Toon posts:

2 pc's en een ps2

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst mn ps2 aangesloten op internet, ik heb dit via de pc gedaan met een gedeelde internetverbinding. Nou vroeg ik me af of ik nog een pc kan aansluiten op internet.
Moet ik dan een soort netwerk maken? En maakt het uit of die tweede pc veel langzamer is? Want ik heb gehoord dat dan die tweede pc de host van mn ps2 wordt(ipv de hooofdpc). Maakt dit wat uit voor de verbinding van mn ps2 met internet. Of kan het ook op een andere manier?

Alvast bedankt :)

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

Zoals je je ps2 hebt aangesloten op de pc met de gedeelde internetverbinding, zo kun je ook die tweede pc aansluiten. De snelheid van die pc maakt niet uit.
De pc moet wel over een netwerkkaart beschikken.

Als je én de ps2 én de tweede pc tegelijk op de pc met de gedeelde internetverbinding wilt aansluiten, moet je gebruik maken van een hub.
Je tweede pc wordt geen host van je ps2 en het maakt niets uit voor de verbinding van je ps2 met internet.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
heeej, nieuwe vrouwelijk schoon op GoT?
altijd mooi om te horen :)

Anyway, hang een switch of een hub aan je hoofdpc (die met de gedeelde verbinding).
Sluit op de hub de PS2 en 2e PC aan, en voila, het resultaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt! :>

Ik heb trouwens 512kb internet. Wat voor soort hub of switch zou ik dan moeten gebruiken? Want ik las dat dat verschilt per snelheid van het internet.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 10:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou had ik nog een vraagje. Moet ik nou een switch of een hub aansluiten? Wat is nou precies het verschil? Ik las dat een switch intelligent is. Maar betekent dit dan dat ik met een hub problemen krijg? En maakt het ook nog wat uit dat de tweede pc veel trager is? Namelijk een 166mhz, en die andere 1ghz?

Verwijderd

Maakt voor internet delen geen ene malle moer uit hoe snel die pc is, zelf zou ik BTW een router met ingebouwde switch kopen, maar das weer een heel ander verhaal :P

Wat voor soort internet heb je? en wat voor modem? (USB of Ethernet)

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

Het verschil tussen een hub en een switch <-klik :P
Nogmaals, de snelheid van die tweede pc maakt niet uit.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Toch maar hier even kijken:
Hoe deel ik Internet ?
Je kan een pc gebruiken die internet deelt, met daarachter een Hub/Switch.

Vergeet ook hier niet eens te kijken:
Network Troubleshooting

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.