Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Cip] Computer in open haard

Pagina: 1
Acties:
  • 919 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik ben m'n computer niet zat dat ik em ga verbranden......m'n comp gaat "cool" draaien in een open haard. Phreak vond het in ieder geval een leuk idee!! Wat vinden jullie ervan en zijn er nog (nuttige) suggestie?

Laat ik in eerste instantie maar een foto zien, weet je straks waar ik over praat :) .

Deze eerste foto was de begin situatie. In de open haard zie je proppen papier zitten tegen het tochten. Het gat aan de voorkant is precies 15 cm breed waardoor er precies een 5,25" apparaat tussen past. Breder maken kan trouwens niet omdat de randen aan de binnenkant zijn afgewerkt met metaal (vast voor de stevigheid o.i.d.)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/agroenevelt/pic1.jpg

Na het verwijderen van 2 zakken vol met stenen, stof en heel veel roet heb ik 10 Kg roodband (soort gips/zacht beton) gestort. Doordat ik het vrij vloeibaar heb gehouden, liep het vanzelf waterpas........lang leve de zwaartekracht!!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/agroenevelt/pic3.jpg

Het gat naar de schoorsteen heb ik vanuit de open haard dichtgemaakt met piepschuim (4 cm dik, brandvertragend en hittebestendig tot 140 C..........moet wel werken dus ;) )

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/agroenevelt/pic5.jpg

Voor meer pics kijk je op m'n site

Op dit moment ben ik nog bezig om alle muren te verven met een spuitbus aangezien er veel roet van de muren komt/kan komen. Het piepschuim is inmiddels afgekit met siliconekit, dus voor water hoef ik niet bang meer te zijn :*) .
Als laatste grote klus ben ik bezig om een 8 x 8 gat te maken/boren zodat er aan de zijkant van de schouw een fan geplaatst kan worden die de warme lucht uit de open haard haalt. Het gat komt precies onder het piepschuim, dus een hogere plek kan ik niet verzinnen.

In het gat aan de voorkant komt van boven naar beneden:
DVD-speler (Lite-on)
DVD-RW (Pioneer A03)
5 in 1 cardreader + 2 USB + 2 firewire (hoef ik later m'n open haard niet meer in)
Coolmaster cooldrive 4: hdd cooler en thermometer in 1 (zie afbeelding hieronder)
JustCooler 5.25" Bay Fan Twin Turbo, 2x9cm Fan.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/agroenevelt/cooldrive.jpg

Na deze 5 bays hou ik nog wat ruimte over.........voor een kijkdoos idee ofzo ;)

Het systeem:
Proc: AMD Athlon XP 2500+
Mobo: EPoX 8RDA3G
Hdd1: Hitachi Deskstar 7K250, 120Gb, 7200rpm,8Mb
Hdd2: Maxtor DiamondMax Plus 8, 40Gb, 7200rpm, 2Mb
VGA: nog geen......waarschijnlijk een Geforce FX 5600......enige suggesties?
Mem: 2 x 256 Twinmos PC 3200

Tot zover een korte intro, hoop volgende week een stuk verder te zijn!!

PS: ff een vraagje....Ik wil uiteindelijk ervoor zorgen dat m'n open haard helemaal dicht zit (zeg maar een soort vacuum). Nu wil ik die Justcooler Fan (2 x 9 cm) gebruiken voor koele lucht naar binnen en een 8 x 8 fannetje voor de warme lucht naar buiten. Aangezien er geen (vergelijkbaar) alternatief voor die Justcooler is ben ik bang dat er overdruk ontstaat en m'n piepschuim gaat barsten. Heeft iemand een oplossing?

Verwijderd

Ik bekijk regelmatig nieuwe casemods, CiP's enzo, maar ik moet wel zeggen dat de rek er een beetje uit is en dat iedereen nu steeds extremere mods probeert te bedenken en maken. Dit vind ik nu ook zo'n voorbeeld van een casemod over the top...

Laten we het nu gewoon bij computerkasten houden,.. daar is nog genoeg nieuwe dingen mee te bedenken...

Succes in ieder geval... ;)

Vergeet niet de schoorsteen eerst te vegen... :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Overdruk creeer je niet met fans hoor. iig niet genoeg om je piepschuim te laten barsten (de fan kan geen meerdere bars aan lucht produceren).
Dus overdruk zou ik me geen zorgen om maken.

