S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
(Ja ik heb mijn instellingen aangepast
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
en zo is het voorspeld!
de GoT topics tracken begin ik niet aan omdat dat iets teveel netwerk load veroorzaakt op de shell waar ze draait
Edit:
Mja, ik heb dus de gewoonte om iedere keer als ik op GoT kom de MED te checken, maar aangezien et neit van toepassing is op mij vond ik het niet nodig om een topic erover te startenErkens schreef op 12 September 2003 @ 21:49:
zeker om de tijd dat die MED gepost is, zullen veel hem niet gezien hebben nee, ik kwam er ook toevallig achter omdat het gezegt werd in een IRC kanaal.
[ Voor 44% gewijzigd door Fludizz op 12-09-2003 21:55 ]
het maakt niet uit of die de XML gebruikt, maar wel de hoeveelheid traffic die het veroorzaakt lijkt me, die gegevens moeten toch ergens vandaan komenRes-q schreef op 12 september 2003 @ 21:53:
Ik kwam m tegen op mn rondje GoT, waarbij ik ook altijd ff MED check. Nu rijst mij de vraag: maken programma's als winbar ook gebruik van dit xml bestand? Ik gebruik zelf nml ook winbar, maar ik kan hier in niets instellen over hoe vaak ie moet refreshen.
maar als het niet in winbar in te stellen is moet je dat misschien even aan de maker vragen.
ik ook, alleen deze keer "toevallig" MED niet mee genomen,Fludizz schreef op 12 September 2003 @ 21:54:
Mja, ik heb dus de gewoonte om iedere keer als ik op GoT kom de MED te checken, maar aangezien et neit van toepassing is op mij vond ik het niet nodig om een topic erover te starten
[ Voor 23% gewijzigd door Erkens op 12-09-2003 21:56 ]
Maar is zoiets niet te regelen op de server van T.net zelf? Dus dat je binnen 60 sec, maar 1x mag F5 bv. Want daar komt die Hottopics toch eigenlijk op neer?
Of lul ik echt uit mijn nek?
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Hoe zit het trouwens met lift? (#devschuur)
Intentionally left blank
volgens mij krijg je dan behoorlijk veel meer cpu load en disk I/O's omdat er dan gekeken moet worden welke IP's er de afgelopen 60 seconden ofzo hebben gerefreshed... zelf met een browser refresh ik geregeld GoT en frontpage vaker dan 1x in 10 seconden ofzo... maar dan verveel ik me stierlijk en is er niks interessants aan topics openBr@m schreef op 12 September 2003 @ 22:03:
Het zal wel een domme opmerking zijn hoor, maar vergeef het me het dan maar
Maar is zoiets niet te regelen op de server van T.net zelf? Dus dat je binnen 60 sec, maar 1x mag F5 bv. Want daar komt die Hottopics toch eigenlijk op neer?
Of lul ik echt uit mijn nek?![]()
Gaat denk ik alleen maar meer load opwekken.Br@m schreef op 12 september 2003 @ 22:03:
Het zal wel een domme opmerking zijn hoor, maar vergeef het me het dan maar
Of lul ik echt uit mijn nek?![]()
Server moet bijhouden welke client nu weer mag refreshen.
Niet echt handig.
En je hebt nog steeds de netwerkload van de clients requests.
Je moet het dus clientside minderen, wil het werken.
of je uit je nek lult? ach beetje maar
[edit[
grrr, drukt fludizz in wasmachine en laat half uur draaien.
[ Voor 6% gewijzigd door Vae Victis op 12-09-2003 22:08 ]
Oké het is me duidelijk.. ik lul uit mijn nekVae Victis schreef op 12 september 2003 @ 22:08:
[...]
Gaat denk ik alleen maar meer load opwekken.
Server moet bijhouden welke client nu weer mag refreshen.
Niet echt handig.
En je hebt nog steeds de netwerkload van de clients requests.
