[Photoshop] Alpha channel opacity

Pagina: 1
Acties:

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 07:20
Wel, ik ben eigenlijk al een week bezig met het maken van een (deels) transparnte texture met behulp van alpha-channel(s), goed ik heb ge'googled, heb wel tientallen mensen aangesproken en het meerdere fora geraadpleegd, toch denk ik dat ik iets zoek dat gewoon simpel moet zijn, dat kan niet anders.

Goed zal gewoon beginnen, ik heb dus een texture (een plaatje voor de niet-weters) dat is 128x128 pixels, de kleur hiervan is #00ACC8, dit plaatje heeft gewoon RGB kleuren, 8 Bit/Channel.

Wat ermee moet gebeuren is dat dit plaatje gewoon naar die 80% transparantie gaat met behulp van een alpha-channel, nou kan ik die wel aanmaken, maar dan is ie of 0% of 100% transparant, daar heb ik niks aan ... dus ik heb heel veel gezocht en heb vanalles geprobeerd, maar ik kom niet verder als 0% of 100%.

Ik ben dus op zoek naar een tutorial en/of uitleg om alpha-channels goed te gebruiken, en in te kunnen stellen.

Texture wordt voor een game (zie sig), en aangezien die met alpha-channels werkt, moet ik die ook gebruiken, de texture wordt een raam van matglas, dat matte dat is van latere zorg, ik zou al heel blij zijn als ik dat alpha gedoe door heb...

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

TGA is een van mij favorieten als het om textures gaat. Google tga + alpha en misschien kom je verder anders wellicht iets specifiekers zijn qua welke mogelijkheden je level design ding heeft ;)

|{ brrr }] |

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Maak een nieuw channel aan door in het channel venster op het derde van de 4 knopjes te klikken (tooltip: create new channel). Vervolgens selecteer je dit channel en vul je het met de bucket opacity 100% wit. Vervolgens vul je het channel met zwart op 80% opacity en je hebt je resultaat.

JayGTeam (213177)