Verder moet ik zeggen dat dit een geweldig origineel idee is :D

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 16:47

Qwerty-273

Meukposter

Een heel goed idee. Maar kan je niet beter de aan en afzuiging door je schoorsteen laten lopen? of zit deze dicht? Is misschien een idee. betekend minder lawaai in je woonkamer wat toch behoorlijk belangrijk is zeker als de pc 24/7 aaangaat staan.

En waar wil een monitor aan hangen?? Of is zo'n TFT/LCD/TV schermpje er niks voor.. 4 of 6 inch en een beetje beeld ;) maar wel weer kostbaar.

Om hevig overdruk echt op te bouwen heb je totaal andere fan's nodig dan de standaard fans die worden gebruikt bij comps. Je hoeft dus niet bang te zijn dat het piepschuim gaat breken. In iedergeval niet door de lucht/overdruk.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Origineel idee hoor... :) Misschien een b'tje over the top zoals Magnum390 al zegt, maar ik wil toch wel zien hoe het wordt... :)

Succes ermee... :)
PS: ff een vraagje....Ik wil uiteindelijk ervoor zorgen dat m'n open haard helemaal dicht zit (zeg maar een soort vacuum). Nu wil ik die Justcooler Fan (2 x 9 cm) gebruiken voor koele lucht naar binnen en een 8 x 8 fannetje voor de warme lucht naar buiten. Aangezien er geen (vergelijkbaar) alternatief voor die Justcooler is ben ik bang dat er overdruk ontstaat en m'n piepschuim gaat barsten. Heeft iemand een oplossing?
Vacuum?? en dan ook nog fans gebruiken om LUCHT te verplaatsen? Vacuum is helemaal niets.. dus ook geen lucht... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Opzich zou het mooi wezen als de afvoer via de schoorsteen kan, maar het huis is 100 jaar oud en die open haard heeft (denk ik) zo'n 50 jaar dienst gedaan als kolen/hout kachel. Je wil dus nietw eten wat er allemaal in zo'n schoorsteen zit. Door de warmte kan dat los komen waardoor zwaardere deeltjes naar beneden vallen.........lijkt me niet prettig dus. Waar je trouwens ook rekening mee moet houden is dat er regenwater door de schoorsteen kan vallen, een paar druppeltjes kan genoeg zijn. Ik neem dus geen risico's.

Gelukkig zijn die fans geen probleem.......

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:33

Ibex

^^ met stom.

nou, het ziet er in ieder geval best tof uit, moest je nu eens een 17" tft ofzo kunnen slopen en met plexi ofzo boven de pc hangen ofzo :)

Deze volg ik in ieder geval :)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

en al zou je et willen proberen met 10 x een 8x8 fannetje out en nix in dan zou er nog steeds geen vacium komen om dat die dingen daar gewoon Te slap voor zijn voor zon ruimte .. Zelfs met een stofzuiger lukt je et nog niet ..dan moet je et wel Super lucht dicht af gesloten hebben ..
Duzz..
Maar igg Succes en maak et niet Te Raar oke .. een Pc in de schoorsteen gaat al ver genoeg :P ..

edit:

Aaah boeie ga je gang ook maar ;) :P

Verwijderd

je hoeft echt niet bang te zijn dat je piepschuim gaat barsten, die fannetjes kunnen maar een heel klein beetje overdruk creeren, en om je piepschuim te laten barsten heb je behoorlijk wat druk nodig...

// mmhh beetje laat// 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 16:36 ]

• BCM
  • Laatst online: 28-11 15:35

BCM

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 16:29:
Opzich zou het mooi wezen als de afvoer via de schoorsteen kan, maar het huis is 100 jaar oud en die open haard heeft (denk ik) zo'n 50 jaar dienst gedaan als kolen/hout kachel. Je wil dus nietw eten wat er allemaal in zo'n schoorsteen zit. Door de warmte kan dat los komen waardoor zwaardere deeltjes naar beneden vallen.........lijkt me niet prettig dus. Waar je trouwens ook rekening mee moet houden is dat er regenwater door de schoorsteen kan vallen, een paar druppeltjes kan genoeg zijn. Ik neem dus geen risico's.

Gelukkig zijn die fans geen probleem.......
Toch is dat geen gek idee.. Misschien moet je iets maken met een zwane hals. Maar dan voor lucht... Door het piepschum een pijpsteken met daarop een 180 graden bocht (2 keer 90) zodat de opening naar beneden wijst....

