Toon posts:

[JS] Breedte tabel aanpassen aan resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het klooien met dit toch onschuldig ogende probleempje. Ik weet hoe je in javascript de resolutie opvraagt. Stel:
var breedte
if (screen.width) < 1024 {breedte = "100%"}
else {breedte = "980"}

Dus, als je 800*600 hebt of kleiner moet de breedte van mijn tabel 100% worden. Hoe krijg ik nu de variabele breedte toegewezen aan mijn tabel?!?!

Ik heb al gezocht op GoT, geen passend antwoord gevonden. Zelfs in google zoeken levert zo 1,2,3 niets op. Hulp gevraagd!!!

Verwijderd

document.write() gebruiken om je table tag te schrijven

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
edit:
oww, op cheatah's manier kan het wel redelijk...

[ Voor 73% gewijzigd door Blaise op 12-09-2003 20:01 . Reden: oeps ]

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
De heren in /13 kunnen je hier meer over vertellen :) Dat zijn de Javascript-goeroe's daar :)

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dit:
<script>
<!--
if (screen.width) < 1024 {document.write('<table width=100% border=0 cellpadding=0 cellspacing=0>');}
else {document.write('<table width=980 border=0 cellpadding=0 cellspacing=0>');}
-->
</script>

Misschien dat ik iets heel doms over het hoofd zie, maar dit stukje propt ie gewoon in me code. Er wordt dus helemaal geen table gecreerd :'(

Iemand enig id?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Er zit een fout in je if statement (je sluit de conditie te vroeg af), je moet dus haast wel een js error krijgen.
Verder nog wat opmerkingen; die hide-this-script-from-older-browsers dingetjes mag je tegenwoordig wel weglaten, een script-tag moet een type definitie hebben, het is netter om html attributen te quoten (css gebruiken is echter nog mooier), en je mag wel wat meer structuur aanbrengen:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script type="text/javascript">

if (screen.width < 1024) {
  document.write('<table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">');
} else {
  document.write('<table width="980" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">');
}

</script>

Intentionally left blank

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
Ik ben gee javascript goeroe maar je mag wel wat doen aan de leesbaarheid van je scripts.
Probeer dit eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
if(screen.width < 1024)
{
    document.write ("<table.......");
}
else
{
    document.write("<table ....');
}

Verwijderd

Topicstarter
:)
Zo zag het er op mijn scherm ook uit, maarjah, ik ben nog geen copy-->paste held op GoT. Ik ga het in ieder geval even proberen.

Hmm, ik weet niet wat er nu precies fout was aan mijne, maar het script van crisp werkt!!!
Thanx _/-\o_

Ik zie het net, het ")" haakje komt te vroeg... naja... thanx anyway!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 22:24 ]

Pagina: 1