Je moet het dus clientside minderen, wil het werken.
of je uit je nek lult? ach beetje maar
[edit[
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
lift bestaat op Tweakers in 2 vormen - lift en ride, zijn beide dezelfde bot maar zitten in verschillende channels en hebben hun eigen topic / forum notify lijst, en halen dus ook elk hun eigen XML versie op. Wat hieronder staat moet je dus maal het aantal lift bots doen wat er draaien met de GoT notificatie aan (2 dus)crisp schreef op 12 September 2003 @ 22:05:
Ik heb zelf de refresh in de GoT Tracker op 5 minuten staan (dat is tevens de standaard als je 'm installeerd), en dat is zelfs op de drukste momenten voldoende om niets te missen in 20 subfora
lift haalt elke 15 - 45 seconden (vaker 45 dan 15) de HotTopic XML file op, parsed deze, en notified een aantal users. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat lift z'n "werk" doet voor een aantal mensen - hierdoor verminder je in principe het aantal refreshes voor de users die lift gebruiken omdat lift dus actief de topics naar de user pushed. Om even een indicatie te geven:
• Er stonden in 6 maanden tijd, meer dan 2600 individuele topics op alert voor lift (ride niet mee gerekend)
• Voor de afgelopen 21 dagen staan er 202 topics op alert.
• Er staan 57 (!?) verschillende fora nummers op alert
• De mensen die "MED" in alert hebben staan: click
• Ong. 180 van de 202 topics zijn door meer dan 1 mens op alert gezet
• lift's sessie heeft het ongelovelijke aantal van 1910475 hits

[ Voor 4% gewijzigd door elevator op 12-09-2003 22:24 ]
Vae Victis schreef op 12 September 2003 @ 22:08:
[...]
[edit[
Nouw!
ben nu wel duizelig van dat ronddraaien

Ik vraag me trouwens af WAAROM mensen in godsnaam zo vaak die hottopics.xml ophalen
@elevator: heb ff die lift link zitten kijken en een rond getal ingevoerd...
http://www.eleforum.com/c...liftoverview&topic=frm_40 <- wtf
Lift:
Forum 40:
TepelStreeltje
Last reply in this forum/topic: "39953"
user
Ride:
user
Total subscribers: 0
/quote
TepelStreeltje
waarschijnlijk om usertje de gek aan te steken, nvmd
[ Voor 36% gewijzigd door Fludizz op 12-09-2003 22:31 ]
lift/ride (diverse channels) die refreshed geloof ik een paar keer per minuut, maar wel voor heel veel users tegelijk, in tegen stelling tot de programma's/tools als hottopic, die voor elke user apart refreshen.crisp schreef op 12 september 2003 @ 22:05:
Erkens! lees de draad, ele had al gereplied

[ Voor 8% gewijzigd door Erkens op 12-09-2003 22:25 ]
Ik betwijfel of het tijdstip daadwerkelijk enige invloed op de leesbaarheid heeft... Gezien het feit dat zo'n geel lampje je wel/niet opvalt ongeacht het tijdstip. Hooguit de mensen die het via een of andere tracker lezen zouden erdoor "benadeelt" kunnen worden.Alfredt schreef op 12 September 2003 @ 21:49:
Ja het tijdstip was ook een beetje ongelukkig van het plaatsen. Normaal let ik juist dmv de GoTtracker op MED. Ik zag hem nu heel toevallig.....
Bij die genen waar het de spuigaten uitloopt ga ik toch niet wachten tot ze de med lezen, deze kunnen een mailtje van mij verwachten met het vriendelijke verzoek de boel een beetje beter in te stellen
Wat bedoel je nou ?Fludizz schreef op 12 September 2003 @ 22:20:
@elevator: heb ff die lift link zitten kijken en een rond getal ingevoerd...
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
http://www.eleforum.com/cgi-bin/eleweb_lift?action=3&script=getliftoverview&topic=frm_40 <- verander die 40 maar eens in 01 (SG), 03 (WL) of whatever you like... je kan er zelfs A61 last posts in zien door er een 61 neer te zetten
Dat was vandaag alleen voorbehouden aan een stel proxies (oa die van kennisnet).
Verschillende gebruikers hebben verschillende wensen, rechten etc.MSalters schreef op 12 September 2003 @ 22:39:
Kun je die hottopic.xml niet semi-statisch maken? Eens in de 5 minuten updaten, en in de tussentijd cachen? Het lijkt me makkelijk genoeg om 'm volledig preformatted in RAM te houden, dan heb je 0 CPU/0 disk nodig om'm te sturen en bovendien is er voor clients geen reden meer om de ophaalfrequentie hoger te houden.
Al die varianten cachen is niet zo heel handig te doen gok ik.