Cedo Nulli

Verwijderd

Topicstarter
BCM schreef op 12 september 2003 @ 16:45:
[...]

Toch is dat geen gek idee.. Misschien moet je iets maken met een zwane hals. Maar dan voor lucht... Door het piepschum een pijpsteken met daarop een 180 graden bocht (2 keer 90) zodat de opening naar beneden wijst....
Cool, goed idee.....dank je _/-\o_

Verwijderd

Heb je er ook rekening mee gehouden dat er een stroomkabel heen moet? Zie dat nergens staan... En de rest van de kabels die van je comp komen moeten die open haard ook weer uit, waar wil je dat gaan doen?

Denk, ik zeg het maar even voordat je een pc hebt ingebouwd en je er niks mee kan... O-)

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 07:24

R-B

Blokkert

Dit is gewoon echt heel erg LOL..

Ik wens je HEEEL veell succes (Y)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 16:58:
Heb je er ook rekening mee gehouden dat er een stroomkabel heen moet? Zie dat nergens staan... En de rest van de kabels die van je comp komen moeten die open haard ook weer uit, waar wil je dat gaan doen?

Denk, ik zeg het maar even voordat je een pc hebt ingebouwd en je er niks mee kan... O-)
De bedoeling is dat er aan de zijkant een gat komt die net zo groot is als de grootste/breedste stekker. Maar opzich hoeft er niet veel doorheen, voeding, monitor, PS/2 en 3 USB. Opzich geen probleem denk ik.

Toch bedankt voor het meedenken :+

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
LOOOOOOOOOL ... over the top ... WAY over the top.

Maar wel ERG super ... suc7.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 07:58
Deze mod doet me denken aan die mod met die AOpen kast die aangesloten is op het centrale afzuigsysteem. (staat geloof ik ergens in post hiet je kleine mods... :? )

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 17:24
Kan een CIP Over the top?, volgens mij niet. Hoe gekker/origineler hoe beter. Leuk idee! Een paar vraagjes/suggesties...

• Waar ga je je pc op aansluiten? Een beeldscherm of op je TV? In het geval van de TV zou je zo'n draadloze verbinding kunnen maken. Kabeltje minder door de muur.
• Hoe ga je je PC aansturen? Ik neem aan via draadloos keyboard en muis, wellicht een PC Control (afstandsbieding met muis-funtie)aan je PC hangen! Werkt goed samen met MediaEngine.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

het is ook nooit goed, dan is de casemod niet orgineel of gebeurt er niets, en nu issie over the top. Nou ik vind et iig een super idee hoor en zie het graag uitgewerkt! *Bookmarked*

Ik denk ook dat je beter een afzuig systeempje kan maken oid, direct lucht :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Over the top... nee als jij die ruimte in je woonkamer hebt en er niets mee doet is het altijd leuk een mp3 bak van te maken met leuk lcd schermpje welk je huis high tech look geeft.

Smaak verschilt natuurlijk, is ook afhankelijk van de look van je woonkamer enz...
Maar als er nu roet naar beneden valt en er verzamelt zich nog water in de schoorsteen.
Zou die geen druk op het piepschuim zetten of het water er ooit doorlekken? Of zelfs doorsijpelen met de jaartjes.

Verwijderd

Topicstarter
ebras schreef op 12 September 2003 @ 18:04:
Kan een CIP Over the top?, volgens mij niet. Hoe gekker/origineler hoe beter. Leuk idee! Een paar vraagjes/suggesties...

• Waar ga je je pc op aansluiten? Een beeldscherm of op je TV? In het geval van de TV zou je zo'n draadloze verbinding kunnen maken. Kabeltje minder door de muur.
• Hoe ga je je PC aansturen? Ik neem aan via draadloos keyboard en muis, wellicht een PC Control (afstandsbieding met muis-funtie)aan je PC hangen! Werkt goed samen met MediaEngine.
De PC sluit ik op een gewoon 17" scherm aan. M'n monitor staat direct naast de schoorsteen, dus die kabel is lang genoeg. Hellaas is draadloos inderdaad geen optie.
Betreft de aansturing heb ik nog geen draadloze optie, maar wellicht in de toekomst :+

Verwijderd

een afstandbediening zou er ook mooi bij passen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 19:11:
Over the top... nee als jij die ruimte in je woonkamer hebt en er niets mee doet is het altijd leuk een mp3 bak van te maken met leuk lcd schermpje welk je huis high tech look geeft.

