Ik heb vandaag de Pinnacle PCTV Stereo gekocht (zie ook
haas in "Welke TV kaart moet ik kopen ?")
Nog steeds vreemd dat deze kaart nergens op de site van Pinnacle te vinden is.
Hij heeft ook de infrarood afstandsbediening, en ja, Michael Knight, ik ben wel geïnteresseerd in je .ini bestand, als voorbeeld, om zelf verder mee te prutsen. Die afstandsbediening is toch wat handzamer dan een draadloos toetsenbord, dus ik ben er wel tevreden mee. Alleen moet ik nog een oplossing vinden voor dat 'oog'.
Ook de kaart zelf bevalt goed. De software, PCTV Vision, werkt zoals ik het wil, waarom andere mensen de software slecht vinden wil ik weleens weten.
Het signaal is gelukkig na 15 meter coax ook nog goed, hopelijk blijft het dat ook als het binnenkort bij de aansluiting gesplitst wordt voor twee andere tv's. Het opnemen en weer afspelen gaat ideaal, met één druk op de knop. Timeshifting heb ik nog niet geprobeerd.
Wat ook in de review op hardwareinfo genoemd werd over een andere Pinnacle kaart viel mij ook op: het overdreven formaat van de verpakking!
Ik moet wel zeggen dat ik snel tevreden ben, tv kijken doe ik niet vaak. En ik heb een 15" TFT en eenvoudige 2.1 speakers aan een Soundblaster 4.1, dus dé ultieme multimedia ervaring zit er niet in. Maar als standalone tv-, cdspeler- en dvdspeler vervanger voldoet de combinatie voor mij prima.