpen de performance omhoog te krijgen? Of is het gewoon tijd voor een nieuwe (S-ATA) schijf?

DeathOn2Legs

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Maximale leessnelheid (sequential) loopt op mijn Maxtor D740X 40GB ATA133 7200rpm van ongeveer 43MB/s (begin) tot 22MB/s (end).

Op een ATA66 controller met acoustic management ingesteld op maximale performance.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 08:21

JustDutch

was ambtenaar :)

limoentje schreef op 13 September 2003 @ 02:10:
Maximale leessnelheid (sequential) loopt op mijn Maxtor D740X 40GB ATA133 7200rpm van ongeveer 43MB/s (begin) tot 22MB/s (end).

Op een ATA66 controller met acoustic management ingesteld op maximale performance.
Dus wat hij hiermee probeert te zeggen: Het maakt uit of je de snelheid van je HD meet als die vol of leeg is. Een waarde zoals jij die nu krijgt komt overeen met een volle HD. Dus als dat ook echt zo is, is er niets aan het handje.

Forza Mucca

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

JustDutch schreef op 13 September 2003 @ 09:27:
Dus wat hij hiermee probeert te zeggen: Het maakt uit of je de snelheid van je HD meet als die vol of leeg is. Een waarde zoals jij die nu krijgt komt overeen met een volle HD. Dus als dat ook echt zo is, is er niets aan het handje.
:? Yeah, whatever.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!