Smaak verschilt natuurlijk, is ook afhankelijk van de look van je woonkamer enz...
Maar als er nu roet naar beneden valt en er verzamelt zich nog water in de schoorsteen.
Zou die geen druk op het piepschuim zetten of het water er ooit doorlekken? Of zelfs doorsijpelen met de jaartjes.
Opzich zou dat logisch zijn dat er van boven af druk zou ontstaan, maar bij een flinke bui vallen er hooguit een paar druppels naar beneden denk ik. Aangezien het piepschuim 4 cm dik is en vochtbestendig lijkt me dat geen probleem. (hoop ik ;) )

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 13:57
Tip (want daar vroeg je om):
Doe de openhaard niet aan!!!
Verder wel origineel maar zzer onzinnig :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 20:34:
[...]

Opzich zou dat logisch zijn dat er van boven af druk zou ontstaan, maar bij een flinke bui vallen er hooguit een paar druppels naar beneden denk ik. Aangezien het piepschuim 4 cm dik is en vochtbestendig lijkt me dat geen probleem. (hoop ik ;) )
het stapelt zich dan ook wel elke dag op he
mss toch maar dichtmaken vanboven als het nog niet is

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

BCM schreef op 12 September 2003 @ 16:45:
[...]

Daar is een veel betere oplossing voor. Maak een buis door het piepschuim heen, die recht naar beneden loopt. Maak aan de onderkant een deksel, en een aftakking aan de zijkant. Als er roet/ andere zooi naar beneden komt zetten, valt het in de deksel. De afzuiging gaat dan door die buis die aan de zijkant uitkomt.
(niet vergeten af en toe die deksel leeg te gooien!)

Thuis heb ik net zo'n systeem, voor 2 gaskacheltjes die op de plaats van een kolen/houtkachel staan :)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 17:01:
[...]

De bedoeling is dat er aan de zijkant een gat komt die net zo groot is als de grootste/breedste stekker. Maar opzich hoeft er niet veel doorheen, voeding, monitor, PS/2 en 3 USB. Opzich geen probleem denk ik.

Toch bedankt voor het meedenken :+
Dus gewoon een gat in de zijkant van de haard... Maybe is het mooier om een opbouwdoosje te maken of een afdekplaatje waar je je stekkers in monteert... Dus net zoiets als wanneer je de kabels van achteruit je systeem naar een bay in de voorkant verplaatst (zijn van die kitjes) maar dan doe jij dat in de zijkant van je haard! Of je bouwt zo'n kitje in de voorkant... moet je daar wel ff een monitor stekker bij gooien.

Beetje afwerking is natuurlijk altijd goed.... Anders ken je net zo goed een hele kast naar binnen werpen, snoer erachteraan en aansluiten... Werk de gaten dus goed af! Strak plan nogwel btw!

[edit]

Wat dacht je van een paar bussen pur die schoorsteen in?
Blijft goed zitten... + bovenkant afdichten!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 22:01 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hm... ik vraag me af of je niet via de schoorsteen lucht naar binnen kan zuigen? buitenlucht is in nederland geregeld koeler dan de kamertemperatuur ;) m.u.v. de zomer...

enneh, VOOR je begint met bouwen eraan, laat ff een schoorsteenveger langskomen om de schoorsteen van het ergste te ontdoen... het laatste wat je wilt is dat het vuil van de schoorsteen zich opstapeld op het piepschuim enzo :)

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Theuno

Da Devil Crew

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 16:09:
Na deze 5 bays hou ik nog wat ruimte over.........voor een kijkdoos idee ofzo ;)
Plexiglas met iets van rode en gele leds of ccfl's. Dat je misschien een beetje een vuur idee kan namaken. :9~

Lijkt me zeker een mooie mod worden.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

lol, zoals al vaker is gezegd, "OVER the TOP" als je het mij vraagt ;) maar dat wil niet zeggen dat het minder cool wordt :*) ben zeer benieuwd wat je er van maakt en hou je in de gaten :D

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-11 03:04
origineel idee!

Maar je moet er wel ff voor zorgen dat je schoorsteen zeker goed dicht is, want een computer in de regen of zelf drup is niet echt aan te raden!

