Toon posts:

waaaaaaaaaaazig!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb de laatste tijd nogal wat gepost over overklokken van mijn tb 900...hij wilde nl echt geen tandje hoger draaien!
maar wat benne het geval :)
ik had eerst ff tijdelijk wat PC100 geheugen in mijn mooie Aopen HQ08 gestauwd maar nu ben ik de trotse eigenaar van PC133 en gaat het overklokken prima *D I am so glad!
hij loopt echt lekker op die gigahertz :9~

Maar ja jullie zullen nu denken :?:?:? What the hell? Ik wil eigenlijk alleen deze vraag stellen: kan het gebruikte geheugen van invloed zijn op overklokken?

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
nee
zolang de bussnelheid die standaard op 100 staat gewoon gelijk blijft maakt het niet uit

als je dus via miltipliers gaat werken zoals

100x 9
100x10
dan kan je gewoon met 100 mhz mem werke

PVoutput

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
en anders is er nog zo'n optie (bij mij althands) om je geheugen -33mhz naarbeneden te halen...

Verwijderd

dacht het nie hoor, als je bios zecht 100Mhz dan hebben we het over de bussnelheid, niet de geheugen snelheid. (althans met de bieuwe borden) je zegt het zelf al 9X100,10x100 , daar ga je dan met je duurdere 133Mhz geheugen. Ik weet niet precies hoe het werkt ( +33.33333 Mhz voor de geheugenklok, of aannemelijker een 4/3 multiplier voor het geheugen ) maar als je nus 100Mhz is, dan is je geheugen 133 mhz