Goedemiddag allemaal
Ik heb een probleem met 2 heel simpele tabelltjes waar ik met geen mogelijkheid uitkom. Ik wil namelijk een query maken die een overzichtje maakt van alle objekten in een tabel, met een kolommetje dikte en kolommetje kleur. Het probleem is hierbij dat de eigenschappen van de objecten in een andere tabel staan.
De tabellen waar het om gaat:
tblObjecten
tblObjectEigenschappen
1 object heeft meerdere eigenschappen.
In tblObjectEigenschappen komt dus voor elk object meerdere records voor
tblObjecten heeft (nu even) 1 kolom:
ObjektId
tblObjectEigenschappen heeft 3 kolommen:
ObjektId
NaamEigenschap
EigenschapWaarde
Nu wil ik een overzichtje waarin de eigenschap kleur en de eigenschap dikte wordt weergegeven
De volgende query heb ik gemaakt, maar blijkt helaas niet te werken:
SELECT ObjectId, tblObjectEigenschappen.EigenschapWaarde AS kleur, tblObjectEigenschappen_1.EigenschapWaarde AS dikte
FROM tblObject INNER JOIN
tblObjectEigenschappen ON tblObject.ObjectId =
tblObjectEigenschappen.ObjectId INNER JOIN
tblObjectEigenschappen tblObjectEigenschappen_1 ON tblObject.Id = tblObjectEigenschappen_1.ObjectId
WHERE (tblObjectEigenschappen.NaamEigenschap = "Kleur") AND
(tblObjectEigenschappen _1.NaamEigenschap = "Dikte")
Probleem is namelijk als er voor een bepaald objekt geen dikte is vastgelegd (Dus geen record met NaamEigenschap = Dikte) Laat hij het hele objekt niet zien.
Heeft iemand een tip hoe je zoiets oplost?
Bedankt
Ik heb een probleem met 2 heel simpele tabelltjes waar ik met geen mogelijkheid uitkom. Ik wil namelijk een query maken die een overzichtje maakt van alle objekten in een tabel, met een kolommetje dikte en kolommetje kleur. Het probleem is hierbij dat de eigenschappen van de objecten in een andere tabel staan.
De tabellen waar het om gaat:
tblObjecten
tblObjectEigenschappen
1 object heeft meerdere eigenschappen.
In tblObjectEigenschappen komt dus voor elk object meerdere records voor
tblObjecten heeft (nu even) 1 kolom:
ObjektId
tblObjectEigenschappen heeft 3 kolommen:
ObjektId
NaamEigenschap
EigenschapWaarde
Nu wil ik een overzichtje waarin de eigenschap kleur en de eigenschap dikte wordt weergegeven
De volgende query heb ik gemaakt, maar blijkt helaas niet te werken:
SELECT ObjectId, tblObjectEigenschappen.EigenschapWaarde AS kleur, tblObjectEigenschappen_1.EigenschapWaarde AS dikte
FROM tblObject INNER JOIN
tblObjectEigenschappen ON tblObject.ObjectId =
tblObjectEigenschappen.ObjectId INNER JOIN
tblObjectEigenschappen tblObjectEigenschappen_1 ON tblObject.Id = tblObjectEigenschappen_1.ObjectId
WHERE (tblObjectEigenschappen.NaamEigenschap = "Kleur") AND
(tblObjectEigenschappen _1.NaamEigenschap = "Dikte")
Probleem is namelijk als er voor een bepaald objekt geen dikte is vastgelegd (Dus geen record met NaamEigenschap = Dikte) Laat hij het hele objekt niet zien.
Heeft iemand een tip hoe je zoiets oplost?
Bedankt