XP is doorstarten met wachtwoord ook mogelijk zonder tweakui

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 12:03
Nav een tip hier, heb ik het programma Tweakui gedload, zodat mijn pc na het aanzetten automatisch inlogt als admin met ww.
Tweakui zou dit dus voor je kunnen doen.

Probleem is dat Tweakui weigert te installeren. Melding "Verkeerde setpoint in een DLL xxxxxx" en dan kapt hij ermee. Bestaat er nog een alternatief voor Tweakui. Want zonder auto inlog krijg ik mijn scheduler niet werkend ;(
Dan moet iemand het wachwoord intypen en dat gaat lastig als je niet thuis bent. :)

[ Voor 24% gewijzigd door ErikRo op 12-09-2003 23:05 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Suepahfly
  • Laatst online: 21-04 16:00
Ja die is er wel, gewoon een register key
Maar welke weer ik ff niet.

Het kan trouwens ook met TweakXP
http://www.totalidea.com/

[ Voor 12% gewijzigd door Suepahfly op 12-09-2003 23:06 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je zeker weten de goeie versie van TweakUI gedownload, want het zal mij verbazen dat hij niet werkt...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=enable autologon XP]

HF :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 12-09-2003 23:11 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ErikRo
Heren bedankt, had het op GOT niet gevonden. Dus voor de volgende alvast wat ik heb gevonden.

------------------------------------------------

To enable Autologon in Windows® XP Home Edition

Option 1: Download and install TweakUI from the Powertoys for Windows XP collection. In the Logon section, set the default username and password to be used.

As of 4/24/2002, the individual Powertoys for Windows® XP are available here.

Option 2: From an Administrator account, click Start, Run and enter CONTROL USERPASSWORDS2 Remove the check mark from Users must enter a username and password and click Apply. Follow the prompts.

This page last updated 08/17/2003 23:14
All material © Doug Knox

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• ErikRo
Dit verhaal kreeg nog een vervelend staartje.

Admin bleek niet te zijn wat ik nodig had maar ik bleek altijd al gebruiker "test" te zijn met admin rechten.
Admin heb ik nooit gebruikt, blijkbaar alleen om die gebruiker "test" aan te maken.

Geen probleem dacht ik, weer terug en "test" als doorstart gebruiker aangemaakt. Viel me op dat hij tot de groep "sql debugger" behoorde???? Dat vraag ik hier dan wel even na of jullie dat ook hebben, admin leek me logischer, maar goed....

Start op, wil nog even de medling van CONTROL USERPASSWORDS2 checken, geen toegang. "U bent geen beheerder, logon als admin", wil ik dat doen zegt hij doodleuk "wachtwoord klopt niet" !! Aangezien ik hetzelfde ww gebruikte bij alle gebruikers of anders geen ww weet ik zeker dat ik dat goed heb ingetypt.
Dan maar een rollback. Blijkt dus ook niet meer te mogen, want ik ben geen beheerder (meer). Argh.

Achteraf begrijp ik wat er gebeurt is, heel leerzaam voor de volgende keer. Maar het lijkt erop dat ik mezelf heb buitengesloten. Als admin dan en mijn "test" met admin gebruiker heb ik dus gedowngrade. Dit is vanzelfsprekend onherstelbaar.

Een voordeel: mijn schedeler werkte eindelijk nu wel probleemloos :-) en ik begrijp nu beter hoe e.e.a. verweven is met elkaar.

Alleen wel lullig dat mijn wachtwoord niet herkend wordt terwijl ik 100% zeker ben het goed te hebben ingegeven :-(

Natuurlijk sta ik open voor tips. Maar ik ben bang dat het al te laat is. Ondertussen krijg ik af en toe onverwachte foutmeldingen dat bepaalde schijven en dirs ineens niet meer benaderbaar zijn, waardoor bepaalde progjes het dus niet meer doen. ;(

[ Voor 40% gewijzigd door ErikRo op 13-09-2003 00:33 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er zijn tooltjes om je (local)administrator leeg te maken

winxp admin pw kwijt

[ Voor 38% gewijzigd door Fish op 13-09-2003 10:01 ]

Iperf

Pagina: 1