Toon posts:

9500 hardware versnelling Power dvd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik Powerdvd5 gebruik om videofiles te kijken (maakt niet uit welk soort)met alleen mijn monitor wordt de videostroom gewoon versneld door mijn videokaart. Er staat namelijk bij configuratie/information dat de "Video Accelerator: DirectX VA" in use is. Maar wanneer ik mijn TV er bij aanzet is de de accelerator 'not in use'.

Al wel gezocht maar ik heb nog niemand kunnen vinden met het zelfde probleem.
De videokaart is een 9500pro en OS is winXP.

Iemand enig idee of de videokaart geen mogelijkheid heeft om 2 aansluitingen te versnellen of dat het aan power dvd ligt?

Verwijderd

Heeft te maken met de hardware overlay. Kijk eens bij je driver instellingen van je videokaart.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 07:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
En wat moet ik dan veranderen? Wat veroorzaakt het probleem.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
Zomaar een vraagje: loopt het videobeeld nog normaal door, of gaat'ie extreem schokken? :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Wisselt een beetje. Soms loopt het normaal door. Maar er zijn ook momenten dat de PC het net niet haalt en daarom wil ik (als het kan) de videokaart meer laten doen.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
Als de hardware MPEG decoder uitstaat gaat het videobeeld zwaar schokken, geloof me maar (heb het getest met een S3 trio kaartje, 1 CPU priority realtime gegeven, voor zover mogelijk alle overige processen op andere CPU. M'n 2000+ @ 2200+ redde het totaal niet in geen enkel filmpje).

Ergio: waarschijnlijk is er 'iets' dat vertragend werkt zodra je de TV gebruikt ipv gewone monitor. Hoe maak je eigenlijk gebruik van de TV-out? Met de standaart drivers, of een extern tooltje? En hoe staan je 'clone mode options' ingesteld?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de informatie van powerdvd werkt de hardware acc niet. En ik merk duidelijk verschil wanneer ik via de monitor kijk, loopt hele film soepel of wanneer via de tv en monitor, dan is het meestal schokken en stoten en soms loopt de film een poos soepel.

Dus je zou met een XP2200+, 7200rpm hd en 640mb ram geen mpeg kunnen kijken?

Tv out is inderdaad een clone en in overlapping staat deze op cinema. Verder geen tools als driver gebruik ik de omega ('3.6' de '3.7' versie 2478 ga ik dadelijk installeren)

Verwijderd

probeer anders de normale drivers van ati zelf eens, en neem er zeker 1 met de ati control panel.
Pagina: 1