Toon posts:

TV kaarten: de verschillen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een TV kaart kopen. normaal gesproken trek ik met google van een een product soort een recente test ergens van dan die de verschillende producten vergelijkt.

Het enigste wat ik nu toe heb gezien is test waar ze waarden in geven , zijn 3 jaar oud en de wat nieuwere test geeft eigenlijk geen informatie(beeldkwaliteit, resolutie die je kan capturen enz enz)

Bestaat dit niet of ben ik nou vegoogled?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52

Smarron

The bend

Er stond pas in een PCM een review tussen een aantal TV-kaarten. Ik zal kijken of ik hem nog kan vinden. Ging tussen Pinnacle, Hauppage en Leadtek. Pinnacle won geloof ik.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:12
Ik geloof niet dat er nou zoveel innovaties op tv-kaart gebied zijn dat ze elke week getest moeten worden. Misschien moet je hier zelf maar eens een vergelijking (van bv specs) maken. Waar wil je hem zelf het meest voor gebruiken? Gewoon tv kijken of capturen? Moet hij stereo zijn, radio hebben?

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er zijn tegenwoordig TV kaarten met hardwarematige MPEG 1/2 compressie. Je kan je computer gebruiken als VCR. Het ligt eraan hoe gek je het wil maken en hoeveel geld je er voor over hebt.

Let bij de aanschaf van TV kaart wel op de compatibility met 3rd party software. Je bent dan wat betreft de software niet afhankelijk van 1 fabrikant.
Hauppage & Pinnacle zijn idd de merken...

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

kan je niet beter hier verder gaan? Welke TV kaart moet ik kopen ?

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Is al bijna een jaar oud.
Intussen is nieuw : Leadtek 2000 De Luxe.
Deze "decodeert" het beeld met 10 bits "diepte". Andere kaarten 8 (Brooktree 848 / 878 ?) of 9 bits (Philips SAA 7134).
Ikzelf vond de Creative Personal Cinema (combi van grafische kaart en break-out box) goed comprimeren (in de functie van videorecorder; die comprimeerde dacht ik hardwarematig MPEG2).
Meeste TV-kaarten doen dat softwarematig; wel iets om op te letten, en te checken.
De Leadtek heb ik goed beoordeeld gezien, m.n. v.w.b. beeldkwaliteit.
(De MSI TV@nywhere heeft dezelfde conexant chip).

[ Voor 14% gewijzigd door Brothar op 13-09-2003 02:41 ]

eagle

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
zijn 3 jaar oud
Er zijn relatief weinig innovaties in dit segment, is me opgevallen.

Ik heb een Pinnacle en dat is een prima ding, kan hem je aanbevelen maar ik heb nooit een andere kaart gehad noch gezien dus daar heb je ook weinig aan. De meegeleverde software is prima. Geen overdreven flashy interface enzo, het werkt en kan alles wat het moet kunnen.

Toch zweren sommigen bij dScaler, een typisch opensource programma met 95760986537 opties voor dingen waar je nooit van heb gehoord en die geen enkel verschil maken in het beeld wat het ding uiteindelijk uitpoept. En natuurlijk wil je niet alleen TV kijken (als het je al lukt met de brakke docu en onbegrijpelijke interface), maar ook dingen opnemen. En dan staat in de support: capturing is experimental. Veel meer dan record en stop record kan je niet doen. Ja rot even lekker op, natuurlijk wil ik dingen capturen.
Wat dat betreft voldoet de standaard PCTV Vision software echt prima, ben erg tevreden over het ding. Is ook niet duur. Haal wel de stereo versie (PCTV Pro), daar zit ook nog radio op en een hogere resolutie.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Smarron
  • Laatst online: 22:52

Smarron

The bend

Ik heb even de juni-editie van PCM opgezocht en hier was een test geweest tussen 7 TV-kaarten.

