Toon posts:

dia's digitaal ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals waarschijnlijk veel mensen heb ik ook nog koffers vol dia's op de zolder liggen.

Nu zou ik al die foto's van op de dia's digitaal willen krijgen. ipv die grote koffers op een cd'tje!

Welk methodes bestaan er om dia's digitaal te krijgen? Een speciale scanner, ..., ...

Graag zou ik eens weten welke methodes er bestaan en wat het kost? (met eventuele websites ...)

Hopend op een deel reacties

Grtz

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:39

nrg

Je zal een diascanner nodig hebben of een gewone scanner met adapter.

Verder kan je ze misschien bij een fotograaf laten inscannen en op cd laten zetten..

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem, ik kan wel een diascanner kopen maar als ik ermee klaar ben is ie voor mij waardeloos. Kan je zo'n ding huren, ik wil namelijk wel goeie kwaliteit.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Het gaat behoorlijk wat tijd innemen om al die dia's zelf met de hand en een scanner met adapter te scannen. Je kan beter even informeren bij je lokale fotografie winkel over het digitaliseren van je dia-collectie :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hierr een leuke link gevonden waar mensen hun diascanner ook verhuren

http://www.fotoapparatuur.nl/AangebodenList.asp?soort=20

Verwijderd

Precies wat ik zocht thanx!!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou zelf inscannen als het er heel wat zijn dan kan je daar een hele tijd vooruit trekken, want snel is anders :P

Verwijderd

Hoe lang duurd dat dan, inscannen per/10 dia's op een hoge resultie?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:47

crisp

Devver

Pixelated

move W&G --> OH

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
20 dia's per uur voor hoge resolutie en tot 30 dia's bij lagere resolutie
Zo een scanner kost nieuw 3500 euro en bij de fotograaf betaal je ook al gauw 5 euro per dia!

Dit lijkt mij dus wel een heel aanganaam tijdsverdrijf voor de aankomende winterdagen!

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

MadMax

Dammax

Ik gebruik hier zelf de HP 5470C voor met dia adapter.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:48
Hangt volledig af van wat voor opstelling je gebruikt, welke resolutie en of je ze nog nabewerkt of niet. Een goedkopie diascanner kan al als tpu op je flatbed, maar slide-scanners zijn wat handiger, nauwkeuriger en beter van kwaliteit.

€ 3.500,- is wat overtrokken
Voor < € 700,- heb je een hele goeie (bijv.) Minolta Dualscan Dimage III.

PS
Zelf heb ik een HP 5370C flatbed met tpu, en een Dualscan II van Minolta.. er gaat bij de HP veel werk zitten in het nabewerken, daar kom je niet onderuit. Daarom gebruik ik die alleen voor afbeeldingen onder de plank, en de tpu niet.

Eventueel kun je een investering doen, en 'em daarna voor een goede prijs weer verkopen

[ Voor 34% gewijzigd door Willem op 15-09-2003 13:02 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1