Ook moet je opletten met het ventileren, want een openhaard stinkt nogal naar rook en dat wordt heel erg als je er met fans doorheen gaat blazen!

Verwijderd

een goed groot (plasma) scherm zou dan niet verkeerd zij. aangesien je nogal ver dr vana zit...

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Lol.. erg leuk id. Blijf deze topic zeker volgen. Als je verder bent zou ik graag nog wat pictures zien.. >:)

• tozzke
  • Laatst online: 28-11 14:12

tozzke

aka tozzert

zou het niet helemaal tegekgaaf zijn als je een TFT monitor in de openhaard plaatst en een screensaver gebruikt van een brandend stapeltje hout?

dan houd je toch nog iets van het "openhaard-zijn" intact ;)

verder een geweldig idee
er zijn overigens van die soort van dakjes die je op de schoorsteen kunt monteren die regeninval tegengaan. En zou er geen een of ander chemisch goedje zijn wat je door een pijp (in dit geval een schoorsteen) blaast waardoor er een laagje vernis oid neerslaat op de zijwand (waardoor er dus geen gruis meer naar beneden valt)? hierdoor zou je probleemloos de luchttoevoer door de schoorsteen kunnen laten verlopen

succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
Helaas nog geen nieuwe pics (camera heeft m'n pa ingepikt :( ) maar komend weekend zijn ze er.
Inmiddels ben ik bezig om m'n voeding te monteren. Hierbij komt er gelijk een probleem kijken dat ik niet weet hoe ik m'n voeding vast moet maken en of dat uberhaupt wel moet. De warmte die van de voeding af komt kan de vloer wel hebben denk ik, maar goed zal dat niet zijn.

De plaat voor m'n mobo staat inmiddels op 4 lange schroeven en is zo'n 10 cm verankerd :) .

Betreft ideeen over de koeling aan de bovenkant in het piepschuim laat ik nog even zitten aangezien het piepschuim al helemaal vast zit en ik dus eerst wil kijken hoe warm het daar binnen wordt.

Maar zoals gezegd, van't weekend nieuwe pics >:)

Verwijderd

Je zou misschien ff moeten denken aan een vochtvreter in je open haard.
Je zou hetzelfde effect kunnen krijgen als in kelders, waardoor je een vochtige bodem krijgt. Dit zou wel eens tot kortsluiting kunnen leiden.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Je zegt dat je de bovenkant dicht hebt gemaakt vanwege de kans datr er regendruppeltjes binnen komen.
Ik weet niet wat water met piepschuim doet als het er een paar weken op blijft liggen, maar ik gok dat het broos wordt en gaat rotten.
En dat terwijl de schoorsteen juist een prima manier is om aan koele lucht te komen, lijkt me. Ik zelf zou er denk ik een plastic/stalen plaat in hebben gezet welke schuin afloopt, met een gat erin (met opstaande randen) waardoor ik lucht kan aanzuigen.

Toen ik de topictitel las dacht ik trouwens dat je een monitor in je openhaard ging zetten met een vuur-screensaver oid om een brandende open haard na te bootsen. Maar dat past natuurlijk niet in zo een gleufje :)
Iig veel succes, en hou ons op de hoogte :)

• Pin0
  • Niet online
Het zou leuk zijn als je een kast had die ook daadwerkelijk in het vuur staat.

Koeling wordt dan misschien een probleem.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Verwijderd

Topicstarter
[quote]frickY schreef op 18 september 2003 @ 08:18:
Je zegt dat je de bovenkant dicht hebt gemaakt vanwege de kans datr er regendruppeltjes binnen komen.
Ik weet niet wat water met piepschuim doet als het er een paar weken op blijft liggen, maar ik gok dat het broos wordt en gaat rotten.
[quote]

In het begin was ik ook bang voor het rotten van het piepschuim, maar laten we eerlijk zijn, hoevaak komt er nou water in de schoorsteen. Het piepschuim is 4 CM dik en volgens de verpakking is het bestand tegen water, dus die paar druppeltjes in het jaar moet wel lukken denk ik.

Het aanvoeren van lucht vanuit de schoorsteen lijkt me geen succes want je wilt niet weten wat voor rotzooi er in de schoorsteen verder zit. Het afvoeren van lucht is trouwens wel een optie. Op dit moment voer ik het af aan de zijkant van de schouw, maar als het teveel herrie gaat worden maar ik idd een afvoer naar boven.