De volgende waren getest:

Hauppage WinTV PVR 250
Hauppage WinTV PVR 350
Hercules Smart TV
Leadtek Winfast TV2000 XP Deluxe
Pinnacle PCTV Deluxe
Pinnacle PCTV Pro
Terratec Cynergy 600

Conclusie:

- Alleen TV kijken: Allemaal, de Leadtek is het goedkoopste, de Terratec voor het beste softwarepakket.
- Opnames: Beide Hauppage kaarten vanwege hardwarematige mpeg-compressie. De Leadtek scheen niet stabiel te zijn en crashte vaak in de tests.
- Beste beeldkwaliteit: Pinnacle PCTV Deluxe (Is een externe kaart)

Beste koop zou de Pinnacle PCTV Deluxe zijn volgense PCM.

Aangezien dit een test is van ruim 3 maanden oud, zou ik zelf alsnog de Leadtek aanschaffen, omdat deze echt nauwelijks tot niks onderdoet en Leadtek in de tussentijd eventuele bugs heeft kunnen fixen. Daarbij is de Leadtek de goedkoopste. Als de Leadtek geen stabiliteitsproblemen had gehad, was de Leadtek overall als beste getest.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

Ik heb zelf de Terratec Cynergy 400 (verschil met de 600 is dat de 400 geen radio heeft, maar daarvoor staat er een radio zowat naast me).

Ik vind het beeld best goed (je moet er niet te dicht opzitten, maar dat moet je bij een gewone tv ook niet doen). Daarom heb ik nu een oud 14" scherm staan op de 2e uitgang van m'n videokaart (radeon 9700). Daar zet ik de tv altijd op (met christv, dat is voorzover ik weet het enige tv programma met multimonitor ondersteuning). Zo kan ik dus tv kijken en computeren tegelijk, zonder dat die tv in de weg staat. Opnemen lukt me nog niet echt goed, maar heb ik ook nog niet echt mee geklooid.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-08 15:04
Die Leadtek kaart is toch al hartstikke oud. Die had ik tijdens de afgelopen hcc dagen volgens mij bijna gekocht.
Van die kaart lees je overigens overal goede recensies.

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Leadtek Winfast TV2000 XP Deluxe heeft volgens CT Magazine geen stereo. Flinke afrader dus.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:05

4POX

Everybody is wired

Welke cpu is een beetje raadzaam om te hebben als je via een normale tvkaart wil rippen naar mpeg2 full dvd qualtity... Dus ongeveer 8Mbit 25 fps in de resolutie 720x576

Dit in verband met het omzetten van een hele stapel vhs banden naar dvd.. Plus nog een zooi 8mm film..

AKA Rinkel weblog

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:53
4POX schreef op 13 september 2003 @ 15:24:
Welke cpu is een beetje raadzaam om te hebben als je via een normale tvkaart wil rippen naar mpeg2 full dvd qualtity... Dus ongeveer 8Mbit 25 fps in de resolutie 720x576

Dit in verband met het omzetten van een hele stapel vhs banden naar dvd.. Plus nog een zooi 8mm film..
Denk dat een 2Ghz bak het daar al flink moeilijk mee zal hebben.
Beslist wanneer de je direct wilt omzetten naar MPEG.
Full-screen opnemen in uncompressed AVI formaat is geen optie (geeft/vraagt immers dan al zo'n 10-11Mbyte/sec).

Wanneer ik analoog opneem in DivX, heeft zelfs een 2.6Ghz bak het daar toch al een beetje moeilijk (75-90% load) mee. Je moet er dus echt niets naast doen.

Wanneer ik met een Hauppauge PVR kaart opneem in MPEG, is het extra CPU gebruik ca 2-5%. Dus dan is er geen enkel probleem.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet dat in het verleden de Pinnacle kaarten altijd het beste waren. Helaas heeft Pinnacle echt uberbrakke software, waardoor je van je kaart weinig lol hebt.

Voor het encoden van MPEG2 zou ik gewoon zo'n PVR kaart nemen, die kunnen het zonder problemen onafhankelijk van je CPU makkelijk aan (en zo heel erg duur zijn ze niet).

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Pak geen leadtek. Brak geluid en slechte beeldkwaliteit. Verder kan de software beter. Ga maar voor een Pinnacle MET stereo geluid.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:09

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb een Pinnacle PC TV PRo.

Ik heb de volgende ervaring:

Mist je een GOEDE aansluiting met de bron (kan dus KABEL, VHS, Console) hebt, dan geeft deze kaart gewoon "perfect" beeld, alleen bij flink snelle bewegingen op het scherm kun je wat waas krijgen, overigens zie je dit niet bij de opnames.

