[ADSL] Router aan -> Computer dood.

Pagina: 1
Acties:

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07
Wij hebben sinds een paar dagen ADSL! >:) Werk op een camping in Italie en ADSL is gewoon een uitkomst voor die suffe septemberavonden...

Internet deed het een dag zeer goed. Daarna begon het gezeik. Wanneer we de router (Siemens ADSL WLAN Router) aanzetten kunnen we nog zo'n 30 seconden :r computeren, daarna is alles afgelopen en moet de pc reset worden.

Ben dus weer terug bij de 64 Kbps ISDN modem....

Is dit een bekent probleem?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:18
Heb je wel eens geprobeerd om de router de resetten?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• ebras
Router reset haalt niets uit. Logitech keyboard eraf en normaal keyboard eraan, nix.
Tech dienst gebeld, domme italianen aan de lijn... |:(

Verwijderd

GTST stopt ermee? gelukkig.
Geen zelfmoord plegen he, als het leven geen zin meer heeft.
:O

Wat versta jij met "computer dood" in deze context ?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:37

megaleo

Special member

ebras schreef op 12 September 2003 @ 19:08:
Router reset haalt niets uit. Logitech keyboard eraf en normaal keyboard eraan, nix.
Tech dienst gebeld, domme italianen aan de lijn... |:(
En toen je die gebeld had? Wat zeiden zei?
Of zeiden ze |:( :P

Verwijderd

Heb je iets meer info? Welke WiFi cards , welk OS, instellingen WEP?
DHCP instellingen router en pc dynamic of static ...
Sommige WiFi cards gaan in power safe en verliezen dan uiteraard de connectie...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 19:20 ]

• ebras
Win XP home. Geen WiFi maar met een RJ45 aangesloten op een Gigabite netwerk kaart. LMHOST aan. IP/Gateway en DNS zijn ingesteld. DHCP instellingen weet ik niet, maar wordt automatisch door Netbios afgehandeld :? .

?WEP?

De tech. dienst verteld mij doodleuk dat het hoort te werken, na aandringen; "We bellen terug!" SURE |:( .

Computer dood betekend in dit geval dat de HDD geen activiteit meer waarneemd. Het toetsenbord en de muis niet meer reageren en de pc dus reset moet worden. Al met al :'( .

[ Voor 3% gewijzigd door ebras op 12-09-2003 20:03 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 19:13:
[...]

GTST stopt ermee? gelukkig.
Geen zelfmoord plegen he, als het leven geen zin meer heeft.
:O

Wat versta jij met "computer dood" in deze context ?
Ga jij je mail maar even checken.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ebras schreef op 12 september 2003 @ 20:03:
Win XP home. Geen WiFi maar met een RJ45 aangesloten op een Gigabite netwerk kaart. LMHOST aan. IP/Gateway en DNS zijn ingesteld. DHCP instellingen weet ik niet, maar wordt automatisch door Netbios afgehandeld :? .

?WEP?

De tech. dienst verteld mij doodleuk dat het hoort te werken, na aandringen; "We bellen terug!" SURE |:( .

Computer dood betekend in dit geval dat de HDD geen activiteit meer waarneemd. Het toetsenbord en de muis niet meer reageren en de pc dus reset moet worden. Al met al :'( .
Probeer eens als het kan met een andere router, of misschien is je nic , voeding wel brak aangezien je een freeze hebt.

Freezes willen ook nog wel eens gebeuren als de cpu niet lekker is.

Probeer eens wat uit dan vind je het wel :)

Tweakers Discord

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik ben ontzettend benieuwd naar hoeveel PC's daar op het netwerk hangen; en of de wireless connecties niet toevallig bakken met data genereren van aldaar kamperende yuppen-met-een-ongepatchte-XP-laptop; kortom: wat doen andere PC's als ze op dat netwerk worden aangesloten? En wat gebeurt er als je *dan* de router inschakelt?

Als die het allemaal gewoon blijven doen zit er idd iets mis in de netwerkhardware, zou ik zeggen. Zoals tweakduke zegt: andere nic, andere kabel proberen. Indien mogelijk ook vooral even andere poort op de router proberen, misschien is er 1 defect.

Als er (nog) geen andere computers in de testsetup zitten: camping, zeg je? Is de stroomvoorziening daar normaliter stabiel? Zijn ADSL-router en PC (en evt telefooncentrale?) op dezelfde stroomgroep aangesloten?

Aangezien het ding het eerst 24 uur goed gedaan heeft en ik aanneem dat je niks substantieels in de setup veranderd hebt (DNS-server installeren of zo :)), kan je een softwareprobleem iig wel uitsluiten. Even een online virusscan draaien blijft overigens zeer de moeite waard.

Als ik de vraag uit de topicstart trouwens letterlijk neem, is de oplossing erg simpel: voortaan eerst je modem aanzetten voordat je de PC boot. Mocht je dat niet bedoelen en/of willen horen, dan weet je nu dat je voortaan toch wat meer info in je topicstart moet geven ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• ebras
Goed, het is dus geen bekend probleem begrijp ik. Er is idd maar een pc aangesloten op de router en alles staat op de zelfde stroomgroep, deze is niet stabiel... Bedankt voor de responses _/-\o_ , ik laat het hierbij.
Pagina: 1