Copyright schending

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 09:01

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Ik wil niet lullig overkomen, maar jullie schenden copyright met volgend nieuwsitem:
http://www.tweakers.net/nieuws/28701

Dat plaatje komt rechtstreeks van de site van Nokia, productinfo Nokia 7650. En ik denk niet dat jullie geschreven toestemming van Nokia hebben... Ik weet de policy niet vanuit jullie kant dus reken me er aub niet op af als dit legaal gebruikt is :)

Het plaatje kwam me namelijk bekend voor :)

[ Voor 4% gewijzigd door gvdh81 op 12-09-2003 16:25 . Reden: Waarom ik dit typte ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:43
gvdh81 schreef op 12 September 2003 @ 16:25:
Ik wil niet lullig overkomen, maar jullie schenden copyright met volgend nieuwsitem:
http://www.tweakers.net/nieuws/28701

Dat plaatje komt rechtstreeks van de site van Nokia, productinfo Nokia 7650. En ik denk niet dat jullie geschreven toestemming van Nokia hebben... Ik weet de policy niet vanuit jullie kant dus reken me er aub niet op af als dit legaal gebruikt is :)

Het plaatje kwam me namelijk bekend voor :)
Het is volgens mij niet Tweakers.net die de copyright schend, maar de user die het nieuwsartikel post, excuse me if I'm wrong.

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 09:01

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
ja dat bedoel ik ook, jammer genoeg worden jullie ervoor opdraaien want die poster plaatst iets in de naam van "tweakers"...

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Bedankt voor de melding. Wij wachten met spanning af wat Nokia voor stappen gaat ondernemen richting tweakers.net i.v.m. deze ongevraagde reclame voor, c.q. misbruik van hun producten.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:43
testcase schreef op 12 September 2003 @ 16:34:
Bedankt voor de melding. Wij wachten met spanning af wat Nokia voor stappen gaat ondernemen richting tweakers.net i.v.m. deze ongevraagde reclame voor, c.q. misbruik van hun producten.
Dus hij wordt niet gedelete oid? :?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Gevalletje artikel 18?
Als inbreuk op het auteursrecht op een werk, als bedoeld bij artikel 10, 6e., hetwelk blijvend op of aan den openbaren weg zichtbaar is gesteld, wordt niet beschouwd de verveelvoudiging of de openbaarmaking van zodanige verveelvoudiging, indien het werk daarbij niet de hoofdvoorstelling vormt en de verveelvoudiging door hare grootte of door de werkwijze, volgens welke zij vervaardigd is, een duidelijk verschil vertoont met het oorspronkelijk werk, en zich, wat bouwwerken betreft, tot het uitwendige daarvan bepaalt.
tsja, laat Nokia eerst maar klagen zou ik zeggen...

Intentionally left blank

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
cls schreef op 12 September 2003 @ 16:43:
[...]

Als Nokia problemen met dit plaatje heeft kunnen ze wel contact opnemen net T.net.

Het is op het internet over het algemeen zo (uitzonderingen dus daargelaten) dat plaatjes rustig vaker gebruikt mogen worden. Zie het als de dag na de oudejaarsconference de moppen/grappen hier op GoT plaatsten. Op zich is het schending van het copyright, maar de belanghebbende heeft er naar alle waarschijnlijkheid geen probleem mee.

Bedrijven hebben in reviews en besprekingen zelden tot nooit problemen met het gebruiken van copyrighted plaatjes. Ik ken uit de practijk ook geen jurisprudentie hierover.... een teken aan de wand wat mij betreft :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
cls schreef op 12 September 2003 @ 16:43:
[...]

Nee, waarom zouden we? Zolang er niemand, Nokia in dit geval, klaagt over schending van _eigen_ copyrights doen wij niets te :).

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:54
Over het algemeen hebben bedrijven zelfs een complete perssectie op hun site met logo's, productfoto's etc...

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:05

Daniel

Kapitein NCC-1701

• Hielko
  • Laatst online: 19:54
Zoiets dus :+

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Heb ik al gekeken, staat ie niet bij :p

Professioneel Hyves-weigeraar

• jurriaan
  • Laatst online: 11-01 22:53
daarbij gaat het daar om product foto's en niet om peperdure ingekochte stockfoto's

Wees verantwoordelijk voor je eigen daden

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

/nutteloze kick

bovendien is het geen stockfoto, de 7650 staat er duidelijk op.

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.