Dual monitor onder win98

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Kep dus vandaag een 14" monitor voor een zacht prijsje op het hoofd getikt en ik wil hem aansluiten op mijn PC als 2e monitor.
Lijkt me erg handig onder autocad, photoshop en pro-engineer om daar dan mijn werkbalkjes in te knikkeren.

Probleem dus: Krijg je dat aan het werk in w98SE?
Ik heb er ook nog geen tweede videokaart bij. Wat voor een raden jullie aan?
Hij hoeft echt niks meer te doen dan 800x600@72Hz en dan een beetje scherp beeld leveren terwijl ik daar mijn werkbalkjes heen geklooid heb.

Mijn systeem:
Athlon 600
AK72
128MB PC133
Asus V6800 Pure
Win98 SE
rest is niet zo relevant lijkt me.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Als dat je hoofd video kaart wordt en je wilt er wel een beetje geld aan uitbesteden dan kan ik je absoluut een Matrox G400 aanbevelen!

Deze kaart behoort tot de top op 2D gebied en daarom wordt deze kaart ook veel in het bedrijfsleven toegepast.

Wat absoluut ook te melden valt is dat deze kaart Dual Head heeft, dit betekend dat je geen tweede kaart meer hoeft te kopen voor je 14 inch scherm!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Ik prefereer zelf de opvolger van de G400, de G450. Deze kan wat hogere resoluties aan op de 2e uitgang, heeft een eigen tv-out decoder, is beter verkrijgbaar en is goedkoper. De 16MB SDR versie (=LE) kan al voldoen aan je eisen (=250 piek).

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ehm voordat je me allemaal topkaarten aan gaat bevelen: Nee, het wordt geen hoofdkaart. Mijn hoofdkaart blijft de V6800, de tweede wordt de PCI en die ga ik (bijna) alleen gebruiken als werkbalkenbak op de 14".

Die tweede kaart is bij voorkeur tweedehands, omdat ie dan goedkoper is. Heeft een winkelier een overjarig ding liggen dan wil ik die natuurlijk ook wel hebben.

Hij hoeft dus niks meer te kunnen dan leuk 2D beeld leveren op 800x600@72Hz, hoger trekt de monitor niet op acceptabele refreshrates. Verder moet ie echt goed windows 9x compatible zijn. Dus niet al te oud spul graag.
Is er niet iets van een matrox g100/g200 gemaakt of zo?

• Abbadon
  • Laatst online: 00:24
Gewoon simpel 4MB SiS kaartje erbij steken; werkt uitstekend en meer/beter is overkill voor een 14" zoals jij hem wilt gebruiken. Win98 is perfect voor dualmonitor, beter dan met W2K.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Effe kort de eigenschappen van mijn PCI kaartje op een rij:
-Goedkoop (dus f75,- of minder)
-Meer dan 800x600@72Hz is overkill
-ECHTE win9x kaart, dus geen oude
met 'compatible' drivershit
-Lekker scherp beeld

Moet te doen zijn, toch?

edit:
OK, ik weet genoeg. Wie zo'n kaartje voor me heeft liggen, mail effe.

Verwijderd

Heb ook net de SIS 6326 voor fl 65,- aangeschaft en het werkt hardstikke goed met tweede monitor. Het enige is de stand-by functie, zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/80805
Sukses.

Verwijderd

Op vrijdag 01 december 2000 23:30 schreef abbadon het volgende:
Gewoon simpel 4MB SiS kaartje erbij steken; werkt uitstekend en meer/beter is overkill voor een 14" zoals jij hem wilt gebruiken. Win98 is perfect voor dualmonitor, beter dan met W2K.
BS! w2k slikt minder 2e videokaarten maar is zeker wel beter! w2k ondersteunt bv opengl over meerdere monitoren. in w9x heb je dat gezeik dat je de 2e vga kaart moet uitzetten.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ho effe. Als ik dus een potje wil quaken in opengl. Hoe zet ik dan die tweede kaart uit?

Verwijderd

Ik draai ME (dit kan trouwens ook goed met 98). Bij beeldschermeigenschappen kun je gewoon je videokaart uitzetten, dan haal je het kruisje weg bij bureaubladuitbreiden

• Mister_X
  • Laatst online: 23-08 19:49
Op zaterdag 02 december 2000 08:18 schreef VROEM! het volgende:
Ho effe. Als ik dus een potje wil quaken in opengl. Hoe zet ik dan die tweede kaart uit?
eigenschappen van je beeldscherm -> daar heb je zo'n tabblad en als je daar op klikt, zie je die 2 monitoren naast elkaar, daar de gooie monitor selecteren d8t ik, en dan uitschakelen ofzo...

• Abbadon
  • Laatst online: 00:24
quote: "BS! w2k slikt minder 2e videokaarten maar is zeker wel beter! w2k ondersteunt bv opengl over meerdere monitoren. in w9x heb je dat gezeik dat je de 2e vga kaart moet uitzetten."

Hoezo BS!, Win98 biedt de mogelijkheid verschillende resoluties te gebruiken per monitor, W2K niet! En je wilt niet dat de 14" de beperkende factor is. En zoals hierboven meer gezegd kun je makkelijk ff je 2e monitor uitschakelen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

BS dus! want ik draai hier 1600x1200 en 1280x1024 in W2K!

En nog iets in w2k kan je gewoon de 2e monitor aan laten staan als je een opengl spel gaat draaien. OPengl in w2k is zowiezo beter

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:17

HenkS

Da_king alias HenkS

ok dus nu effe een vraag:

ik heb een voodoo3 2000 agp

wil erbij kopen een Riva TNT2 - M64, PCI.

werken deze kaarten goed samen, en wat is dan aan te bevelen, win2000 of win98m, wil dus verschillende resoluties kunnen draaien en met de voodoo3 kaart gaan gamen!
Pagina: 1