[Word] Foto's eruit kopieren/filteren

Pagina: 1
Acties:

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 21:58
Hallo ik heb het volgende probleem ik heb een cd met 111 word bestanden met daarin een korte omschrijving en een foto.

Nu wil ik deze foto's niet in een word bestand maar in een html bestand in tabellen. Dus ging ik heftig kopieren en plakken naar ps en paint maar wat blijkt ? de kleuren worden ver****t.

Nu was ik er al achter gekomen door ieder bestand op te slaan als html datie dan de foto appart zet. Ook kan ik prt scr's maken. Maar dit kost allebei erg veel tijd.

Is er een andere manier om de foto's eruit te halen? of het proces te automatiseren?

ik gebruik Office XP.

[ Voor 5% gewijzigd door rewind. op 13-09-2003 01:48 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je zou vanuit Word de documenten kunnen opslaan als webpagina, er wordt dan per document een folder gemaakt met daarin de benodigde plaatjes, hieruit zou je de jpgjes kunnen copyen.

ook te automatiseren met een macro.

[ Voor 10% gewijzigd door MissingDog op 13-09-2003 01:49 ]

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Een beetje vreemd dat de kleuren worden verklooid, dat zou niet mogen. Staat photoshop / paintshop wel ingesteld op RGB kleuren en op genoeg kleurendiepte als je plaatjes erin plakt?

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Je kunt in VBA een document als HTML saven d.m.v.
Visual Basic:
1
2
ActiveDocument.SaveAs FileName:="mydoc.htm", _
     fileformat:=wdFormatHTML, savenativepictureformat:=True
Voor een voorbeeld van hoe je VBA bestanden kan laten zoeken verwijs ik je naar deze post van mij (regels 18-25).
Kopiëer de alle Worddocumenten naar een map op je HD. Laat VBA alle bestandsnamen in een array zetten, één voor één openen en opslaan als HTML. Je krijgt dan waarschijnlijk een map met heleboel rotzooi erin, maar je kan met zoeken in de verkenner zo de plaatjes eruitvissen.

[ Voor 2% gewijzigd door KingRichard op 14-09-2003 02:00 . Reden: Opmaak was vern**kt door een lange coderegel ]

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 21:58
KingRichard schreef op 14 September 2003 @ 01:59:
Je kunt in VBA een document als HTML saven d.m.v.
Visual Basic:
1
2
ActiveDocument.SaveAs FileName:="mydoc.htm", _
     fileformat:=wdFormatHTML, savenativepictureformat:=True
Voor een voorbeeld van hoe je VBA bestanden kan laten zoeken verwijs ik je naar deze post van mij (regels 18-25).
Kopiëer de alle Worddocumenten naar een map op je HD. Laat VBA alle bestandsnamen in een array zetten, één voor één openen en opslaan als HTML. Je krijgt dan waarschijnlijk een map met heleboel rotzooi erin, maar je kan met zoeken in de verkenner zo de plaatjes eruitvissen.
Zo heb ik het uiteindelijk ook gedaan alleen werkte me macro niet dus heb ik alles handmatig gedaan maar viel achteraf nog wel mee. Maar toch bedankt voor je tip kan ik voor de volgende keer gebruiken !

• MissingDog
  • Niet online
Stoney187 schreef op 14 September 2003 @ 03:00:
[...]

Zo heb ik het uiteindelijk ook gedaan alleen werkte me macro niet dus heb ik alles handmatig gedaan maar viel achteraf nog wel mee. Maar toch bedankt voor je tip kan ik voor de volgende keer gebruiken !
en ik dan? 1ste reply was pzies dit antwoord.
Overigens ook een tip voor KingRichard: nergens voor nodig om 2x hetzelfde in een topic gepost te hebben, als de TS niet genoeg had gehad aan mijn antwoord, dan had hij het altijd nog kunnen vragen.

[ Voor 24% gewijzigd door MissingDog op 14-09-2003 11:05 ]

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

offtopic:
Je hebt helemaal gelijk, MissingDog. Ik heb de posts verkeerd gelezen. Zie het als een aanvulling op jouw antwoord. :X

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• MissingDog
  • Niet online
KingRichard schreef op 14 September 2003 @ 21:24:
offtopic:
Je hebt helemaal gelijk, MissingDog. Ik heb de posts verkeerd gelezen. Zie het als een aanvulling op jouw antwoord. :X
Hulde aan KingRichard _/-\o_
Zijn weinigen die 't zien :+
Pagina: 1