Verwijderd

komen er geen vogels in? wij hebben hier al een paar kadavers..en soms nog levende vogels teruggevonden..ook op een piepschuimplaat en aan de randen afgewerkt met plaaster of siliconen..ben niet zeker

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11 19:43
Leuk idee, maar ik zou het toch nog anders uitwerken.
In het begin was ik ook bang voor het rotten van het piepschuim, maar laten we eerlijk zijn, hoevaak komt er nou water in de schoorsteen
Wat dat betreft hoef je het piepschuim er dus ook niet neer te hangen voor de regen.
Zolang je maar zorgt dat het binnenste van je computer niet nat kan worden(je zou een zak ofzo om de aansluitingen achter kunnen doen ofzo) maakt het weinig uit, je kast kan echt wel een klein buitje hebben.
Op deze foto kan ik slecht zien hoe de schoorsteen precies in elkaar zit, mischien als je wat meer foto's maakt van binnen en rondom de schoorsteen dat we je dan meer tips kunnen geven.
Verder is het een leuk idee ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het niet meer 8)7 , bijna alles zit nu in m'n open haard en ik wilde even gaan proef draaien. Alles werkte totdat m'n comp na 3 uur uit zichzelf afsloot |:( (opnieuw opstarten doet ie wel, maar slaat ie na een paar seconden of minuten weer uit, maar kan ook uren duren :? )
Aangezien ik nu al 2 dagen bezig ben om het probleem te vinden ben ik een beetje radeloos. Het ligt in ieder geval niet aan de voltages en temperatuur want die zijn perfect. Ook neem ik aan dat een software matig probleem niet kan leiden tot het automatisch afsluiten van m'n comp. Hardwarematig heb ik bijna alles geswitcht met nieuwere onderdelen.

Wie heeft zoiets dergelijks nog meer gehad?

• enriqueeeee
  • Laatst online: 26-11 21:56

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 01:13:
Ik snap het niet meer 8)7 , bijna alles zit nu in m'n open haard en ik wilde even gaan proef draaien. Alles werkte totdat m'n comp na 3 uur uit zichzelf afsloot |:( (opnieuw opstarten doet ie wel, maar slaat ie na een paar seconden of minuten weer uit, maar kan ook uren duren :? )
Aangezien ik nu al 2 dagen bezig ben om het probleem te vinden ben ik een beetje radeloos. Het ligt in ieder geval niet aan de voltages en temperatuur want die zijn perfect. Ook neem ik aan dat een software matig probleem niet kan leiden tot het automatisch afsluiten van m'n comp. Hardwarematig heb ik bijna alles geswitcht met nieuwere onderdelen.

ehmz misschien een mogelijkheid is dat de fan van je voedingstuk is :) dus heb je die al vervangen ?

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-10 14:22

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 01:13:

Ik denk niemand,... omdat je de enige bent met een computer in zijn open haard.. 8)7

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

all_by_myself schreef op 23 september 2003 @ 01:36:
[...]

Ik denk niemand,... omdat je de enige bent met een computer in zijn open haard.. 8)7
maar meerderen hebben een pc 8)7

• goed geaard? dus ook het moederbord...
• voedingsfan
• stekkertje los?
• alles eruit halen en dan weer inbouwen wil soms wel eens helpen :P

maar werkt het in een normale kast wel of ook niet meer?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Eddos schreef op 18 September 2003 @ 18:45:
Leuk idee, maar ik zou het toch nog anders uitwerken.

[...]

Wat dat betreft hoef je het piepschuim er dus ook niet neer te hangen voor de regen.
Zolang je maar zorgt dat het binnenste van je computer niet nat kan worden(je zou een zak ofzo om de aansluitingen achter kunnen doen ofzo) maakt het weinig uit, je kast kan echt wel een klein buitje hebben.
en alsje pc dan kortsluiting maakt en in de fik vlieg, denk dan wel dat het minder erg is als hij gewoonin de huiskamer had gestaan. ja daar is een openhaard toch voor.

