Backup software voor thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:35
Ik ben op zoek naar backup software. Ik heb al eens rondgekeken op GoT, maar de meeste topics gingen over redelijk zware programma's die hoofdzakelijk bedoelt waren voor tape backup, etc.

Wat moet het programma kunnen:
- Automatisch aanmaken van dir en bestandsnaam (\datum\tijd\pc.zip)
- Compressie
- Meerdere jobs tegelijk afhandelen
- Waneer een job gepland staat voor 20:00 uur en een pc logt pas in om 23:00 uur evengoed een backup draaien.
- Eventueel als service draaien

De eerste 3 punten zijn het belangrijkst, de andere mooi meegenomen.

Natuurlijk heb ik zelf ook al een aantal programma's geprobeerd:
-Veritas Backup Exec (veel te zwaar en uitgebreid voor thuisgebruik)
-Genie Backup manager (niet automatisch dir en bestandnaam aanmaken)
-Second copy (niet automatisch dir en bestandnaam aanmaken)

Ondertussen ga ik gewoon verder met andere programmatjes te testen die ik tegenkom.....maar mocht iemand ideeën hebben of ervaring met een programma dan hoor ik dat graag

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 19:31
Ik gebruik back it up! Dat is shareware. Daarin kan je meerdere backup sets opgeven en plannen. Per set kan je dan specificeren wat hij moet backuppen. Het draait niet als service maar via de scheduler. Dus op vaste tijden of als de pc X minuten idle is. Hij backupped naar zip files dus die kan je ook elders openen zonder de backup software.

Ik geloof alleen niet dat als je plant voor 20.00 en om 23.00 start dat ie dan alsnog draait.

Ik ben er zelf erg content mee en het is gratis

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 07:55

JustDutch

was ambtenaar :)

Ik heb nog niet zo lang geleden voor semi-professioneel gebruik naar backupsoftware gezocht. Misschien zijn de opties die deze software geven overkill voor jou, maar misschien heb je er toch nog iets aan. Waar ik op kwam was:
backup4al
Careful Backup
Handy Backup
NovaBACKUP
WinBackup

Misschien is het voor jou handiger om te vermelden hoe ik hier aan kwam. Via Tucows heb ik een lijstje van software gevonden. Hier staat een korte beschrijving bij, dus je kunt redelijk efficient die lijst doorwerken.

Forza Mucca

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ntbackup :?

zit standaard in windows (2000/xppro) en kan alles wat jij omschrijft

A wise man's life is based around fuck you

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:53
Ik gebruik zelf Powerquest Datakeeper. Daarmee geef ik aan welke mappen/bestanden er geback-upped moeten worden. Dan kies je voor eenmaal een volledig back-up van de mappen/bestanden maken en dan zet je de monitor aan die elke keer back-upped als je een bestand opslaat in de mappen die je eerder aangegeven hebt. Ik kies als back-up plaats gewoon voor een andere harddisk. Geen omkijken meer aan, memory gebruik valt 100% mee en ik merk het niet in de prestaties van het systeem.

Oh ja, compressie is standaard.

[ Voor 7% gewijzigd door Packardhell op 13-09-2003 12:30 . Reden: het was weer lekker geschreven :P ]

Powered by KPN

• Zym0tiC
Ok mensen bedankt voor alle informatie _/-\o_, ik ga eens alle titels doorlopen en kijken welke mij het beste bevalt.
ntbackup :?

zit standaard in windows (2000/xppro) en kan alles wat jij omschrijft
Op een of andere manier vind ik dit programma erg omslachtig werken. Ik heb het een tijdje geprobeerd maar ik vond het geen fijn programma.
Dan vond ik Second Copy 2000 beter

Verwijderd

%SystemRoot%\system32\ntbackup.exe (zit al jaren een programma bij Windows/Dos bijgeleverd voor geautomatiseerde compressed backups)...

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 07:55

JustDutch

was ambtenaar :)

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 12:32:
%SystemRoot%\system32\ntbackup.exe (zit al jaren een programma bij Windows/Dos bijgeleverd voor geautomatiseerde compressed backups)...
Helaas kreeg ik de versie van W2k niet zover dat die op CD's backuppte, terwijl het backup-programma van W98 dit wel kan. Nu kan het zijn dat ik niet goed gezocht heb, of het wordt gewoonweg niet ondersteund.

Forza Mucca

Verwijderd

Je zou wellicht de XP versie kunnen overzetten naar de Win2K bak. :?

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 10:48

WhiteDog

met zwarte hond

ben persoonlijk erg tevreden van Handy Backup omdat die ook naar ftp kan backuppen....

• OkselFris
  • Laatst online: 04-09 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Waar wil je die backup naar toe schrijven? Dat maakt namelijk nogal uit in de keuze van software en wat wil je backuppen? wat simpele data of complete schijven
Als je naar een 2de HD schrijft kan ik je Autosave van V-Communications aanraden. Lijkt wat op datakeeper van Powerquest alleen uitgebreider en flexibeler. ...kortom het lijkt er dus niet op. ;-)

Voor complete schijfbackups is Drive Image 7 natuurlijk ideaal.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Zym0tiC
OkselFris schreef op 14 September 2003 @ 19:49:
Waar wil je die backup naar toe schrijven? Dat maakt namelijk nogal uit in de keuze van software en wat wil je backuppen? wat simpele data of complete schijven
Als je naar een 2de HD schrijft kan ik je Autosave van V-Communications aanraden. Lijkt wat op datakeeper van Powerquest alleen uitgebreider en flexibeler. ...kortom het lijkt er dus niet op. ;-)

Voor complete schijfbackups is Drive Image 7 natuurlijk ideaal.
Ik wil graag bepaalde mappen van mijn pc's thuis 3, naar de server (HDD) kopieëren liefs ingepakt.

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-08 13:05
Misschien wil je ook AZGuard checken. Die gebruik ik om incremental backups te maken rechtstreeks naar een DVD+R.

http://www.backup2001.com/page2.html

• Zym0tiC
mrleeais schreef op 23 September 2003 @ 00:24:
Misschien wil je ook AZGuard checken. Die gebruik ik om incremental backups te maken rechtstreeks naar een DVD+R.

http://www.backup2001.com/page2.html
En is het mogelijk om AZGuard als service te runnen?
Op zich ziet dit pakket er erg goed uit. Toch maar eens gaan experminenteren

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-08 13:05
Geen flauw idee ... kijk ff op de site zou ik zeggen :|
Pagina: 1