[ Voor 55% gewijzigd door ACM op 12-09-2003 22:40 ]
Ja maar nog snap ik niet wat je daarmee bedoelt? Ik postte die link toch ook om dat te laten zien?Fludizz schreef op 12 September 2003 @ 22:39:
http://www.eleforum.com/cgi-bin/eleweb_lift?action=3&script=getliftoverview&topic=frm_40 <- verander die 40 maar eens in 01 (SG), 03 (WL) of whatever you like... je kan er zelfs A61 last posts in zien door er een 61 neer te zetten
Misschien dat je niet weet wat lift is - ik zal het even beschrijven:
lift is een ircbot die een aantal functies heeft. De meest relevantie voor dit topic is de zogenaamde topic / forum notificatie. Jij kan een forum aan lift toevoegen, en op het moment dat er dan een nieuw topic geopend wordt, krijg jij van lift een notice waarin hij uitlegt welk topic er geopend is, en met een link naar het topic.
Zo is dit ook voor topics - als jij replied in dit topic, krijg ik op IRC een notice omdat ik dit topic toegevoegd heb:
.[22:39] -lift- ACM posted a reply in 808201 (hottopics) [LA] - visit hottopics
Dus nu is mijn vraag aan jou - wat wil je dat ik erover zeg dat jij in die link die ik je gaf, een topic titel kan zien ?
ik weet dat lift een bot op IRC iselevator schreef op 12 September 2003 @ 22:45:
[...]
Ja maar nog snap ik niet wat je daarmee bedoelt? Ik postte die link toch ook om dat te laten zien?
Misschien dat je niet weet wat lift is - ik zal het even beschrijven:
lift is een ircbot die een aantal functies heeft. De meest relevantie voor dit topic is de zogenaamde topic / forum notificatie. Jij kan een forum aan lift toevoegen, en op het moment dat er dan een nieuw topic geopend wordt, krijg jij van lift een notice waarin hij uitlegt welk topic er geopend is, en met een link naar het topic.
Zo is dit ook voor topics - als jij replied in dit topic, krijg ik op IRC een notice omdat ik dit topic toegevoegd heb:
[...]
.
Dus nu is mijn vraag aan jou - wat wil je dat ik erover zeg dat jij in die link die ik je gaf, een topic titel kan zien ?
maar in die link die je gaf heb ik even lopen prutsen en ik verbaasde me ten zeerste toen ik bij 40 een forum genaamd "TepelStreeltje" tegenkwam

waarom denk je dat ik het in Offtopic tags plaatste? et heeft geen relatie met dit topic, net als dit
(owja, op mij IRC zoeken heb nu geen nut, zit momenteel achter me vaders computer omdat mijn computer morgen verhuisd word en het netwerk hier al afgebroken is)
Back ontopic again nu?
In mijn prog NMChecker, dat (soms) ook gebruikmaakt van de HotTopic XML *kan* je niet lager instellen dan 30 s.
Ik heb in de development versie van de GoT Tracker net ook het minimum op 30 seconden gezet (default blijft 5 minuten)SiHiDa schreef op 12 September 2003 @ 23:41:
Zou het mss ook niet handig zijn om de makers van die proggies te benaderen en hen vriendelijk te vragen of ze een minimum interval in hun proggie willen creëren (voor zover dit mogelijk is)?
In mijn prog NMChecker, dat (soms) ook gebruikmaakt van de HotTopic XML *kan* je niet lager instellen dan 30 s.
Intentionally left blank
Anyway, verder maar afwachten of het veel scheelt. (ele en alfredt had ik niet gemailed en de 21e had ik gisteren al gemailed
[ Voor 18% gewijzigd door ACM op 13-09-2003 00:12 ]
Daar heb je [tromgeroffel] templates voor, bufnukkelACM schreef op 13 September 2003 @ 00:11:
* ACM heeft lamme armen van het copy&pasten... 18 mailtjes aan mensen die meer dan 2k hottopic requests hadden gedaan vandaag...
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 10:31
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Al die features in react, maar toch koppig niet gebruiken. Al dat werken wat de heren van Parse doen.....voor niksmoto-moi schreef op 13 September 2003 @ 00:18:
[...]
Daar heb je [tromgeroffel] templates voor, bufnukkel
[ontopic]
Ik zal het er morgen even bij zetten bij de link in de SAFAQ
[/]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Idd, c/p, want ik heb het wel enigszins persoonlijk gemaaktF_J_K schreef op 13 September 2003 @ 02:30:
helemaal een template bakken voor een paar mailtjesWaarom niet gewoon ctrl-c -> ctrl-v of nog makkelijker: BCC
Een mail-template zou vrijwel net zoveel werk geweest zijn.