Wat ik wil is eigenlijk heel simpel: Ik heb een Terratec DMX xfire 1024 met SPDIF uitgang. Nu heb ik sinds een dag een nieuwe receiver, en deze wil ik al het DAC werk laten doen. PCM en AC3 gaan al perfect. Wat ik echter nog wil is dat ie ook het geluid van de line-in (waar de TV-kaart op zit) digitaal overstuurd. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen (misschien met een klein programmatje)? Ik heb al vanalles geprobeerd met de mixer, maar dat helpt niet echt.
Het enigste wat ik op internet kon vinden was het volgende:
Zo neem je dus op van de line-in (als je mixer goed staat), en speel je dat meteen weer af via SPDIF. Probleem hierbij is echte dat er een delay ontstaat, en dus loopt het beeld niet synchroon met het geluid
. Je kunt de delay wel kleiner zetten met wat parameters, maar dan gaat het geluid haperen.
Weet iemand een oplossing? Is er misschien in alsa de mogelijkheid om geluid te routeren ofzo?
Het enigste wat ik op internet kon vinden was het volgende:
code:
1
| arecord -f dat | aplay |
Zo neem je dus op van de line-in (als je mixer goed staat), en speel je dat meteen weer af via SPDIF. Probleem hierbij is echte dat er een delay ontstaat, en dus loopt het beeld niet synchroon met het geluid
Weet iemand een oplossing? Is er misschien in alsa de mogelijkheid om geluid te routeren ofzo?
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?