Toon posts:

NERO 6.0 brandt cd's maar kan ze niet lezen, hoe kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,
heb een ASUS 5224A en gebruik cd's van het merk Silver circle en Exel speed 48X. Hij brandt cd's aan een hoge snelheid (hij stelt zelf 52 voor, hoe kan dit?) en sluit het branden succesvol af. Als ik de cd dan wil lezen vertikt de ASUS om ze te lezen, een hoop getik en geratel doch nope.
Stop ik de cd in m'n Pioneer DVD dan kan deze ze zonder problemen lezen.
Ik gebruik Win XP en Nero 6. Btw, zelfde prob bij Nero5.
Waar kan dit aan liggen? Kan het zijn dat de ASUS (aankoop 03/03) wel kan schrijven en niet lezen?
Greetz.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Waarom ie op 52 speed brandt? Misschien zijn de disks daar volgens je drive wel goed genoeg voor.

Qua problemen met de schijfjes: heb je al een lagere brandsnelheid (48x of liever lager) geprobeerd?

Oh, en heb je de laatste firmware voor je drive?

[ Voor 12% gewijzigd door roelio op 12-09-2003 16:46 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:18

samo

yo/wassup

Finalize je de cd wel?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers;
ik brand die cd's op 12X :-( want anders (bij 48X) kan m'n Pioneer ze ook niet lezen.
Ik heb de laatste firmware geïnstalleerd. En ik finalize de cd's.
Nog idee's?

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:08

Jerry

Who?

Dit had ik laatst ook.
Wel vaag, want als ik rechtermuisknop op een cd deed en koos voor autoplay (staat bv een film op de cd) dan speelde hij hem wel gewoon af :?. Ik kon alleen niet bij de inhoud van de cd in verkenner.
Het lag aan Windows XP, want na een format en re-install werktte het wel weer. Maar ik denk dat je dat niet graag wilt doen om er vanaf te komen :P.

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Misschien kan je de ingebouwde brand functie van XP uitzetten?
Open Deze Computer, klik met de rechtermuisknop op de brander, eigenschappen en dan het tabblad opnemen. Vink daar het vinkje dat er op dit station mag worden opgenomen af en herstart je pc.

Nog steeds problemen? Zet DMA eens uit, en kan je wel andere CD-R's lezen die iemand anders heeft gebrand?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Coolhva en Mr;
ik ga dat straks effe proberen, lijkt me wel interessant.
Ik hou jullie up to date.
Slaap ze.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dit is naar mijn weten vrij normaal ...

Als ik sommige cd's met mijn LiteON op 52x brand, dan doen ze het ook niet. Sommige merken weer wel, andere weer niet.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb het geprobeerd maar neen hoor, nope geen verbetering.
Misschien zoals Dreeke zegt ligt het aan het merk van cd's. Morgen (straks) eens "echte" cd's kopen. Dan uittesten. Keep you guys up tot date.
Pagina: 1