Verwijderd

Topicstarter
Oxigun schreef op 23 September 2003 @ 01:46:
[...]

maar meerderen hebben een pc 8)7

• goed geaard? dus ook het moederbord...
• voedingsfan
• stekkertje los?
• alles eruit halen en dan weer inbouwen wil soms wel eens helpen :P

maar werkt het in een normale kast wel of ook niet meer?
Op dit moment heb ik alles weer uit de open haard gehaald en toen gebeurde het maar 1 keer (na 3 uur draaien). Het enige verschil is dat ie de laatste keer in 1 keer uit sloeg en niet netjes afsloot in windows.

Betreft de aarde moet ik voor de zekerheid nog even nakijken of m'n stopcontact (met randaarde) wel daadwerkelijk is aangesloten.
De voedingsfan werkt prima, dat is het probleem niet.
Dat er een stekkertje los zit lijkt me dan pure toeval omdat ik het inmiddels al 3 keer opnieuw in elkaar heb gezet.

Het vreemste van alles is nog dat wanneer de computer uitslaat, hij niet opnieuw tot windows kan opstarten. De volgende dag kan het weer wel :? Misschien dat ik maar een nieuwe Qtec voeding koop ofzo, want dat is het enige dat ik kan verzinnen!!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:39
Het enige dat mij zo snel te binnen schiet is dat je cooler er niet helemaal goed op zit, en daarom de computer uitschakelt. Het is dan ook logisch dat hij het 2 minuten daarna nog niet doet, omdat de processor nog steeds (te) warm is. Kijk daar eens naar zou ik zeggen. Als dat niet werkt kan je ook nog even in de logfiles van je OS kijken, misschien dat daar meer in staat.

Ben benieuwd naar het eindresultaat trouwens :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit!! Waar het nu uiteindelijk aan heeft gelegen weet ik nog niet zeker, maar denk dat het door vocht komt 8)7 . Inmiddels heb ik een pakje vochtvreter gekocht, en je wilt niet weten hoeveel vocht er nog uit het gestorte beton komt. M'n comp staat nu in m'n kamer op een houten plank en draait helemaal zonder enig probleem of foutmelding. Om jullie op de hoogte te houden met pics heb ik 2 foto's gemaakt met m'n GSM, dus de kwaliteit valt een beetje tegen!!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/agroenevelt/pic9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/agroenevelt/pic10.jpg

Aangezien de problemen op dit moment weg zijn hoop ik volgende week alles draaiende te hebben. Helemaal afmaken kan nog niet omdat ik nog steeds wacht op m'n cooldrive 4 :9 . Ik hou jullie op de hoogte

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 12:08
mischien is het koel om er zo'n nep openhaard voor te maken , voor je mobo :)

is mischien wel duur... maar wel cool!! :)

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Verwijderd

Hoe staat het nu met de vochtvreters? Moet je die nog steeds in de openhaard hebben staan of kan je comp inmiddels al zonder vochtvreters draaien?

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Misschien een idee om koude (buiten) lucht aan te zuigen vanuit je schoonsteen, zeker als je de voorkant luchtdicht gaat afsluiten, dan heb je er denk ik in de kamer zelf geen last van

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

Als je de voorkant luchtdicht gaat maken kan de aangezogen lucht nergens naar toe, je computer krijgt het dan pas echt warm...

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 14:31
zit je niet met condensatie, kbedoel de afvoer van zon openhaard is meestal best vochtig als et een poos regenachtig is geweest

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:40

AceRimmer

What a guy...

Computer in open haard. Moest gelijk aan dit plaatje denken:
Afbeeldingslocatie: http://hardware.localhost.nl/pictures/schrotthall/misc/takka.jpg

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:20
Koenzie schreef op 24 oktober 2003 @ 09:49:
Misschien een idee om koude (buiten) lucht aan te zuigen vanuit je schoonsteen, zeker als je de voorkant luchtdicht gaat afsluiten, dan heb je er denk ik in de kamer zelf geen last van
Ga nooit koude buitenlucht aanzuigen, bevat veel vocht waar een computer niet goed tegen zal kunnen. Niet voor niks dat wij ons buitenluchtaanzuig kanaalwerk (gemaakt van sendzimir verzinkt plaatstaal) coaten met een mengsel van dakteer en epoxyhars. Anders rot t zooitje weg.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
kewl man, je had ook (omdat een opehaard trekt(lucht bedoelik)een buis vanuit de bovekant van je case de schoorsteen in kunne laten lopen(iets minder werk) maar het gaat ook om het id kweetut, maar ik ben benieuwd, lijkt me indd "cool"
Pagina: 1