Toon posts:

Sweex USB2.0 kaart install probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sweex USB2.0 kaart (zo'n pci kaartje met 4 externe en 1 interne USb aansluiting) gekocht, alleen hij wil niet echt...

Als ik de kaart in de pc heb gedaan (amd TB1Ghz op een soltek 75-drv5,via kt333) en windows (XP prof NL sp1) krijg ik de volgende melding:

"Nieuwe hardware gevonden. Nec pci naar usb open host-controller.

Er is een probleem met de installatie van deze hardware: usb controller.
Er is een fout opgetreden tijdens het installeren. De gegevens zijn ongeldig."

Vervolgens kan ik alleen maar voltooien kiezen, waarna ik nog een keer deze melding krijg, vervolgens weer voltooien en dan vindt ie nog een standaard enhanced pci naar usb controller, hier kan ik wel software voor installeren maar daar doet ie ook weinig mee.

Op de site van sweex heb ik een XP-driver gehaald, een .exe bestand dat wel wat installeert maar dat werkt ook niet.

Op de bijgeleverde cd-rom staan ook divers drivers, maar die werken ook niet echt.

:|

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57
Ikweet niet of het werkt maar het is het proberen waard. Je moet eerst de drivers instaleren, pc uitzetten (dus niet rebooten), kaart erin en pc aanzetten. Dan moet alles goed gaan. Ik had het zelfde met mijn Sitecom pci usb-kaart (4 ex + 1 intern).

En anders op Sitecom.nl de drivers downloaden vor de CN014. Is ook met 4 ex + 1 int poort met een NEC-controller. Misschien doen deze drivers het wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Nilco op 13-09-2003 15:28 ]

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

MEGATRON schreef op 13 september 2003 @ 15:23:
Ikweet niet of het werkt maar het is het proberen waard. Je moet eerst de drivers instaleren, pc uitzetten (dus niet rebooten), kaart erin en pc aanzetten. Dan moet alles goed gaan. Ik had het zelfde met mijn Sitecom pci usb-kaart (4 ex + 1 intern).

En anders op Sitecom.nl de drivers downloaden vor de CN014. Is ook met 4 ex + 1 int poort met een NEC-controller. Misschien doen deze drivers het wel.
ik heb deze kaart pas in me vaders pc geinstalleerd en ik had em eerst ingebouwd.
en toen handmatig nieuwe hardware moeten zoeken en uit het lijstje selecteren, dus met de CD in de drive...

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
ik heb die kaart ook, maar hier was het gewoon:
kaart erin
computer aan
windows xp z'n ding laten doen
het werkt

hoefde er zelf dus niks voor te doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor jullie reacties!
MEGATRON schreef op 13 September 2003 @ 15:23:

Ik heb dit geprobeerd, en ook de andere tips hierboven, maar elke keer komt windows weer met de melding 'de gegevens zijn ongeldig', ook wanneer ik de drivers handmatig installeer... Zou het een hardware probleem kunnen zijn?

• Nilco
Ik denk dat het kaartje kaduk is. Ga gewoon terug naar de winkel, zeg dat wat je ook probeert je dat ding niet geinstaleerd krijgt en vraag om een ander.

Verwijderd

Topicstarter
MEGATRON schreef op 13 September 2003 @ 21:48:
Ik denk dat het kaartje kaduk is. Ga gewoon terug naar de winkel, zeg dat wat je ook probeert je dat ding niet geinstaleerd krijgt en vraag om een ander.
Kan 'm helaas niet meer ruilen, gekocht bij een failliesements-verkoop. Koste ook maar 10 euro, dus volgende keer beter... M'n mx700 muisje, liteon brander en 2 hp inktpatronen die ik allemaal voor de helft van de prijs heb gekocht werken overigens prima :*)

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
hmmzz.... hoeft niet per se aan de kaart te liggen, kijk eens bij 'msinfo32' in run/uitvoeren of je iets over IRQ sharing tegenkomt bij Shares/Conflicts. Misschien moet je eens een ander slot proberen.
Oh ja, en ik weet dat als je bijv. een Audigy of een van de latere Live geluidskaarten erin hebt zitten, dat ook niet alle apparaten meer direct installeren. (Ik spreek uit ervaring, maar wil hiermee niet zeggen dat dat bij iedereen zo is)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:30

lonkhuijzen

100% ADH

Zou dit mischien een geval zijn van dat het kaartje voor PCI2.2 is en je mobo maar PCI2.1 is?

Ik had dat namelijk bij een sweex kaartje maar dan met de VIA6202 chip erop

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Verwijderd

Topicstarter
Pluk schreef op 13 September 2003 @ 22:17:
Zou dit mischien een geval zijn van dat het kaartje voor PCI2.2 is en je mobo maar PCI2.1 is?

Ik had dat namelijk bij een sweex kaartje maar dan met de VIA6202 chip erop
Hey idd, volgens sisoft sandra 2002 prof. heb ik v2.1, op de verpakking van de kaart staat pci v2.2 :(
Wel vaag, dat mobo is hoogstens anderhalf jaar oud... Bestaan er wel zulke kaarten voor v2.1 mobo's?

Dit kaartje is overigens voor 10 euro af te halen in veenendaal ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 22:51 ]

• cobratbq
:? hmmzz... nooit geweten dat er ook een PCI v2.2 uit was :?
Dat zou idd goed het probleem kunnen zijn ja, geen goede compatibiliteit.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Nilco
cobratbq schreef op 13 september 2003 @ 22:56:
:? hmmzz... nooit geweten dat er ook een PCI v2.2 uit was :?
Dat zou idd goed het probleem kunnen zijn ja, geen goede compatibiliteit.
Ik denk dat ik maar weer van die pc-maandbladen ga kopen. PCI v2.2 ?????
Ik loop achter want ik wist echt niet dat die er was 8)7

• cobratbq
ff nagechecked bij kennis: De meeste systemen vanaf P2 hebben PCI v2.2

Verwijderd

Topicstarter
cobratbq schreef op 13 September 2003 @ 23:14:
ff nagechecked bij kennis: De meeste systemen vanaf P2 hebben PCI v2.2
Hmmz vaag mobo heb ik dan... 8)7

• Nilco
Die soltek 75-fr5 is een moederbord uit 2002. Lijkt me dat die wel aan die specs voldoet. Probeer anders op www.soltek.com.tw de laatste bios (januari 2003) eens.

http://www.soltek.de/downloads/bios/awd/75drv5/75drv518.zip

[ Voor 17% gewijzigd door Nilco op 14-09-2003 13:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
MEGATRON schreef op 14 september 2003 @ 13:25:
Die soltek 75-fr5 is een moederbord uit 2002. Lijkt me dat die wel aan die specs voldoet. Probeer anders op www.soltek.com.tw de laatste bios (januari 2003) eens.

http://www.soltek.de/downloads/bios/awd/75drv5/75drv518.zip
Werkt helaas ook niet, nog steeds pci v2.1....iig bedankt voor de moeite :)

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 14:22
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 20:49:
[...]

Werkt helaas ook niet, nog steeds pci v2.1....iig bedankt voor de moeite :)
Ik zou niet 100% vertrouwen op Sandra, die weet wel meer dingen niet of geeft dingen verkeerd weer.

• oetelaar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
rechtenprobleem op XP
ga met regedit naar
HKLM\System\CurrentControlSet\Enum\PCI
zet de rechten voor Administrator op FULL control

Dat is het waarschijnlijk
Groet van Edwin
Pagina: 1