Verder heeft mijn p4 2.21 Ghz bakkie met 512 MB ram en 200 gb aan hd space totaal geen problemen met het opnemen op de meest gangbare formaten zoals "dvd" , divx, avi, mpeg...
het vraagt wel 50 % cpu ok, ga ook geen andere dingen doen tegelijkertijd, maar het einderesultaat is gewoon ZEER goed :)

Daarbij is ook de remote die je bij de kaart krijgt in te stellen (lees: zelf de .ini file schrijven) voor gebruik bij andere programma`s, dit is mij destijds gelukt met hulp van het GoT forum, als je interesse zou hebben binnenkort in mijn file (PCTV+WinDVD+WinAmp+WMP) geef maar een schreeuw ;)

verder suc6 met je toekomstige aankoop, welke het ook moge zijn :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb vandaag de Pinnacle PCTV Stereo gekocht (zie ook haas in "Welke TV kaart moet ik kopen ?")
Nog steeds vreemd dat deze kaart nergens op de site van Pinnacle te vinden is.
Hij heeft ook de infrarood afstandsbediening, en ja, Michael Knight, ik ben wel geïnteresseerd in je .ini bestand, als voorbeeld, om zelf verder mee te prutsen. Die afstandsbediening is toch wat handzamer dan een draadloos toetsenbord, dus ik ben er wel tevreden mee. Alleen moet ik nog een oplossing vinden voor dat 'oog'.

Ook de kaart zelf bevalt goed. De software, PCTV Vision, werkt zoals ik het wil, waarom andere mensen de software slecht vinden wil ik weleens weten.

Het signaal is gelukkig na 15 meter coax ook nog goed, hopelijk blijft het dat ook als het binnenkort bij de aansluiting gesplitst wordt voor twee andere tv's. Het opnemen en weer afspelen gaat ideaal, met één druk op de knop. Timeshifting heb ik nog niet geprobeerd.

Wat ook in de review op hardwareinfo genoemd werd over een andere Pinnacle kaart viel mij ook op: het overdreven formaat van de verpakking!

Ik moet wel zeggen dat ik snel tevreden ben, tv kijken doe ik niet vaak. En ik heb een 15" TFT en eenvoudige 2.1 speakers aan een Soundblaster 4.1, dus dé ultieme multimedia ervaring zit er niet in. Maar als standalone tv-, cdspeler- en dvdspeler vervanger voldoet de combinatie voor mij prima.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

haas schreef op 14 september 2003 @ 01:48:
...
Het signaal is gelukkig na 15 meter coax ook nog goed, hopelijk blijft het dat ook als het binnenkort bij de aansluiting gesplitst wordt voor twee andere tv's. Het opnemen en weer afspelen gaat ideaal, met één druk op de knop. Timeshifting heb ik nog niet geprobeerd.
...
Bij mij is het beeld nog steeds goed na een paar keer gesplitst te zijn. Signaal komt beneden binnen, wordt gesplitst: 1 - gewone tv in de huiskamer en 2 - naar boven. Boven wordt het signaal weer gesplitst: 1 - naar kabelmodem en 2 - direct op andere splitter. Vanaf die laatste splitter: 1 - naar zolder (tv) en 2 - naar tv kaart. Nog steeds goed beeld op alle tv's (gelukkig :) )

Dus het kan makkelijk dat het signaal nog steeds goed blijft, maar je weet het nooit zeker tot je het geprobeerd hebt.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Michael Knight schreef op 14 September 2003 @ 01:31:
Daarbij is ook de remote die je bij de kaart krijgt in te stellen (lees: zelf de .ini file schrijven) voor gebruik bij andere programma`s, dit is mij destijds gelukt met hulp van het GoT forum, als je interesse zou hebben binnenkort in mijn file (PCTV+WinDVD+WinAmp+WMP) geef maar een schreeuw ;)
Bedankt Michael Knight!
Na een avondje prutsen heb ik mijn remote nu ingesteld voor de gangbare functies in Windows Media Player en PowerDVD. Ook kan ik nu met de remote de computer uitzetten, door de off-button even ingedrukt te houden. Ideaal om vanuit bed tv of een dvd te kijken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1